Laden en lossen
Haren/Ems naar Krefeld



We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen

Met binnenvaren van de Eemshaven ook nog een bootje gezien vanaf Papenburg Meijerwerf

Tijdens het laden 4 zeehonden in de haven naast het schip, moddervet. Achterin de haven zit de aanzuig van het koelwater. In dat systeem zit een soort opvang bak voor vuil en daar komen ook levende vis in terecht. Vuil in de bak wordt er uit gehaald Elke 20 minuten wordt die bak met vis terug gespoeld, naar de haven. Een soort Macdrive voor de zeehonden .

We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Gips pendel Eemshaven-Farmsum
SAM_2379.jpg
SAM_2380.jpg
Itasca 4 gips reizen gedaan Eemshaven-Farmsum totaal ca. 7150 ton. Centrale had kolen gelost met hoog zwavel gehalte, daardoor kwam er veel gips vrij, om rookafvoer te ont- zwavelen. Eems centrale heeft ook veel stroom moeten leveren, zie de witte rookpluimen, Draaien op 100%, stroom was ook wat duurder, dus inkomsten op dit moment 1,5 ton in euries per uur.
SAM_2384.jpg
Met binnenvaren van de Eemshaven ook nog een bootje gezien vanaf Papenburg Meijerwerf
SAM_2388.jpg
Tijdens het laden 4 zeehonden in de haven naast het schip, moddervet. Achterin de haven zit de aanzuig van het koelwater. In dat systeem zit een soort opvang bak voor vuil en daar komen ook levende vis in terecht. Vuil in de bak wordt er uit gehaald Elke 20 minuten wordt die bak met vis terug gespoeld, naar de haven. Een soort Macdrive voor de zeehonden
SAM_2380.jpg
Itasca 4 gips reizen gedaan Eemshaven-Farmsum totaal ca. 7150 ton. Centrale had kolen gelost met hoog zwavel gehalte, daardoor kwam er veel gips vrij, om rookafvoer te ont- zwavelen. Eems centrale heeft ook veel stroom moeten leveren, zie de witte rookpluimen, Draaien op 100%, stroom was ook wat duurder, dus inkomsten op dit moment 1,5 ton in euries per uur.

SAM_2384.jpg
Met binnenvaren van de Eemshaven ook nog een bootje gezien vanaf Papenburg Meijerwerf

SAM_2388.jpg
Tijdens het laden 4 zeehonden in de haven naast het schip, moddervet. Achterin de haven zit de aanzuig van het koelwater. In dat systeem zit een soort opvang bak voor vuil en daar komen ook levende vis in terecht. Vuil in de bak wordt er uit gehaald Elke 20 minuten wordt die bak met vis terug gespoeld, naar de haven. Een soort Macdrive voor de zeehonden
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Sedelsberg- Bremen 1 silo 615 cm hoog.
Itasca 1 silo ( 13 x 6 x 6,15) m. 100 ton geladen in Sedelsberg KüK door Wagenborg kraan. Gaan we lossen in Bremen.We zouden ook nog een ander ding bijladen van dik 45 ton, maar die was nog niet klaar.



Tijdens mooi weer op het Kük kanaal onderweg naar Bremen
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Re: Laden en lossen
Hein, weer bedankt voor je mooie reisverslagen.
WE beleven het heeelemaal mee.
We voelen de spanning van het rekenwerk
en hoe het uitpakt met ballasten en de moeilijk voorspelbare (LAAG)waterstanden.
Bovendien; Met dit mooie weer levert dat fantastische plaatjes op!
HG Evert
WE beleven het heeelemaal mee.
We voelen de spanning van het rekenwerk
en hoe het uitpakt met ballasten en de moeilijk voorspelbare (LAAG)waterstanden.
Bovendien; Met dit mooie weer levert dat fantastische plaatjes op!
HG Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Itasca lossen in Bremen
Dankjewel voor het compliment Evert, de hogedruk silo hebben we gelost in Bremen. Is bestemt voor Linde AG een gasfabriek
Wat ik al vaker heb gezegd, gewoon een kraantje op rubber komt op de kade rijden, stempels uit en pakt even dik 100 ton.
De Itasca leeg schip naar Meppen, voor de volgende klus.
Wat ik al vaker heb gezegd, gewoon een kraantje op rubber komt op de kade rijden, stempels uit en pakt even dik 100 ton.

De Itasca leeg schip naar Meppen, voor de volgende klus.

We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Re: Itasca lossen in Bremen
To be continued!
We wachten in spanning op het volgende avontuur!
Hoop voor jouw dat je niet De Rivier op moet;
want dan moet je er wieltjes onder gaan zetten!
HG EVERT
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Meppen/Ems naar Schiedam Mammoet Wagenborg opdracht
Itasca is leeg van Bremen naar Meppen, om hier 3 grote siloos te laden voor Schiedam. 2 x 50 ton en 1 x 135 ton zwaar.Ballasten was een makkie, de zijtanks vol water = 360 ton en klaar. Alleen daar in het noorden, is het altijd zeik, waar pak ik schoon water.
Maar het meeste heb ik laten zitten, van de vorige reis. 
Ziet helemaal rood naast de Itasca op de kade
Wanneer zo lading in de straat staat te wachten, is hij echt wel Big
Mammoetkraan, pakt de zware delen over de kuster heen.


Ziet helemaal rood naast de Itasca op de kade


Mammoetkraan, pakt de zware delen over de kuster heen.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
-
- Berichten: 4115
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Laden en lossen
Mooie series hoor.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Laden en lossen
Weer een mooi verslag, Hein.
Alleen daar in het noorden, is het altijd zeik, waar pak ik schoon water.
Maar het meeste heb ik laten zitten, van de vorige reis. )
Als je met 'vuil' water moet ballasten in je zij, hoe krijg je de rommel er weer een beetje goed uit?
grt Wim
Alleen daar in het noorden, is het altijd zeik, waar pak ik schoon water.

Als je met 'vuil' water moet ballasten in je zij, hoe krijg je de rommel er weer een beetje goed uit?

grt Wim