Oud Rotterdam.

Alles over binnenscheepvaart
arij
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 dec 2004 00:47
Locatie: Goudswaard

Bericht door arij »

Dat was inderdaad het MAASSTATION, tot (nog) na de 2e Wereldoorlog vertrokken daar de treinen uit Rotterdam richting Utrecht. Pas nadat het oude DP (Delfse Poort) staton plaats gemaakt had voor het Centraalstation vertrokken de treinen richting Utrecht ook vanaf dat station.
Verder, dat pontje over de Schie in Rotterdam kan ik mij ook nog goed herrinneren. Ooit heb ik op de Hooidrift gewoond, toen washet daar nog een drukte van jewelste, beurtvaarders die hun lading losten of innamen. Een stuk verder op de Schie richting Overschie en Delft, daar lagen de zandschepen van Boele en Oosterwijk.

gr arij
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Een mooie sfeerplaat van de Leuvehaven in de jaren zestig.

gr. Harry

Afbeelding

Kittige binnenslepers in afwachting van een nieuwe reis. Helemaal buitenop ligt Arie van Dentzel uit Lemmer met de kleine Risico.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

Mooie foto Harry. Is dat de Rodeur die toen betrokken was bij de ramp met de Tina Scarlet? Zo te zien wel.
Groetjes
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Inderdaad Jan, dat is de Rodeur van Bakkeren die bij de aanvaring met de Tina Scarlett en de Diamant was betrokken.

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Een collega van mij,zijn vader was toen kaptein op de Diamand

https://web.inter.nl.net/users/akruidhof ... ak0712.htm

Afbeelding

Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
theosee

oud rotterdam

Bericht door theosee »

de sleepboot ,,THOBRO ,, was van Theo Thonissen uit Amsterdam en zijn vrouw was van haar meisjesnaam Riek Broekmeulen,daarom THOBRO.
Later hebben ze nog een sleepboot gehad die ,,RIDO,,heette,is later verkocht en toen is er een 47 mtr.spits gekomen waar mijn vader als eigenaar op voer.
mvgr.Theo.Thonissen
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

Afbeelding

Volgens mij is hier tegenwoordig de vlooienmarkt?
Groetjes
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Invaart naar het Boerengat.

Harry

Afbeelding

De Animo van Piet en Jacob Bieze wil als nummer twee het Boerengat binnenvaren.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Bericht door Evert CadIJ »

Harry,
Invaart boerengat moet toch zo na 1985 geweest zijn want voor die tijd was de punt naast de invaart nog niet bebouwd.

Hierbij weer een totaal andere foto uit 1932 !!!!

Afbeelding

Opvallend is de gigantische hoeveelheid sleepschepen die op de ankerplaatsen de Plantage en de Steenplaat liggen.

Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

De foto van de invaart naar het Boerengat is van 11 augustus 1988.

"Wie schrijft, die blijft", helaas, ik heb lang niet alles opgeschreven,

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie