Dit viel mij op.

Alles over binnenscheepvaart
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Arie »

Binnenvaarder schreef: 16 jan 2019 10:23 Gistermiddag was ik aan het fietsen langs de Noord, wel fris, toen ik deze zag varen. Mijn 1e reactie was: heeft de cursus varen doe je samen nog niet gevolgd. Had wat problemen om koers te houden, zover ik haar nog kon volgen bleef ze midvaarwater varen.
mvg
Geert
Geert,

dat doet ze om zuiging aan de oever te voorkomen, zulke vaartuigen hebben breed diep water nodig, dat had jij toch zeker moeten weten!😂😜🤪🤣

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Dit viel mij op.

Bericht door k-k »

Meestal schoof ik het stuk daar door de Rietbaan. Had je ook geen hinder van de golven, die van de oever terug kwamen. Dat was één van de redenen voor me om niet stijf langs de oever te varen. In 1978 gingen we voor het eerst met onze zeilboot (gestreken mast) over de Nieuwe Maas. Ter hoogte van Pernis werden we door de Havendienst gepraaid met de boodschap "Schippertje, blijf hier maar even wachten want er komt zo een zeeschip uit de Eemhaven!" Het "schippertje", die de zeeboot al zag komen, voelde zich enigszins beledigd. Had echter geen zin om daar te gaan liggen drijven en stelde voor om door te varen en achter de zeeboot langs te gaan. Zonder mast was je net een duikelaartje. En natuurlijk bedoelde de Havendienst het goed. Niet elke pleziervaarder heeft overzicht. En helaas zijn er nog steeds beroepsvaarders die het leuk vinden om de pleziervaarders de stuipen op het lijf te jagen. Gr. Klaas.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Arie,
Hoe lang nog?
mvg
Geert

ps. Klaas stijf langs de oever hoeft van mij ook niet maar om nu precies midvaarwater te gaan varen, misschien had de schipper slechte ervaring met een stenen talud :-)
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Wie heeft een nw spudpaal besteld.
mvg
Geert
Bijlagen
Virgo. 02335341.jpg
Virgo. 02335341.jpg (115.46 KiB) 1906 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Dit viel mij op.

Bericht door DPLA »

Bram in ieder geval niet, die heeft er al twee ! :lol: :lol:
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Misschien iets voor Erik, alleen blijft er dan weinig ruimte over voor zijn 500 tons partijtjes :mrgreen:
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
PeterSchoeber
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08

Re: Dit viel mij op.

Bericht door PeterSchoeber »

Lijkt wel "stukje" monopile voor een grote windmolen op zee. Mogelijk onderweg van de "kleine" SIF fabriek in Roermond naar hun grote fabriek op de Maasvlakte.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Zag deze Ark van Noach vanmorgen in de nieuwsbrief van Maritime Maasmond. Toen ik vanmiddag met de ferry van Ridderkerk naar R'dam ging lag de grote Ark nog steeds bij de Stormpolder. Ik weet dat er een kleinere versie was, waar heeft deze dan gelegen?
mvg
Geert
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-09-24 om 19.11.02.jpeg
Schermafbeelding 2019-09-24 om 19.11.02.jpeg (146.41 KiB) 1175 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Jinny B »

De kleine versie is gebouwd in Schagen.
Daarna heeft het ding door NL gezworven.
Waar het nu huist is mij onbekend.
In Schagen is het ding niet meer welkom, omdat de eigenaar meende dat omdat hij evangeliseerde de wet niet voor hem gold.
Mijn vraag of Noach een lasdiploma had werd overigens ook niet op prijs gesteld.
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Jinny,
Bedankt voor de info.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie