Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Ik heb dat opgezocht in de RWS publicatie 'Vaarwegen in Nederland 2019'.
Waar haal jij je info vandaan Johan?
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Vliegende Vaart

Bericht door DPLA »

Janna schreef: 04 feb 2019 21:25 Die nokken dat was al bekend Pieter, dat kwam uit de motorkeuring. Klene vond het niet bijzonder verontrustend.
Er is toen niets aan gedaan want er waren andere prioriteiten.
Reden dat ik er nu wel iets aan doe is dat de vrachtprijzen op dit moment vrij matig zijn, dus dan kan ik beter nu een weekje stil liggen dan op een tijdstip dat er wél fatsoenlijk te verdienen valt.

Hallo Erik

Bedankt voor je antwoord.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
mbs gerrit jan
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mbs gerrit jan »

Erik, denk dan dat het zonder vergunning inderdaad 2.25 is, vergunning kan je aanvragen bij waterschap rivierenland, bij mij staat er in de vergunning vermeld dat we met 2.50 diepgang mogen varen. Wij komen geregeld daar op de Linge, veel met grind voor de betoncentrale, af en toe gips laden bij Kok, aan de andere kant van de snelweg, en soms met kalk of witzand naar Leerdam.
Johan van der Voet
Ms Solutio
Buorren
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2019 14:46

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Buorren »

Goedemiddag,

ik zie op een van de foto's een afbeelding van de achterkant van een bochtaanwijzer Euro 300. Is dat een bochtaanwijzer van het goedgekeurde type?
Ik hoor het heel graag, wij zijn op zoek naar een afbeelding van het goedgekeurde type met het goedkeuringsnummer R-2-013 erop.
De buurvrouw.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Gert Schouwstra »

Dag buurvrouw, Ik denk dat Radio Zeeland in Terneuzen je zo een afbeelding kan opsturen. Of ligt dat ingewikkelder.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Dag buurvrouw, :wink:
Liggen jullie bij ons langszij dan?
Wij zijn er even niet maar morgenavond weer terug.

Op welke bladzijde van het het topic staat de foto die je bedoelt? Wij hebben een piloot van Eprom en niet van Radio Zeeland, dus ik denk niet dat er ergens een plaatje van een Euro 300 baw staat.
We hebben wel een RZ Euro 120 dieptemeter, en die lijkt er op afstand wel wat op. RZ gebruikte voor al hun apparaten dezelfde behuizing.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Vliegende Vaart

Bericht door ichthus »

Hallo Martin, het schip met euronummer 03310453 is thans jouw eigendom ? En heet vader Klaas gr Wim En ERIK ik had vanaf 1990 ook alle apparaten van EPROM Terneuzen nooit geen storing gehad, behalve met dat kompasje op dak, ondanks mijn reeds aluminium stuurhut ,veel afwijking van andere objekten zoals schepen boeien enz ,gaat dat nu met satelliet ? Zelfs op het IJsselmeer met andere schepen in de buurt dan kon ik er niet op vertrouwen ,ik hoop op jouw antwoord met klokjes in de cokpit ervaring . ook goede vaart vanWim
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Goed, tijd voor weer een update van het wel en wee van Vliegende Vaart.
Een flinke update deze keer, de Weekeind-bijlage zeg maar :mrgreen:

We waren gebleven in Spijk aan de Linge. Maandagmorgen vroeg kwamen twee heren op leeftijd naar de kraanponton, en maakten me in een kleine vier uurtjes heel relaxt maar wel vakkundig leeg.

Toen ik bij de betoncentrale voor m’n papieren was, waren ze daar bezig om hun betonmortel te testen. Ze storten een standaard hoeveelheid op een rvs plaat en kijken tot hoever het uitzakt. Moet zo’n 80cm diameter zijn begreep ik. Ze testen ook hoe sterk de beton is, mbv proefstukjes onder de pers, en kijken bij welke druk het zaakje uit elkaar barst. Het proefstukje moet eerst 28 dagen uitharden op een gecontroleerde temperatuur van 20 graden, wat in een waterbak gebeurde. Zo leer je nog eens wat.


Toen als zelfstandige zonder personeel leeg de Merwede af naar Sliedrecht. Daar bij Hoogendijk voor de wal, om de nokken van de Deutz te laten repareren, en de nog steeds lage oliedruk nog eens verder te onderzoeken.

Die week samen met monteur Ad aan het sleutelen. Een vakman die er echt alles van af weet.

Eerst de nokkenrollen eruit gehaald. Dat zijn rollen die over de nokken heen lopen en de stoterstangen lichten. Die op hun beurt de via de tuimelaars de kleppen openen.
Eerst de bokken met de tuimelaars eraf voordat de stoterstangen eruit konden.
Die nokkenrollen zitten achter deksels in de zijkant van de motor net boven de nokkenas. Die gingen de wal op voor het vervangen van de rollen, die allemaal versleten waren en daardoor weer voor slijtage van de nokken zorgden. Bij een direct omkeerbare motor schuiven de nokkenrollen tijdens het omkeren van de motor langs de nokken want zo’n motor heeft voor- en achteruit nokken. Op de foto kun je zien wat dat na zestig jaar voor slijtage oplevert.

Alle nokkenrollen vervangen plus een paar asjes die te ver ingelopen waren. Toen de nokken met fijn schuurlinnen geplijst, gewoon met de hand. Het was eerst de bedoeling om dat machinaal te doen maar met de hand ging net zo snel. Alle groefjes en slijtsporen netjes glad geplolijst. Ik zal ze in de toekomst regelmatig controleren, als je de carterdeksels eraf hebt kun je ze goed zien.

