Even Apeldoorn bellen?

Alles over binnenscheepvaart
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Ben »

Citaat: Om er voor te zorgen dat ons forum een plek blijft waar iedereen met veel plezier kan posten en lezen, hanteren we enkele regels.
Evenzo als aan boord van een schip is het discussieren over GELOOF en POLITIEK een heikele zaak.
Omdat een ieder daar zijn eigen idee en uitgesproken mening over heeft kan één en en ander makkelijk escaleren in een ruzieachtige sfeer, het verleden heeft dat al menig maal bewezen.
Items die de grens van het toelaatbare overschrijden, zullen onherroepelijk verwijderd worden. :!:

De beheerder en moderatoren.

Bijna 7 jaren geleden werd bovenstaand bericht geplaatst en met enkele uitzonderingen daar gelaten heeft iedereen zich daar aangehouden.
Vele berichten die er nu geplaatst zijn n.a.v. het bericht over het misgaan bij het bunkeren van een zeeschip hebben niets meer te maken met dat bericht en zijn voor enkelen een reden om hun politieke ideeën in berichten naar buiten te brengen.
Deze berichten worden verwijderd en het topic gaat een paar dagen op slot.

"Wie de schoen past, trekke hem aan" :arrow: na nog een waarschuwing volgt verbanning van het forum.

Beheerder en moderatoren.
brander
Berichten: 9900
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35
Locatie: Den-Bosch.

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door brander »

Bij Sluis Schijndel
P1190366.JPG
P1190366.JPG (640.53 KiB) 3772 keer bekeken
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door kajoe »

om even op de olie terug te komen .
indertijd moesten we met de alphacca in samen werking met naar ik meen de Vlissingen en wat ,,,reddings bootjes,, een bunker doen in de waalhaven op een splinternieuw japans container schip ,na de gebruikelijke afwerking voor het starten van het pompen ,moesten we het liefst met naar ik meen rond 2000 kub pompen ,maar daar kwamen we niet aan ,na langzaam op vol vermogen aan het pompen te zijn gegaan kwam na een poosje de vraag waar de olie bleef ,
een korte tijd later een enorm tumult en stoppen ! .er bleek dat op enkele plaatsen de deksels van de dubbele bodem niet vast zaten en daar de olie uil spoot ,dat in de container laad ruimen .nou een bende van jewelste en einde bunkeren .
wij ,toen we op de boot er na gekeken hadden lachten ons te pletter ,naderhand .
het staat mij niet meer bij wat er van geworden is .
maar de ellende van klapslangen overlopers enz bij zwarte producten waren een puinzooi voor de bemanningen om het weer op te ruimen.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door k-k »

Wout, Het is en blijft mensenwerk en het overkomt (bijna) iedereen vroeg of laat. Vaak wordt er niet goed gecommuniceerd. Verder ga ik er maar niets over schrijven. Gr. Klaas.
Klaes
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 nov 2010 18:10
Locatie: Friesland

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Klaes »

Afbeelding

Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door k-k »

Bezint, eer ge begint? of Niet gehinderd door enige vorm van kennis. Het loze vissertje? Je gaat toch niet varen met een roeiboot langszij? Te gek voor woorden als je zo denkt te kunnen gaan varen. Verder zeg ik er ook maar niets van Klaes. Gr. Klaas.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Kapitein Spok »

En vooral doorgaan met filmen, in plaats van groot alarm te slaan op het moment dat er nog iets te redden valt.
je houdt het niet voor mogelijk, maar het bewijs is redelijk hard.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Eemspoort »

Ik kende hem al, is al een paar jaar geleden. Maar niet te min laat dit filmpje duidelijk zien wat ik al jaren zeg.
Zodra landrotten op een bootje/schip stappen, laten ze hun verstand (voor zover aanwezig) thuis liggen.
Als zoiets bij mij langs zou schuiven zou ik meteen overstappen en het roer over nemen om erger te voorkomen.
En ze daarna vriendelijk doch zeer dringend te verzoeken het varen maar te laten voor wat het is...
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door tijdstroom »

Ging even mis, tegenover de haven van Neuss.

Afbeelding

Afbeelding
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Janna »

Kop voor Neus uit, zu Berg en niet op tijd rond gekregen?
Plaats reactie