Waar was dit?

Alles over binnenscheepvaart
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

wat ik wel vreemd vind zijnde oevers die lijken mijn nogal hoog voor het noordhollands kanaal tenzij natuurlijk het water peil heel erg laag :mrgreen: is normaal is de oever daar een riet oever ongeveer een metertje hoog
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar was dit?

Bericht door pieter53 »

Ik vind de aanleg van de buitenhaven en/of forteiland IJmuiden tot nu toe de beste oplossing,
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Contessa
Berichten: 284
Lid geworden op: 10 dec 2009 12:41

Re: Waar was dit?

Bericht door Contessa »

Heb een poosje naar de foto zitten kijken en ook nog wat uitvergroot. Persoonlijk denk ik het Noordzeekanaal te zien, gezien vanaf Amsterdam vlak voor de bocht bij Beverwijk cq Velsen. Tijdstip 1900 plus een een jaar of twintig. Kanaal is in de vorige eeuw meerdere malen verbreed, maar het talud is niet fundamenteel veranderd. Wat tegen de aanleg buiten de sluizen pleit is het aanzien van het dijklichaam. Ook tijdens de aanleg moet je toch de invloed van het getij kunnen zien. In de verte is ook nog niets te zien van de Hoogovens, logisch want de eerste Hoogoven dateert van 1923. Nogmaals het is maar een idee en geen zekerheid.
vr.gr. Contessa

Gezien vanaf de Dancing Queen

Afbeelding
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

"wat ik wel vreemd vind zijnde oevers die lijken mijn nogal hoog voor het noordhollands kanaal tenzij natuurlijk het water peil heel erg laag :mrgreen: is normaal is de oever daar een riet oever ongeveer een metertje hoog"

dit schreef ik al en voor het noordzee kanaal geld bijna het zelfde als je met een geladen schip op het kanaal vaart kijk je ook de polder in voor zover het niet bebouwd is. of het moet buiten de sluis zijn maar dan moet je getij hebben
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar was dit?

Bericht door pieter53 »

Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

wie herken deze kerktoren aan de waal alvast met dank van rws
Bijlagen
waar kerktoren aan de waal.jpg
waar kerktoren aan de waal.jpg (221.7 KiB) 1777 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Waar was dit?

Bericht door Kees Keijzer »

Ik denk dat het de kerktoren van Druten is. Google maar een beetje en de rivier loopt daar oost-west, dat klopt dan ook met het schip van de kerk. Toren staat op het westen en het schip van de kerk wijst naar het oosten.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Waar was dit?

Bericht door veen1195 »

Kerktoren Druten klopt Kees.
En Pieter; mooie foto's van IJmuiden maar er zit geen antwoord op het vraagstuk bij.
(Ik weet wel beter,anders zou ik zeggen: de monding van het nieuwe gedeelte van het kanaal door Zuid-Beveland te Wemeldinge :D ).
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

je bedoel deze toren kees goed gezien met kleine spitsje erbij zonder appartement dan natuurlijk vanaf ochten gezien bedankt
Bijlagen
druten kerk.jpg
druten kerk.jpg (61.09 KiB) 1742 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Waar was dit?

Bericht door piet42 »

Kees als dank voor je inzet een foto van RWS zelf die metingen doen ter hoogt van de De r.k. kerk van de H.H. Ewalden, gebouwd naar ontwerp van P.J.H. Cuypers en voltooid in 1877 van Druten.
Bijlagen
druten waal De r.k. kerk van de H.H. Ewalden, gebouwd naar ontwerp van P.J.H. Cuypers en voltooid in 1877.jpg
druten waal De r.k. kerk van de H.H. Ewalden, gebouwd naar ontwerp van P.J.H. Cuypers en voltooid in 1877.jpg (132.85 KiB) 1721 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie