Ik heb dat opgezocht in de RWS publicatie 'Vaarwegen in Nederland 2019'.
Waar haal jij je info vandaan Johan?
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Janna schreef: ↑04 feb 2019 21:25 Die nokken dat was al bekend Pieter, dat kwam uit de motorkeuring. Klene vond het niet bijzonder verontrustend.
Er is toen niets aan gedaan want er waren andere prioriteiten.
Reden dat ik er nu wel iets aan doe is dat de vrachtprijzen op dit moment vrij matig zijn, dus dan kan ik beter nu een weekje stil liggen dan op een tijdstip dat er wél fatsoenlijk te verdienen valt.
Hallo Erik
Bedankt voor je antwoord.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14
Re: Vliegende Vaart
Erik, denk dan dat het zonder vergunning inderdaad 2.25 is, vergunning kan je aanvragen bij waterschap rivierenland, bij mij staat er in de vergunning vermeld dat we met 2.50 diepgang mogen varen. Wij komen geregeld daar op de Linge, veel met grind voor de betoncentrale, af en toe gips laden bij Kok, aan de andere kant van de snelweg, en soms met kalk of witzand naar Leerdam.
Johan van der Voet
Ms Solutio
Ms Solutio
Re: Vliegende Vaart
Goedemiddag,
ik zie op een van de foto's een afbeelding van de achterkant van een bochtaanwijzer Euro 300. Is dat een bochtaanwijzer van het goedgekeurde type?
Ik hoor het heel graag, wij zijn op zoek naar een afbeelding van het goedgekeurde type met het goedkeuringsnummer R-2-013 erop.
De buurvrouw.
ik zie op een van de foto's een afbeelding van de achterkant van een bochtaanwijzer Euro 300. Is dat een bochtaanwijzer van het goedgekeurde type?
Ik hoor het heel graag, wij zijn op zoek naar een afbeelding van het goedgekeurde type met het goedkeuringsnummer R-2-013 erop.
De buurvrouw.
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
Dag buurvrouw, Ik denk dat Radio Zeeland in Terneuzen je zo een afbeelding kan opsturen. Of ligt dat ingewikkelder.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Vliegende Vaart
Dag buurvrouw,
Liggen jullie bij ons langszij dan?
Wij zijn er even niet maar morgenavond weer terug.
Op welke bladzijde van het het topic staat de foto die je bedoelt? Wij hebben een piloot van Eprom en niet van Radio Zeeland, dus ik denk niet dat er ergens een plaatje van een Euro 300 baw staat.
We hebben wel een RZ Euro 120 dieptemeter, en die lijkt er op afstand wel wat op. RZ gebruikte voor al hun apparaten dezelfde behuizing.
Liggen jullie bij ons langszij dan?
Wij zijn er even niet maar morgenavond weer terug.
Op welke bladzijde van het het topic staat de foto die je bedoelt? Wij hebben een piloot van Eprom en niet van Radio Zeeland, dus ik denk niet dat er ergens een plaatje van een Euro 300 baw staat.
We hebben wel een RZ Euro 120 dieptemeter, en die lijkt er op afstand wel wat op. RZ gebruikte voor al hun apparaten dezelfde behuizing.
Re: Vliegende Vaart
Hallo Martin, het schip met euronummer 03310453 is thans jouw eigendom ? En heet vader Klaas gr Wim En ERIK ik had vanaf 1990 ook alle apparaten van EPROM Terneuzen nooit geen storing gehad, behalve met dat kompasje op dak, ondanks mijn reeds aluminium stuurhut ,veel afwijking van andere objekten zoals schepen boeien enz ,gaat dat nu met satelliet ? Zelfs op het IJsselmeer met andere schepen in de buurt dan kon ik er niet op vertrouwen ,ik hoop op jouw antwoord met klokjes in de cokpit ervaring . ook goede vaart vanWim
Re: Vliegende Vaart
Goed, tijd voor weer een update van het wel en wee van Vliegende Vaart.
Een flinke update deze keer, de Weekeind-bijlage zeg maar
We waren gebleven in Spijk aan de Linge. Maandagmorgen vroeg kwamen twee heren op leeftijd naar de kraanponton, en maakten me in een kleine vier uurtjes heel relaxt maar wel vakkundig leeg.
