Rijnvaartnostalgie.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo Jos, baugleich war der EMMENTAL (1.) , auch von Groot\Vliet in Slikkerveer 1949 gebaut.
gr ernst
gr ernst
Re: Rijnvaartnostalgie.
Bij wie weet hebben we de Westschiffahrt 7 die aan zuidland'61 op het gors droogstond maar deze jongens kunnen er ook wat van en dan nog wel geladen zo te zien aan de overslag actie. de laatste toch meer Rijnvaart maar waar ?
- Bijlagen
-
- cnfr le notre en leda.jpg (75.58 KiB) 2059 keer bekeken
-
- Westschiffahrt 7 op het gors bij Zuidland 1961.jpg (112.38 KiB) 2059 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo, omgeving tussen Kefeld en Wesel want sleepschip en kraan van dezelfde rederij C N F R
Re: Rijnvaartnostalgie.
Het kan best ergens in de buurt van het roergebied zijn, getuige de rokende schoorstenen en het ontbreken van bergen e.d.
Maar dat kraanschip werd overal, waar nodig, ingezet en dat sleepschip voer ook op de hele Rijn, dus dat zegt niet zo veel.
Misschien dat Ernst weet waar en wanneer dit gebeurt is. Volgens mij heeft de Le Notre niet lang onder die naam gevaren.
grt Wim
Maar dat kraanschip werd overal, waar nodig, ingezet en dat sleepschip voer ook op de hele Rijn, dus dat zegt niet zo veel.
Misschien dat Ernst weet waar en wanneer dit gebeurt is. Volgens mij heeft de Le Notre niet lang onder die naam gevaren.
grt Wim
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo, ja das ist ca. rechtsrheinisch zwischen "Mündelheimer Ort" und "Stapp".
Die Chronik vom LE NOTRE gibt es hier https://www.binnenschifferforum.de/show ... 87-F-Strsb
Das Schleppschiff LEDA https://www.binnenschifferforum.de/show ... S-9-F-Strb
Das Kranschiff LENS https://www.binnenschifferforum.de/show ... 50-F-Strsb
Grund der Havarie, vermutlich Ausfall der Hyraulischen Ruderanlage.
In der ersten Zeit wurden Hydr. Rohre eingebaut wo das Material zu hart war und bei ruckartiger Bewegung der Haspel gebrochen sind.
In Folge wurden Kupferrohre eingebaut und die Hydr. Anlage funktionierte sehr gut !
Die Havarie muss vor ca. 1958 - 1960 passiert sein. Die Toplaternen im Mast sind noch starr am Mast montiert.
Später wurden sie schwenkbar montiert.
Gruß Ernst und allen ein gutes Jahr 2018 (ohne Havarie )
Die Chronik vom LE NOTRE gibt es hier https://www.binnenschifferforum.de/show ... 87-F-Strsb
Das Schleppschiff LEDA https://www.binnenschifferforum.de/show ... S-9-F-Strb
Das Kranschiff LENS https://www.binnenschifferforum.de/show ... 50-F-Strsb
Grund der Havarie, vermutlich Ausfall der Hyraulischen Ruderanlage.
In der ersten Zeit wurden Hydr. Rohre eingebaut wo das Material zu hart war und bei ruckartiger Bewegung der Haspel gebrochen sind.
In Folge wurden Kupferrohre eingebaut und die Hydr. Anlage funktionierte sehr gut !
Die Havarie muss vor ca. 1958 - 1960 passiert sein. Die Toplaternen im Mast sind noch starr am Mast montiert.
Später wurden sie schwenkbar montiert.
Gruß Ernst und allen ein gutes Jahr 2018 (ohne Havarie )
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Robert Muser (1910)
Even er tussen door. Kreeg ik toegestuurd.
Waar ?
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rijnvaartnostalgie.
Foto is volgens mij vanaf Homberg genomen, richting Ruhrmundung.
grt Wim
grt Wim
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Dank je wel Wim.
Nu zie ik het ook.
HG
Jan.
Nu zie ik het ook.
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55
Re: Rijnvaartnostalgie.
Ik kan de naam van het raderboot niet lezen, maar op de kop is geschreven: AG MAINKETTE MAINZ !
gr. Gernot
gr. Gernot
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:59
- Locatie: Dordrecht
Re: Rijnvaartnostalgie.
Het is de radersleepboot ROBERT MÜSER van AG Mainkette in Mainz (later Harpener Bergbau). Boot voer jaren 20 als de Franse radersleepboot PARIS.
Foto is genomen vanaf de brug Homberg-Ruhrort met aan de overzijde de 'molenweide' en de haven Eisenbahnbassin in Ruhrort, dus niet de Ruhrmonding.
Foto is genomen vanaf de brug Homberg-Ruhrort met aan de overzijde de 'molenweide' en de haven Eisenbahnbassin in Ruhrort, dus niet de Ruhrmonding.