Nou ja "veel meer"geloof ik nu ook weer niet hoor Gert
die drukijken is toch hoofdzakelijk de nieuwbouw die dat hebben, en ik meen dat het in de cementvaart verplicht is.
Wij vonden en vinden het in elk geval te duur dus loop nog buitenboord te loeren naar mn ijken .....
gr Bram
Wie weet?
Re: Wie weet?
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Wie weet?
Ik meen dat ze ook voor torsie in het schip waarschuwden.*?? wat nog meer? Systemen worden steeds slimmer.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Wie weet?
Het is maar net wat er in het computerprogramma zit Pieter. Zit mezelf af te vragen hoe het systeem na inbouw "geijkt" wordt. In hoeverre zou een nieuw schip precies vlak zijn en geen torsie hebben? De middelen om precies te meten en te controleren zijn er, maar wordt het ook gedaan? Op papier wel natuurlijk, maar hoe zou de werkelijkheid zijn? Nu chargeer ik een beetje natuurlijk, maar je zit toch zo een cm scheef? Gr. Klaas.
Re: Wie weet?
Ik weet het niet meer Klaas, maar ik heb er een aantal jaar geleden wat over gelezen.
Dat stond dacht ik wel op internet, dus misschien is het nog terug te vinden.
Ik geloof dat men er bij een naderhand geplaatst syteem van uit ging dat de scheepsmeters hun werk goed gedaan hadden.
Ik geloof niet dat men met blijvende vervormingen, die achteraf ontstonden, rekening hield.
Dat stond dacht ik wel op internet, dus misschien is het nog terug te vinden.
Ik geloof dat men er bij een naderhand geplaatst syteem van uit ging dat de scheepsmeters hun werk goed gedaan hadden.
Ik geloof niet dat men met blijvende vervormingen, die achteraf ontstonden, rekening hield.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Wie weet?
Ik meen dat één van de belangrijkste punten is, dat ze perslucht op de meetbuizen zetten.
De lucht borrelt er aan de onderkant langzaam uit.
Het voordeel is dat de buizen niet roesten of dichtgroeien, want er zit geen water in.
De lucht borrelt er aan de onderkant langzaam uit.
Het voordeel is dat de buizen niet roesten of dichtgroeien, want er zit geen water in.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Wie weet?
https://www.cumarine.nl/nl/werking/
Hier een stukje uitleg m.b.t. het meten met lucht in ee buis. Het andere systeem moet ik nog verder voor zoeken. Gr. Klaas.
Hier een stukje uitleg m.b.t. het meten met lucht in ee buis. Het andere systeem moet ik nog verder voor zoeken. Gr. Klaas.
Re: Wie weet?
Interessant!!!!
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....