Toen ik bij de betoncentrale voor m’n papieren was, waren ze daar bezig om hun betonmortel te testen. Ze storten een standaard hoeveelheid op een rvs plaat en kijken tot hoever het uitzakt. Moet zo’n 80cm diameter zijn begreep ik. Ze testen ook hoe sterk de beton is, mbv proefstukjes onder de pers, en kijken bij welke druk het zaakje uit elkaar barst. Het proefstukje moet eerst 28 dagen uitharden op een gecontroleerde temperatuur van 20 graden, wat in een waterbak gebeurde. Zo leer je nog eens wat.
Toen als zelfstandige zonder personeel leeg de Merwede af naar Sliedrecht. Daar bij Hoogendijk voor de wal, om de nokken van de Deutz te laten repareren, en de nog steeds lage oliedruk nog eens verder te onderzoeken.
Die week samen met monteur Ad aan het sleutelen. Een vakman die er echt alles van af weet.
Eerst de nokkenrollen eruit gehaald. Dat zijn rollen die over de nokken heen lopen en de stoterstangen lichten. Die op hun beurt de via de tuimelaars de kleppen openen.
Eerst de bokken met de tuimelaars eraf voordat de stoterstangen eruit konden.
Die nokkenrollen zitten achter deksels in de zijkant van de motor net boven de nokkenas. Die gingen de wal op voor het vervangen van de rollen, die allemaal versleten waren en daardoor weer voor slijtage van de nokken zorgden. Bij een direct omkeerbare motor schuiven de nokkenrollen tijdens het omkeren van de motor langs de nokken want zo’n motor heeft voor- en achteruit nokken. Op de foto kun je zien wat dat na zestig jaar voor slijtage oplevert.
Alle nokkenrollen vervangen plus een paar asjes die te ver ingelopen waren. Toen de nokken met fijn schuurlinnen geplijst, gewoon met de hand. Het was eerst de bedoeling om dat machinaal te doen maar met de hand ging net zo snel. Alle groefjes en slijtsporen netjes glad geplolijst. Ik zal ze in de toekomst regelmatig controleren, als je de carterdeksels eraf hebt kun je ze goed zien.
Toen op zoek naar de oorzaak van de lage smeeroliedruk. Nieuwe manometers geplaatst want de oude waren niet erg precies meer. Overstortklep aan de achterkant van de motor nog maar eens bekeken maar die lekte niet en er zat al een extra ring onder de veer. Toen smeeroliefilters, filterhuis, leidingwerk. Alles goed schoongemaakt, nergens vodden of verstopping aangetroffen. Proefgedraaid, druk bleef te laag. Verder zoeken, olie eruit gepompt, carterdeksels open en de carter zeven eruit, en onderin het carter stukjes babit gevonden bij lager vier Dat was minder goed nieuws. Lager nummer vier eruit en bij de bovenschaal bleken stukjes lagermateriaal uitgebroken. Dat lager was in 2017 tijdens de revisie bij Klene opgeknapt maar blijkbaar heeft het nieuwe lagermateriaal niet goed gehecht op het oude. Hoogendijk dacht niet dat dit door de lage oliedruk gekomen was, want alle andere lagers waren nl nog prima. Dat werd een nieuw hoofdlager uiteraard.
Dan de smeeroliepomp er maar af. Daar moet de trillingsdemper voor verwijderd worden. Leidingen los, pomp eruit en naar de werkplaats. We verwachtten vuil tussen de zuig- en perskleppen maar dit bleek niet het geval. Die pomp is ook zestig jaar oud natuurlijk, maar de speling op de tandwielen zat gelukkig nog niet aan de afkeurmaat. Die zou nog voldoende druk moeten leveren. De overstortklep van de pomp eruit gehaald en die bleek zwaar gegroefd en versleten. Dat is vreemd want zo’n klep gaat eigenlijk nooit open, alleen wanneer de olie steenkoud zou zijn zoals in Siberie of zo. Daar is het schip nooit geweest En de veer die ‘m dichthoudt bleek niet de juiste maat te hebben, scheelde 14mm met de originele. Die klep heeft blijkbaar staan klepperen in de zitting door de te lage veerspanning, en liet daarbij de oliedruk weglopen. Die pomp is bij Klene niet open geweest dus hoe lang dat zo gezeten heeft is anybody’s guess. Gelukkig hadden ze nog een goede veer, en een nieuwe(-re) overstortklep dus die gemonteerd. De kleppen en zittingen geschuurd, nieuwe pakkingen erin en alles weer in elkaar. Olie erin, proefgedraaid, en we hadden weer druk!
