Ik denk van wel Ben, want de belangrijkste elementen zijn hetzelfde.
Ik zie wel veel verschillen als gevolg van verbouwingen door de jaren heen: grotere ramen in de roef, andere railing achterop, andere plaats kachelpijp, mogelijke verlenging, andere denneboom, verlengde voorboeiing.
Maar de ankerlier, kluisgat, kusterkontje, bolders, vorm van de roef, stuurhut, enz zijn nog allemaal hetzelfde.
Zand- en schelpenzuigers
-
- Berichten: 4590
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Zand- en schelpenzuigers
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Zand- en schelpenzuigers
@Gert, bedankt voor je reactie en de bevestiging dat het de zelfde Zeester is.
Re: Zand- en schelpenzuigers
Die kleurenfoto van de Zeester is al eens eerder voorbij gekomen n.a.v. een foto van de Zeester die ik plaatste. Zijn idd dezelfde schepen.
Gr. Harry
Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 4590
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Zand- en schelpenzuigers
Ben, die is in 1928 gebouwd als motorschip bij C. Appelo in Zwartsluis.
37,12 x 6,10 x 2,19 - 273 ton, brandmerk: 187 B Zwolle 1928 (3050187).
1928 DIAMANT, eig. Gerhard Wentink in Hasselt, 120 pk
IVR 1935: DIAMANT eig. Gerhard Wentink in Arnhem, schipper Auke van der Meer.
1955 DIAMANT, vergroot naar 40,09 x 6,11 x 2,18 - 287 ton, 120 pk
1966 RIDI, van D.H. Wolthuis in Rotterdam, vergroot naar 40,09 x 6,11 x 2,46 - 339 ton
1976 als ZEESTER, Gebr J. & J. Visser in Zoutkamp. Opgenomen in IVR 1979.
verder niets bekend.
37,12 x 6,10 x 2,19 - 273 ton, brandmerk: 187 B Zwolle 1928 (3050187).
1928 DIAMANT, eig. Gerhard Wentink in Hasselt, 120 pk
IVR 1935: DIAMANT eig. Gerhard Wentink in Arnhem, schipper Auke van der Meer.
1955 DIAMANT, vergroot naar 40,09 x 6,11 x 2,18 - 287 ton, 120 pk
1966 RIDI, van D.H. Wolthuis in Rotterdam, vergroot naar 40,09 x 6,11 x 2,46 - 339 ton
1976 als ZEESTER, Gebr J. & J. Visser in Zoutkamp. Opgenomen in IVR 1979.
verder niets bekend.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Zand- en schelpenzuigers
Het schip staat in het IVR van 1991 nog vermeld. Zelf heb ik de Zeester in april 1994 nog in Lauwersoog gefotografeerd.
Gr. Harry
(bewerkt)
Lauwersoog, april 1994
Gr. Harry
(bewerkt)
Lauwersoog, april 1994
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 4590
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Zand- en schelpenzuigers
Harry, je hebt helemaal gelijk. Ik ben gewoon vergeten verder te kijken.
De Zeester staat ook in de jaarboekjes met een 230 pk MWM motor.
In jaarboekje 2005 staat dat hij in mei 2004 is afgevoerd.
De Zeester staat ook in de jaarboekjes met een 230 pk MWM motor.
In jaarboekje 2005 staat dat hij in mei 2004 is afgevoerd.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Zand- en schelpenzuigers
RONNIE W. op de Maas t.h.v. Oud-Empel.
ALWI-B
VENTJAGER
Re: Zand- en schelpenzuigers
De Jan van Gent was vroeger van de firma G.J.Brijder in Harlingen also ook de Pollendam en de Alcyon deze twee schepen zijn gesloopt.
De eerste schipper op de Jan van Gent was mijn oom H.Sjoerdsma. Ik ben als schooljongen heel veel mee geweest.Er stond een industrie motor in.
Ik weet niet wanneer maar het schip heeft een aanvaring gehad en is gezonken. Hij is toch weer in vaart gekomen verlengd met de stuurhut achterop.
alcyon.
De eerste schipper op de Jan van Gent was mijn oom H.Sjoerdsma. Ik ben als schooljongen heel veel mee geweest.Er stond een industrie motor in.
Ik weet niet wanneer maar het schip heeft een aanvaring gehad en is gezonken. Hij is toch weer in vaart gekomen verlengd met de stuurhut achterop.
alcyon.
Re: Zand- en schelpenzuigers
WAAL. t.h.v. Rossum.
WESTERCHELDE
VENTJAGER