Een bericht van overlijden.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Ben »

Vandaag kreeg ik de kaart wegens het overlijden, afgelopen vrijdag, van Jaap de Roode.
Voor velen van ons bekend van "Ship of the Day" - Kleine Handelsvaart op de site Shipspotters.
Jaap, bedankt voor de prachtige database met foto's die je in zeven jaren hebt opgebouwd.
Bij vele shiplovers en bij mij zal de herinnering aan jou blijven leven.

Ik wens de familie veel kracht toe bij het verwerken van dit verlies.

Afbeelding

De plechtigheid zal in besloten kring plaatsvinden.
Roy
Berichten: 4738
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Roy »

Tjonge, wat een verlies.
In de eerste plaats voor de familie, mijn welgemeende condoleances.
Met recht een ook groot verlies voor alle shiplovers. In het bijzonder de geïnteresseerden in de K.H.V.
Opdat Jaap een rustige eeuwige reis ten deel moge vallen.

Roy.M.Helleman, Den Helder.
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Jan Stolp »

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Roy.
Dat is het gekke met internet ,ik heb diverse malen via de mail contact gehad en ook door zijn inspanningen
voor het topic "Ship of the day" heb je toch een band zonder hem ooit ontmoet te hebben.
Het is jammer dat hem niet meer tijd is gegeven.
Jan Stolp
Tinus Brand
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jan 2006 15:38
Locatie: Wormer

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Tinus Brand »

Vanaf deze plek wil ik familie en vrienden condoleren met het heengaan van Jaap.

Zoals Jan al gezegd heeft heb ik ook vele jaren mailcontact met Jaap gehad zonder ooit kennis met hem gemaakt te hebben, jammer.

Tinus
Ervaring is een optelsom,
van alle vergissingen die je hebt begaan.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Ben »

Toch nog onverwachts is ons lid Jaap de Roode heengegaan, wij zullen zijn kennis over de Nederlandse kustvaart missen.
Wij wensen de familie veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Bestuur en leden van de World Ship Society afdeling Noord Nederland.
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Een bericht van overlijden.

Bericht door Theo Horsten »

--------------

--------------------------------------------------------Afbeelding

Gister kreeg ik een mail van Roel Steenbergen waarin hij me vertelde dat Jan Breevoord, oud-kapitein van Wagenborg, op 15 september 2017 is overleden. Hij werd 88 jaar oud. Ik stelde dat bericht zeer op prijs, want ik heb Jan goed gekend, maar had hem uiteraard al heel lang uit het oog verloren. Voor iedereen die bij Wagenborg heeft gevaren, was Jan "Pappie" Breevoord een bekend figuur. Een begrip, mogen we wel zeggen. Het was een vriendelijk vent en een soms wat merkwaardige man, maar ook een vakman. Hij kwam oorspronkelijk uit de binnenvaart. Ik heb heel goede herinneringen aan hem. Alweer iemand die de lange reis op is, maar met achtentachtig jaar heb je niets te klagen. Ik hoop dat hij ergens in vrede het glas heft net als op de foto die Roel bij zijn bericht voegde. Hij verzocht me dit bericht op het forum te plaatsen, dus bij deze. Ik plaatste het gisteravond al op Kombuispraat, maar direct daarna viel mijn internetverbinding uit tot een halfuur geleden, dus vandaar dat het hier wat later komt.

---------------------
Plaats reactie