Was een hele exercitie maar we zijn ermee opgeschoten. Dat lager hadden we anders niet gevonden. Hoewel het een bovenschaal was, en dat loopt zo’n vaart niet want die wordt niet zwaar belast. Verder de krukas geklokt en axiaalspeling gemeten. Alles oké.
We vonden twee verstuiverleidingen die een iets kleinere diameter hadden dus die zijn vervangen. Nieuwe rubbers voor de verstuiverleidingen zodat ze niet stuk trillen. Er lag een reserve verstuiver aan boord, maar deze bleek voor een opgeladen Deutz 536, en eigenlijk niet te gebruiken voor een gewone 536. Die aan laten passen (andere tip en naald) zodat ik er wat aan heb.
Daarna nog wat kleine olielekkages opgelost, want ik vind dat er niet overal olie uit zo’n motor moet lekken, zestig jaar oud of niet. De compressor lekte olie langs een scheurtje in het drukstuk van de lage druk trap, aandrijving van het cilindersmeertoestel lekte olie, regulateur idem ditto. Brandstoffilter lekte dus dat ook gelijk opgelost. Nu hoef ik ’s avonds niet zoveel olie meer op te vegen.
Tevens de brandstof retourleiding omgelegd, die liep eerst terug naar de dagtank maar komt nu na de verbruiksmeter weer in de brandstoftoevoerleiding naar de motor. Waardoor de verbruiksmeter nu correct aanwijst. Da’s de oude van Bram, nogmaals dank Nu kan ik tenminste zien wat het kost als ik haast heb . En je kunt makkelijk je verbruik per reis terugvinden.
Ook is de electricien langs geweest voor wat klusjes. Nu twee (24V & 220V) lichtschakelaars in de machinekameringang ipv vier stuks verspreid door de machinekamer. Verder een 220V kabel vanaf de omvormer achterop naar voren gelegd, zodat ik de generator niet hoef te starten om de schijnwerpers te gebruiken. En voor 220V in de voormachinekamer, voor acculaders en gereedschap etc. Spanning naar de luikenwagen zit nu op een aparte groep met eigen aardlek, want bij regen klapte die er wel eens uit en dan lag alle 220V eruit, incl. Tresco enzo.. We hebben bij de schacht een aansluiting voor het achtertoplicht gemaakt voor zone 2 in Duitsland, en het laag niveau alarm op de koelwaterexpantsietank aangesloten.
De generator dynamo leverde geen spanning dus die vervangen.
Alles bij elkaar een flinke reparatie, maar noodzakelijk. The costs of doing business.
Ook nog een weekje weggeweest want ook binnenvaartschippers hebben recht op vakantie
Maandagmiddag nog even droog gezet in het stevendok bij Versteeg in Papendrecht, vanwege die kleine lekkage in de kont. Garantieklusje en daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan, goed bedrijf. Achter de anode was een gaatje gevallen toen ze die vernieuwd hadden twee maanden geleden. En nu was ik toch in de buurt dus dat paste mooi. Van buiten en binnen opgelast dus nu ook zonder Aquakit weer waterdicht. Gelijk de koelbeun even van de Deutz eens geïnspecteerd en die zag er van binnen netjes uit.
Inmiddels had ik een reisje raapschroot aangenomen van Munikkenland naar Zwolle, zodat we weer geld konden verdienen ipv opmaken. Dus aansluitend de Afgedamde Maas op, een heel mooi laadplekje is dat daar midden in de natuur. De remming daar is trouwens niet veel soeps meer daar, maar die gaat vervangen worden hoorde ik. Helaas niet door een nieuwe maar door palen. Geef mij maar een remming want dat is voor kleine scheepjes handiger.
