Op di okt 08, 2013 plaatste ik een serie foto's van deze kraak RENATA liggend in de Keilehaven. Het schip was toen van Mannekus.
Pas nu heb ik gevonden dat het schip gebouwd in 1912 door werf Pannevis te Alphen a/d Rijn. 40.18 x 6.78 m. 355 ton. Eigenaar in 1912 was N.V. Oranje Pijp te Amsterdam. In 1946 was eigenaar N.V. Lichterdienst De Blauwe Pijp te Amsterdam.
Groet K.T.
Kraak
Re: Kraak
Dat was dus in 1946 de Rhipeus, brandmerk. 2668 B Amst 1951
Zie: https://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... de=A13008N
Zie: https://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... de=A13008N
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Kraak
Het betreft hier het woonschip 'Doffer en Duif' (ex Suzanna Cornelia, ex Twee gebroeders)
Schip is gebouwd te Kralingscheveer 1886, werf Kalkman.
25.00 x 5.27 Diepgang leg 0.55. 168,038 ton groot.
Denneboom 33 centimeter hoog. Bron Kadaster.
Volgens de liggers in 1901 als Suzanna Cornelia van H. Nagtegaal te Rotterdam.
Volgens Kadaster was het op 27-03-1930 als Twee Gebroeders van Hessel Dirks de Vries te Rotterdam
Daarna van 03-04-1930 tot 1938 van Hendrik Reinder Bakker, schipper te Rotterdam.
Vervolgens een hele reeks eigenaars die het gebruikten als opslag, werkplaats, atelier en woonschip.
Vanaf 1988 als Doffer en Duif van E. Koenders en M. Kistemaker te Utrecht.
Of het schip er nog ligt weet ik niet.
Groet van K.T.
https://schepen-en-schippers-van-bergen- ... jouwweb.nl
- Bijlagen
-
- kraak utrecht316.jpg (191.44 KiB) 2233 keer bekeken
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Kraak
In 2013 lag hij er nog Kees, was toen eigendom van Errol Koenders.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Kraak
....... ( )
Het is gewoon een overblijfsel van de naar binnen vallende boeiing die veel Nederlandse schepen met een stevenbalk hadden.
Het is gewoon een overblijfsel van de naar binnen vallende boeiing die veel Nederlandse schepen met een stevenbalk hadden.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Kraak
Beschrijving: Oostelijke Handelskade met op de voorgrond de Binnenhaven
Vervaardiger Onbekend
Collectie Collectie Stadsarchief Amsterdam: prentbriefkaarten
Datering 1910
Afbeeldingsbestand PRKBB00283000007
Dit is slechts een fragment van bovenstaand bestand. LINK.
Let op de enorme steng met naamwimpel.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Kraak
Een dergelijk achterschip had ik niet eerder gezien. Moeilijk leesbaar m.s. Risico Jaren later zag ik het schip in mei 1999 in Rotterdam op de werf Koningspoort bij het Witte Huis. Gisteren zag ik schip weer liggen dichtbij het Witte Huis. Het schip ziet er veel beter uit dan in 1991 ! De mast is waarschijnlijk op de groei gekocht.
Verder valt op dat er een boeiing is aangebracht. Zie de eerste foto.
Brandmerk is 108 B Rott 1926
Het schip was in 1928 als RISICO van A. Vredenburg te Amsterdam.
In 1901 was het schip als VREDEBEST van H.W. Oogjen te Rotterdam. Bron Liggers SMD 1901.
Gebouwd door Van der Giessen te Krimpen a/d IJssel in 1875 !
Maten: 21.20 x 4.40 m. 106 ton.
Groet K.T.
https://schepen-en-schippers-op-bergen-o ... jouwweb.nl