sorry klaas ik weet alleen dat er wat spul stond in Zaandam ,ergens in een van de havens als je van Amsterdam kwam direct stuurboord er in en dan naar ik meen de tweede insteek .
het is ook al een tijdje geleden voor mij en ben daar niet meer geweest toen ik van het Fina bunkerbootje ben afgegaan.
tja die dingen vervangen alleen gedaan op de atria en atlas verder nooit meer .
met de alpaca hebben we een reeks van problemen gehad met de motoren de blowers de kuipers koppelingen alles begaf het een voor een daarbij ook nog geregeld de kopschroef ,maar verder heb ik op dat schip prachtig gevaren .
stukken beter dan later met die stomme werksporen
De machinekamer.
scheepsmotor
Gr Andre.
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: De machinekamer.
Het is in ieder geval een gloeikop of twee tact motor.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: De machinekamer.
Ik heb heel wat foto's van Kromhoutjes maar eentje met een olifantenslurf ontbreekt.
Misschien heeft Gert Schouwstra een foto?
Misschien heeft Gert Schouwstra een foto?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: De machinekamer.
Volgens mij :
Kromhout 4 cilinder 2 takt Type : 3K4 Middendruk dieselmotor 80 PK (begin jaren 50 van de vorige eeuw)
Gelijk aan de 3 cilinder 2 takt Type : 3K3 Middendruk dieselmotor 60 PK
Kromhout 4 cilinder 2 takt Type : 3K4 Middendruk dieselmotor 80 PK (begin jaren 50 van de vorige eeuw)
Gelijk aan de 3 cilinder 2 takt Type : 3K3 Middendruk dieselmotor 60 PK
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: De machinekamer.
Voor zover mij bekend wordt het type Deutz REMS 142 alleen bij de sleepboot Willem Marie vermeld.
Wie kent meer schepen met een dergelijke motor of heeft meer informatie over dit type?
Wie kent meer schepen met een dergelijke motor of heeft meer informatie over dit type?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: De machinekamer.
Nee, Pieter, volkomen onbekend. Het zou een experimentele motor kunnen zijn.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: De machinekamer.
Bij 142 ken ik wel UM.
Zou men het schildje verkeerd gelezen hebben en dat er bijv. BUMS 142 stond?
Zou men het schildje verkeerd gelezen hebben en dat er bijv. BUMS 142 stond?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: De machinekamer.
Wie weet wat voor motor dit kan zijn
en wie weet welke keer koppeling er achter ligt
het staat in de tjalk van mijn Franse vrienden, en het idee is dat de motor en koppeling vervangen gaat worden
deze installatie is ruim 29 jaar geleden in elkaar gelopen en het schip is daarna door mij en andere naar Parijs gesleept
het geheel heeft ook nog eens een meter onder water gestaan dus opknappen is er niet meer bij
een zoon van de vorige eigenaar vertelde mij dat de motor waarschijnlijk uit 1957 komt ,hij is uit een tractor gehaald die werkte bij Schokbeton in kampen
om een nieuwe motor en koppeling te kunnen plaatsen moet je wel weten
1) Wat is het merk en hoeveel PK bij hoeveel toeren was deze
2) welke koppeling ligt er achter en wat is de vertraging daarvan
zonder deze gegevens zou ik niet weten wat er nieuw gekocht moet worden om op de huidige schroef te kunnen draaien
de bedoeling is om het schip terug in de vaart te brengen om in 2020 op de Sail in Amsterdam de familie Oet/ Donon te kunnen vertegenwoordigen
eerder is gezegd dat het een Ford zou zijn
viewtopic.php?f=3&t=2654&start=13210
maar ik vind geen naam plaatje op de motor
wie o wie weet er meer?
gr
leo
en wie weet welke keer koppeling er achter ligt
het staat in de tjalk van mijn Franse vrienden, en het idee is dat de motor en koppeling vervangen gaat worden
deze installatie is ruim 29 jaar geleden in elkaar gelopen en het schip is daarna door mij en andere naar Parijs gesleept
het geheel heeft ook nog eens een meter onder water gestaan dus opknappen is er niet meer bij
een zoon van de vorige eigenaar vertelde mij dat de motor waarschijnlijk uit 1957 komt ,hij is uit een tractor gehaald die werkte bij Schokbeton in kampen
om een nieuwe motor en koppeling te kunnen plaatsen moet je wel weten
1) Wat is het merk en hoeveel PK bij hoeveel toeren was deze
2) welke koppeling ligt er achter en wat is de vertraging daarvan
zonder deze gegevens zou ik niet weten wat er nieuw gekocht moet worden om op de huidige schroef te kunnen draaien
de bedoeling is om het schip terug in de vaart te brengen om in 2020 op de Sail in Amsterdam de familie Oet/ Donon te kunnen vertegenwoordigen
eerder is gezegd dat het een Ford zou zijn
viewtopic.php?f=3&t=2654&start=13210
maar ik vind geen naam plaatje op de motor
wie o wie weet er meer?
gr
leo