Volgende dag geladen met flink wat wind dus de raapschroot lag in hopen aan dek. Via het Merwedekanaal naar Vreeswijk, en daar avond gehouden. Volgende dag naar Zwolle, met een kort stopje in Zwartsluis voor de visboer. Volgende morgen gelost bij For Farmers in de Voorster haven.
De ex-Hamburgvaarder West Europa kwam achter ons liggen en die heeft ook een Deutz 536. Dus even buurten en kijken hoe het bij elkaar zit en om ervaringen uit te wisselen. Die motor is 7 jaar jonger en er is wel wat veranderd in de tussentijd.
Toen we leeg waren gelijk weg en nog terug gevaren naar Schellingwoude. Ruim nageveegd want er was nogal wat raapschroot blijven liggen. De oogst was vier emmers dus als iemand nog onthand zit om raapschroot, gratis af te halen
Gisteren in de Mercuriushaven bij Bunge-Cargill geladen voor Frankrijk, Aire sur la Lys. Helaas niet vol gekomen dus aan de steiger overnacht en vanmorgen afgemaakt. Gek hoe het soortelijk gewicht van die sojaschroot daar kan varieren; vorige reis naar Maasbracht kreeg ik er maar krap 486 ton in en nu bleef er met 500ton een groot gat over.
En nu op het ARK mooi de tijd om een verhaaltje te typen.
Een flinke update deze keer, de Weekeind-bijlage zeg maar
We waren gebleven in Spijk aan de Linge. Maandagmorgen vroeg kwamen twee heren op leeftijd naar de kraanponton, en maakten me in een kleine vier uurtjes heel relaxt maar wel vakkundig leeg.
Toen ik bij de betoncentrale voor m’n papieren was, waren ze daar bezig om hun betonmortel te testen. Ze storten een standaard hoeveelheid op een rvs plaat en kijken tot hoever het uitzakt. Moet zo’n 80cm diameter zijn begreep ik. Ze testen ook hoe sterk de beton is, mbv proefstukjes onder de pers, en kijken bij welke druk het zaakje uit elkaar barst. Het proefstukje moet eerst 28 dagen uitharden op een gecontroleerde temperatuur van 20 graden, wat in een waterbak gebeurde. Zo leer je nog eens wat.
Toen als zelfstandige zonder personeel leeg de Merwede af naar Sliedrecht. Daar bij Hoogendijk voor de wal, om de nokken van de Deutz te laten repareren, en de nog steeds lage oliedruk nog eens verder te onderzoeken.
Die week samen met monteur Ad aan het sleutelen. Een vakman die er echt alles van af weet.
Eerst de nokkenrollen eruit gehaald. Dat zijn rollen die over de nokken heen lopen en de stoterstangen lichten. Die op hun beurt de via de tuimelaars de kleppen openen.
Eerst de bokken met de tuimelaars eraf voordat de stoterstangen eruit konden.
Die nokkenrollen zitten achter deksels in de zijkant van de motor net boven de nokkenas. Die gingen de wal op voor het vervangen van de rollen, die allemaal versleten waren en daardoor weer voor slijtage van de nokken zorgden. Bij een direct omkeerbare motor schuiven de nokkenrollen tijdens het omkeren van de motor langs de nokken want zo’n motor heeft voor- en achteruit nokken. Op de foto kun je zien wat dat na zestig jaar voor slijtage oplevert.
Alle nokkenrollen vervangen plus een paar asjes die te ver ingelopen waren. Toen de nokken met fijn schuurlinnen geplijst, gewoon met de hand. Het was eerst de bedoeling om dat machinaal te doen maar met de hand ging net zo snel. Alle groefjes en slijtsporen netjes glad geplolijst. Ik zal ze in de toekomst regelmatig controleren, als je de carterdeksels eraf hebt kun je ze goed zien.
