Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door zoetwatermatroos »

Dat transport wat je hebt gefotografeerd is onder water getrokken. Lag opzij van een koppelverband. Dat is niet helemaal goed gegaan.
Schipper MTS Vosta
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram,
Een gezond en veel geluk in het nieuwe jaar.
In de Vulcaanhaven, klei laden?
Als het voor Maastricht/Lanaken is moet je ook rondvaren zeker.

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ha Wim, ook de beste wensen nog, en alle anderen natuurlijk ook :D
zoals jullie wel gezien hadden zijn we van Worms leeg af aar de Ruhr, Walsum om precies te zijn, en daar voor de 4e x knuppels geladen voor Alblasserdam.
Dat is voor ons wel leuk, lossen dan praktisch thuis, dus vanaf toen (de 20e) kerst gaan houden..,na de kerst aangenomen om vrijdag voor oudejaar te laden in Vlaardingen, dat werd al snel zaterdag, en nog wat later dus maandag in t nieuwe jaar, ook dat was iet erg want mn laadtijd was zaterdagmiddag om dus betaalde jaarwisseling gehad, en maandag dan toch geladen, geen klei, maar piekijzer, niet naar de maas gelukkig, maar naar t hoge noorden Emden.
nu liggen we in Delfzijl, dan kan de NW golfslag een beetje weglopen en kan ik morgenvroeg veilig naar de overkant varen :mrgreen:
We moeten morgenmiddag pas lossen, dus dat komt van de keer wel aardig uit, dan hebben we daar gelijk weekend en laden we Maandag ,ook in Emden betonelementen voor Mannheim
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

navigatie schreef:
Janna schreef:Bacharach (?)
Volgens mij zit je daar in "het Wilde Gevaar", net beneden Bacharach. Maar misschien wordt het tegenwoordig niet meer zo genoemd?

grt Wim
Ja dat heet nog steeds zo, waarom weet ik dan weer niet, zal wel iets van vroeger zijn :)
vaar om te leven (niet andersom)
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Die klei was een gok, omdat dat nogal eens geladen wordt in de Vulcaanhaven.
Piekijzer, weer eens wat anders.
Betonelementen naar Mannheim is natuurlijk weer een aardig reisje. Laden op de plek van lossen.
Zijn die zo zwaar dat je nog op je diepgang moet letten of blijf je vlot genoeg. Zoveel water is er nog steeds niet.

Grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

pieter53 schreef:Sinds 1410 :-)
zo leer je nog ns wat :wink:
Ik las in de gauwigheid dat ze tot 2030 nog meer willen verdiepen, lijkt me niet handig, het gebergte heeft zn stuw effct toch al veel verloren door alle verbeteringen .... :roll:

Wim, zo als t r nu uit ziet staan we er op voor 550 t dan lig ik maar 1,50, ik dnek dat r wel wat water bij komt, dus misschien stellen ze mn tonnage nog bij, wij hebben blockvracht...
We hebben daar wel eens eerder van die halve maanen geladen naar Trier, dat zal hier een heel eid terug in t draadje wel ergens staan, toen hadden we meen ik 1100 t in en was tie redelijk gevuld :P
Hier kan je dat terug zien is al n jaar of 3 geleden zie ik :idea:
vaar om te leven (niet andersom)
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

Westeind schreef:Ik las in de gauwigheid dat ze tot 2030 nog meer willen verdiepen, lijkt me niet handig, het gebergte heeft zn stuw effct toch al veel verloren door alle verbeteringen .... :roll:
Als men, om kosten te drukken, met steeds grotere schepen wilt varen, zal men wel moeten. Of het verstandig is? De tijd zal 't leren.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
PeterSchoeber
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door PeterSchoeber »

Westeind schreef: Hier wat foto`s van de afgelopen reizen..
Hier wat nieuwbouw in oude stijl volgens mij , ik had het nog niet eerder gezien, is Remmerden, beneden Rhenen.
Afbeelding
grt Bram
Mooi plaatje van het het stulpje van "Rooie Gerrit" Drost heb je gemaakt vanaf het water Bram. Ik kom er aan de voorzijde bijna dagelijks langs met ons schoothondje, Rottweiler genaamd Rakker, maar heb nooit geweten dat het er vanaf het water zo mooi uitzag.

Heb je toevallig nog meer plaatjes, vanaf de rivierzijde, van de stulpjes die hier liggen?
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ha Peter, nee meer foto`s heb ik daar zo niet van, te gewoontjes allemal denk ik :wink:

Wij hebben inmiddels gelost in Emden, dat gaat met groot materiaal daar ....
Afbeelding
Afbeelding
Maar t ging netjes en donderdag avond waren we leeg...
en sindsdien in de wacht, we zouden vandaag laden, maar dat word komende nacht zoals men nu verteld, ik schat dat t wel morgen word als ik zo hoor wat ze allemaal nog voor me willen laden, men heeft nu ook 2x zoveel schepen nodig als normaal met dit lage water, wij staan er op voor 555 t dat is 1,52 diep....
Afbeelding
En nog een bekende op de achtergrond voor jou Fok? de "vos prime"

Er is hier best wat bedrijvigheid, in hoofdzaak windmolen gerelateerd...
Afbeelding
ze hebben zelfs een eigen zeeschip speciaal daarvoor..
Afbeelding
Als ik het goed zie ben ik nu weer groen met mn AIS, ben benieuwd hoelang t duurt :roll:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie