Zo ik kan naadloos verder oreren zie ik
We waren nog onderweg naar de Friezen, drukte bij de sluizen van vreeswijk en amsterdam, beidde 4e schutting, er is heel veel vaart alles vaart beneden langs vanaf de bovenmaas en ook naar de ijssel, en de middensluis van t oude complex is een maand in de revisie dus ja dan kan t druk worden.
vrijdag dus maar van Vreeswijk naar Amsterdam gevaren, daar weer kinderen gehaald, en zaterdag verder, de zon kwam mooi op
Ik kwam met peil laagwater in Kornwerd aan, handig getimed(not), maar met n kleine 2m moest t wel gaan volgens de sluis, en dat was zo, beetje rustig aan in de buitenvoorhaven en mooi met t vloedje naar Harlingen.
beetje schuimvorming in de boontjes...
en met bijna gelijkwater in de tjerk hiddessluis.
Goed gelopen, in 9 uurtjes van Amsterdam naar Franeker gevaren, en nog tijd om even de stad in te gaan, alwaar we volgens de bakker toch echt even naar t`
planetarium moesten gaan...
dan doen we dat natuurlijk
Heel interessant, en vooral erg knap dat iemand dat toen al helemaal begreep, ik heb t uitgelegd gekregen en snap t nog steeds niet, maar dat ligt aan mij natuurlijk
Maandag dan gaan lossen, dat was al een expiriment an sich, ik was t eerste schip wat daar loste...op de wachtpalen van de brug.
ze draaide de balken zover mogelijk de loods in, daar pakte een halkraan dan één eind vast en de heftruk nam t 2e eind voor zn rekening, zo naar binnen rijden, tot dat de 1e halkraan t van de heftruk kon overpakken en de balk op de stapel kon hijsen...u begrijpt, daar gaat wat vrije tijd in zitten
maar hier geld natuurlijk ook een plaatje zegt meer als een praatje.
U raad het al, maandag lang niet leeg natuurlijk, ik heb maar niks gezegd....
dinsdag ging het wel sneller toen de 32m balken er uit waren, de kortere waren toch wat handzamer en die reden ze met 2 tegelijk de hal in met 2 heftrucks.
Als alle balken binnen liggen moet men ze daar aan elkaar lassen tot balken van 54m lengte, volgens mij kunnen ze dan de loods niet meer uit, maar dat zag ik niet goed, ze hebben t opgemeten...., we zijn heel benieuwd, als het aan de mensen daar ligt mag ik ze ook weer ook komen halen, ze gaan dan naar de maasvlakte....
achteraf hadden we al eens een reisje gedaan met materiaal wat ze daar gemaakt hadden
dat zie je
hier alweer dik 6 jaar geleden....
dinsdag dus leeg, en na veel heen en weer bellen aande reis, om in Harlingen zout te laden voor Bergen op zoom.
Dan moet je vloer in de verf...dat word gedaan voor je ..
toe ie droog was ( en dat duurde heel lang want het water in Franeker bleek ook brak) kiepte men op div plaatsen een dot verf met benzine verdunt,
en liepen ze dat met zn 2e met trekkers door t hele ruim, gaat fantastisch in 25 min heel de vloer in de verf...
ze waren goed en wel klaar of we konden al laden, het droogde gelukkig heel snel..
en 12:30 vol en weg, met t ebbetje naar Kornwerd, en met zonsondergang in Enkhuizen.
En nog naar Amsterdam gevaren, ea liep dus voorspoedig, maar ik moest pas maandag lossen, dat is wel n heel lang weekend,dus toch maar ns gebeld of ik niet vrijdag kan lossen in BoZ, en vanmorgen kreeg ik te horen dat dat zowaar kon, dus maar doorgevaren naar hier, en zien wat er gebeuren gaat morgen, we hebben geen garanties gekregen dat we leeg komen , maar de losser gaat er wel van uit.
Dus een vervolgreisje ook maar aangenomen onder voorbehoud van leegkomst, zaterdag in R-dam weer zout laden voor Bergambacht, en dan alsnog maandag zout lossen
nu maar hopen dat alles gaat zoals het moet
grt Bram