Toen op zoek naar de oorzaak van de lage smeeroliedruk. Nieuwe manometers geplaatst want de oude waren niet erg precies meer. Overstortklep aan de achterkant van de motor nog maar eens bekeken maar die lekte niet en er zat al een extra ring onder de veer. Toen smeeroliefilters, filterhuis, leidingwerk. Alles goed schoongemaakt, nergens vodden of verstopping aangetroffen. Proefgedraaid, druk bleef te laag. Verder zoeken, olie eruit gepompt, carterdeksels open en de carter zeven eruit, en onderin het carter stukjes babit gevonden bij lager vier Dat was minder goed nieuws. Lager nummer vier eruit en bij de bovenschaal bleken stukjes lagermateriaal uitgebroken. Dat lager was in 2017 tijdens de revisie bij Klene opgeknapt maar blijkbaar heeft het nieuwe lagermateriaal niet goed gehecht op het oude. Hoogendijk dacht niet dat dit door de lage oliedruk gekomen was, want alle andere lagers waren nl nog prima. Dat werd een nieuw hoofdlager uiteraard.
Dan de smeeroliepomp er maar af. Daar moet de trillingsdemper voor verwijderd worden. Leidingen los, pomp eruit en naar de werkplaats. We verwachtten vuil tussen de zuig- en perskleppen maar dit bleek niet het geval. Die pomp is ook zestig jaar oud natuurlijk, maar de speling op de tandwielen zat gelukkig nog niet aan de afkeurmaat. Die zou nog voldoende druk moeten leveren. De overstortklep van de pomp eruit gehaald en die bleek zwaar gegroefd en versleten. Dat is vreemd want zo’n klep gaat eigenlijk nooit open, alleen wanneer de olie steenkoud zou zijn zoals in Siberie of zo. Daar is het schip nooit geweest En de veer die ‘m dichthoudt bleek niet de juiste maat te hebben, scheelde 14mm met de originele. Die klep heeft blijkbaar staan klepperen in de zitting door de te lage veerspanning, en liet daarbij de oliedruk weglopen. Die pomp is bij Klene niet open geweest dus hoe lang dat zo gezeten heeft is anybody’s guess. Gelukkig hadden ze nog een goede veer, en een nieuwe(-re) overstortklep dus die gemonteerd. De kleppen en zittingen geschuurd, nieuwe pakkingen erin en alles weer in elkaar. Olie erin, proefgedraaid, en we hadden weer druk!
Was een hele exercitie maar we zijn ermee opgeschoten. Dat lager hadden we anders niet gevonden. Hoewel het een bovenschaal was, en dat loopt zo’n vaart niet want die wordt niet zwaar belast. Verder de krukas geklokt en axiaalspeling gemeten. Alles oké.
We vonden twee verstuiverleidingen die een iets kleinere diameter hadden dus die zijn vervangen. Nieuwe rubbers voor de verstuiverleidingen zodat ze niet stuk trillen. Er lag een reserve verstuiver aan boord, maar deze bleek voor een opgeladen Deutz 536, en eigenlijk niet te gebruiken voor een gewone 536. Die aan laten passen (andere tip en naald) zodat ik er wat aan heb.
Daarna nog wat kleine olielekkages opgelost, want ik vind dat er niet overal olie uit zo’n motor moet lekken, zestig jaar oud of niet. De compressor lekte olie langs een scheurtje in het drukstuk van de lage druk trap, aandrijving van het cilindersmeertoestel lekte olie, regulateur idem ditto. Brandstoffilter lekte dus dat ook gelijk opgelost. Nu hoef ik ’s avonds niet zoveel olie meer op te vegen.
Tevens de brandstof retourleiding omgelegd, die liep eerst terug naar de dagtank maar komt nu na de verbruiksmeter weer in de brandstoftoevoerleiding naar de motor. Waardoor de verbruiksmeter nu correct aanwijst. Da’s de oude van Bram, nogmaals dank Nu kan ik tenminste zien wat het kost als ik haast heb . En je kunt makkelijk je verbruik per reis terugvinden.
Ook is de electricien langs geweest voor wat klusjes. Nu twee (24V & 220V) lichtschakelaars in de machinekameringang ipv vier stuks verspreid door de machinekamer. Verder een 220V kabel vanaf de omvormer achterop naar voren gelegd, zodat ik de generator niet hoef te starten om de schijnwerpers te gebruiken. En voor 220V in de voormachinekamer, voor acculaders en gereedschap etc. Spanning naar de luikenwagen zit nu op een aparte groep met eigen aardlek, want bij regen klapte die er wel eens uit en dan lag alle 220V eruit, incl. Tresco enzo.. We hebben bij de schacht een aansluiting voor het achtertoplicht gemaakt voor zone 2 in Duitsland, en het laag niveau alarm op de koelwaterexpantsietank aangesloten.
