N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Hans
Berichten: 7610
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door Hans »

Keurig gedaan de foto's Cees.
Niets meer aan toe te voegen. :D
Groet,
Hans.
basr
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 feb 2010 22:56

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door basr »

die van Lopik van de rival was een broer van Huib van de C J
er zaten ook ng broers bij v/d Wees ik zal nog wel eens zoeken moet nog een foto hebben
van de winter van 1963 toen heeft mijn vader met zijn scheepje van 100 ton 13 weken opzij van de C J gelegen
ingevroren in Hardinxveld
Voor foto moeten we misschien toch trecht komen bij P v/d Wetering zijn vader was machinist en zijn opa schipper Huib
gr Bas de Ruijter
altena
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:07

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door altena »

01530.jpg
01530.jpg (5.67 KiB) 2176 keer bekeken
01529.jpg
01529.jpg (33.59 KiB) 2176 keer bekeken

hier de ingang van het terrein van van der Hoeven aan de hoge rijndijk zoeterwoude. op de voorgrond het arkje van Daan Mathijsen.
achterin het huis van de oude Cees?
wm van der Hoeven
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2018 10:30

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door wm van der Hoeven »

schreef:hier de ingang van het terrein van van der Hoeven aan de hoge rijndijk zoeterwoude.
Wat leuk, ik kan het even niet plaatsen, is dat water de westpoortsevliet, Of is dat een stuk water wat nu al is dicht gegooid?

De andere kant van het terein is enkel nog herkenbaar aan de bolders op oude foto’s.

W.m. van der Hoeven

Source foto : https://beeldbank.oudzoeterwoude.nl/cgi ... dent=01550
Bijlagen
14E7FBC9-CCFC-4D4D-8DFD-0E889F89E8B2.jpeg
14E7FBC9-CCFC-4D4D-8DFD-0E889F89E8B2.jpeg (46.52 KiB) 2129 keer bekeken
6AA03A0C-4D57-4D09-AABD-2090E2A85706.jpeg
6AA03A0C-4D57-4D09-AABD-2090E2A85706.jpeg (188.2 KiB) 2129 keer bekeken
altena
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:07

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door altena »

op alle foto's gaat het om de insteekhaven van de oude Rijn naar de Hoge Rijndijk.
wm van der Hoeven
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2018 10:30

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door wm van der Hoeven »

altena schreef: 07 aug 2018 11:53 op alle foto's gaat het om de insteekhaven van de oude Rijn naar de Hoge Rijndijk.
Ahh... nou zie ik het, ik dacht dat het terrein van C.J. van der Hoeven maar aan 1 kant van de insteek haven lag. je ziet inderdaad op beide foto's dezelfde huizen staan. Thanks
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door karelzijpe »

Na de verhuizing uit Den Haag naar de Hoge Rijndijk in 1943 was het onderkomen van " Ouwe Cees" een woonboot , zijn daar nog foto's of gegevens van ?
Volgens de eerder verkregen gegevens had hij daar op de Hoge Rijndijk eerst gewoond op het schip de Schollevaar, zie pag. 5

Karel
wm van der Hoeven
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2018 10:30

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door wm van der Hoeven »

Nog 2 schilderijen kunnen opduiken, geschilderd door J.P. Molenaar.
Helaas kan ik niet zeggen wat er op staat afgebeeld en waar het zich afspeelt, het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat ze in opdracht van w.m. van der Hoeven gemaakt zijn.

Ben benieuwd of iemand hier mij meer duidelijkheid kan geven over de werken.

Zelf zou ik zeggen dan op de ene de eendracht staat en andere zou de Wiron kunnen zijn.
Bijlagen
Eendracht.jpg
Eendracht.jpg (104.97 KiB) 1928 keer bekeken
Wiron.jpg
Wiron.jpg (88.28 KiB) 1928 keer bekeken
wm van der Hoeven
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2018 10:30

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door wm van der Hoeven »

Vervaardigingsjaar
1950 - 1964
Omschrijving
De drijvende kraan 'Karma' (N.V.C.J. van der Hoeven) grijpt keileem uit een schip voor de aanleg van een keileemdam van Oostelijk Flevoland.
Bijlagen
urn-gvn-ZZM01-F023095-medium.jpeg
urn-gvn-ZZM01-F023095-medium.jpeg (67.96 KiB) 1906 keer bekeken
TheovanHerwijnen
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 feb 2016 20:20

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TheovanHerwijnen »

altena schreef: 28 jul 2018 21:42 thumbnail_20180725_103631.jpg

Lid Theovanherwijnen ( bent u daar nog?) die eerder mooie foto’s bezorgde ( die groepsfoto van alle werknemers is toch wel bijzonder, ik vond er mijn vader en opa Aart nog niet op, maar dat valt ook niet mee met al die petten) zal ik een plezier doen met de foto van het schilderij dat mijn vader kreeg van ‘de firma’. Het is van ’45 ,waar het is weet ik niet, zal wel zuiderzeewerken zijn We zien in ieder geval de Karma I en de zuiger H v H?
Op de voorgrond zien we ook nog een motorvlet ik meen dat die zilvermeeuw heette, met schipper Evert Heus, die een vinger miste, wat ik als kind (5 jaar) fascinerend vond. Tijdens de bouwvak, was het een plezierjacht, en maakte het gezin een reisje mee.
Wij waren buren toen aan de Berghaven in Hoek v Holland. Wij woonden ook in een keet. Het werk was toen aan de Noorderpier.
(De maker van deze schilderijen is de bekende Rotterdamse havenschilder JP Molenaar, hij werkte veel in opdracht van bedrijven waaronder van der Hoeven. Hij was ook wel op locatie voor schetsen. Hij had een enorme productie, het gezegde in Rotterdam is dan ook; ‘boven ieder dressoir een Molenaar”…………..)
Het schilderij hangt nog bij mijn moeder, ik zal nog eens in haar archief gaan zoeken, er zullen nog foto’s zijn en ik zag ooit nog eens een boekje van der Hoeven met gegevens van de vloot.

PS Vandaag heb ik moeder nog gevraagd naar de relatie tussen van der Hoeven en vrouw van Haaften, ze kende de naam van afrekeningen tussen de firma's, meer niet

U hoort nog , gr. aart
Ja ik ben er nog. Op het voormalige gemeentehuis in Hoge Zwaluwe hangt ook een exemplaar van de grote groepsfoto. Iemand is daar bezig geweest om namen bij de personen op te zoeken.

https://www.tracesofwar.nl/sights/55580 ... jkbrug.htm

Ik heb de foto van mijn moeder gekregen. Rie Dolislager, de dochter van de machinist op Karma 1, Gerrit Dolislager. Gerrit en zijn broer Piet (stoker) hebben tot de sloop op Karma 1 gewerkt. Ze mochten nog wat spullen van de drijvende stoomkraan meenemen, zoals olielampen. Volgens mijn moeder kreeg iedere werknemer van Van der Hoeven zo'n foto. Dus moeten er veel verstrekt zijn en was dat een duur cadeau van Van der Hoeven.
Plaats reactie