De generator dynamo leverde geen spanning dus die vervangen.
Alles bij elkaar een flinke reparatie, maar noodzakelijk. The costs of doing business.
Ook nog een weekje weggeweest want ook binnenvaartschippers hebben recht op vakantie
Maandagmiddag nog even droog gezet in het stevendok bij Versteeg in Papendrecht, vanwege die kleine lekkage in de kont. Garantieklusje en daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan, goed bedrijf. Achter de anode was een gaatje gevallen toen ze die vernieuwd hadden twee maanden geleden. En nu was ik toch in de buurt dus dat paste mooi. Van buiten en binnen opgelast dus nu ook zonder Aquakit weer waterdicht. Gelijk de koelbeun even van de Deutz eens geïnspecteerd en die zag er van binnen netjes uit.
Inmiddels had ik een reisje raapschroot aangenomen van Munikkenland naar Zwolle, zodat we weer geld konden verdienen ipv opmaken. Dus aansluitend de Afgedamde Maas op, een heel mooi laadplekje is dat daar midden in de natuur. De remming daar is trouwens niet veel soeps meer daar, maar die gaat vervangen worden hoorde ik. Helaas niet door een nieuwe maar door palen. Geef mij maar een remming want dat is voor kleine scheepjes handiger.
Volgende dag geladen met flink wat wind dus de raapschroot lag in hopen aan dek. Via het Merwedekanaal naar Vreeswijk, en daar avond gehouden. Volgende dag naar Zwolle, met een kort stopje in Zwartsluis voor de visboer. Volgende morgen gelost bij For Farmers in de Voorster haven.
De ex-Hamburgvaarder West Europa kwam achter ons liggen en die heeft ook een Deutz 536. Dus even buurten en kijken hoe het bij elkaar zit en om ervaringen uit te wisselen. Die motor is 7 jaar jonger en er is wel wat veranderd in de tussentijd.
Toen we leeg waren gelijk weg en nog terug gevaren naar Schellingwoude. Ruim nageveegd want er was nogal wat raapschroot blijven liggen. De oogst was vier emmers dus als iemand nog onthand zit om raapschroot, gratis af te halen
Gisteren in de Mercuriushaven bij Bunge-Cargill geladen voor Frankrijk, Aire sur la Lys. Helaas niet vol gekomen dus aan de steiger overnacht en vanmorgen afgemaakt. Gek hoe het soortelijk gewicht van die sojaschroot daar kan varieren; vorige reis naar Maasbracht kreeg ik er maar krap 486 ton in en nu bleef er met 500ton een groot gat over.
En nu op het ARK mooi de tijd om een verhaaltje te typen.
Re: Vliegende Vaart
Mooie reportage weer,Erik.
2 Weken Hoogendijk is niet zo leuk maar nu is de Deutz weer piekfijn in orde.
En tijd gehad voor de training voor de NN Rotterdam?
Dochter en schoonzoon doen ook mee; die lopen ca. 11 km. uur gemiddeld.
Heb ‘n foto van jou aan haar laten zien,dus als ‘n onbekende dame jou begroet dan weet je het.
Goeie reis maar weer naar Fr. en terug..
Gr.Jan.
2 Weken Hoogendijk is niet zo leuk maar nu is de Deutz weer piekfijn in orde.
En tijd gehad voor de training voor de NN Rotterdam?
Dochter en schoonzoon doen ook mee; die lopen ca. 11 km. uur gemiddeld.
Heb ‘n foto van jou aan haar laten zien,dus als ‘n onbekende dame jou begroet dan weet je het.
Goeie reis maar weer naar Fr. en terug..
Gr.Jan.
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
Hoi Erik,
Ja, die Ad is inderdaad een goede vakman.
Ja, die Ad is inderdaad een goede vakman.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.