Toen op zoek naar de oorzaak van de lage smeeroliedruk. Nieuwe manometers geplaatst want de oude waren niet erg precies meer. Overstortklep aan de achterkant van de motor nog maar eens bekeken maar die lekte niet en er zat al een extra ring onder de veer. Toen smeeroliefilters, filterhuis, leidingwerk. Alles goed schoongemaakt, nergens vodden of verstopping aangetroffen. Proefgedraaid, druk bleef te laag. Verder zoeken, olie eruit gepompt, carterdeksels open en de carter zeven eruit, en onderin het carter stukjes babit gevonden bij lager vier :shock: Dat was minder goed nieuws. Lager nummer vier eruit en bij de bovenschaal bleken stukjes lagermateriaal uitgebroken. Dat lager was in 2017 tijdens de revisie bij Klene opgeknapt maar blijkbaar heeft het nieuwe lagermateriaal niet goed gehecht op het oude. Hoogendijk dacht niet dat dit door de lage oliedruk gekomen was, want alle andere lagers waren nl nog prima. Dat werd een nieuw hoofdlager uiteraard.

Dan de smeeroliepomp er maar af. Daar moet de trillingsdemper voor verwijderd worden. Leidingen los, pomp eruit en naar de werkplaats. We verwachtten vuil tussen de zuig- en perskleppen maar dit bleek niet het geval. Die pomp is ook zestig jaar oud natuurlijk, maar de speling op de tandwielen zat gelukkig nog niet aan de afkeurmaat. Die zou nog voldoende druk moeten leveren. De overstortklep van de pomp eruit gehaald en die bleek zwaar gegroefd en versleten. Dat is vreemd want zo’n klep gaat eigenlijk nooit open, alleen wanneer de olie steenkoud zou zijn zoals in Siberie of zo. Daar is het schip nooit geweest ;) En de veer die ‘m dichthoudt bleek niet de juiste maat te hebben, scheelde 14mm met de originele. Die klep heeft blijkbaar staan klepperen in de zitting door de te lage veerspanning, en liet daarbij de oliedruk weglopen. Die pomp is bij Klene niet open geweest dus hoe lang dat zo gezeten heeft is anybody’s guess. Gelukkig hadden ze nog een goede veer, en een nieuwe(-re) overstortklep dus die gemonteerd. De kleppen en zittingen geschuurd, nieuwe pakkingen erin en alles weer in elkaar. Olie erin, proefgedraaid, en we hadden weer druk!
Was een hele exercitie maar we zijn ermee opgeschoten. Dat lager hadden we anders niet gevonden. Hoewel het een bovenschaal was, en dat loopt zo’n vaart niet want die wordt niet zwaar belast. Verder de krukas geklokt en axiaalspeling gemeten. Alles oké.
We vonden twee verstuiverleidingen die een iets kleinere diameter hadden dus die zijn vervangen. Nieuwe rubbers voor de verstuiverleidingen zodat ze niet stuk trillen. Er lag een reserve verstuiver aan boord, maar deze bleek voor een opgeladen Deutz 536, en eigenlijk niet te gebruiken voor een gewone 536. Die aan laten passen (andere tip en naald) zodat ik er wat aan heb.

Daarna nog wat kleine olielekkages opgelost, want ik vind dat er niet overal olie uit zo’n motor moet lekken, zestig jaar oud of niet. De compressor lekte olie langs een scheurtje in het drukstuk van de lage druk trap, aandrijving van het cilindersmeertoestel lekte olie, regulateur idem ditto. Brandstoffilter lekte dus dat ook gelijk opgelost. Nu hoef ik ’s avonds niet zoveel olie meer op te vegen.

Tevens de brandstof retourleiding omgelegd, die liep eerst terug naar de dagtank maar komt nu na de verbruiksmeter weer in de brandstoftoevoerleiding naar de motor. Waardoor de verbruiksmeter nu correct aanwijst. Da’s de oude van Bram, nogmaals dank 8) Nu kan ik tenminste zien wat het kost als ik haast heb ;). En je kunt makkelijk je verbruik per reis terugvinden.

Ook is de electricien langs geweest voor wat klusjes. Nu twee (24V & 220V) lichtschakelaars in de machinekameringang ipv vier stuks verspreid door de machinekamer. Verder een 220V kabel vanaf de omvormer achterop naar voren gelegd, zodat ik de generator niet hoef te starten om de schijnwerpers te gebruiken. En voor 220V in de voormachinekamer, voor acculaders en gereedschap etc. Spanning naar de luikenwagen zit nu op een aparte groep met eigen aardlek, want bij regen klapte die er wel eens uit en dan lag alle 220V eruit, incl. Tresco enzo.. We hebben bij de schacht een aansluiting voor het achtertoplicht gemaakt voor zone 2 in Duitsland, en het laag niveau alarm op de koelwaterexpantsietank aangesloten.
De generator dynamo leverde geen spanning dus die vervangen.

Alles bij elkaar een flinke reparatie, maar noodzakelijk. The costs of doing business.

Ook nog een weekje weggeweest want ook binnenvaartschippers hebben recht op vakantie ;)

Maandagmiddag nog even droog gezet in het stevendok bij Versteeg in Papendrecht, vanwege die kleine lekkage in de kont. Garantieklusje en daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan, goed bedrijf. Achter de anode was een gaatje gevallen toen ze die vernieuwd hadden twee maanden geleden. En nu was ik toch in de buurt dus dat paste mooi. Van buiten en binnen opgelast dus nu ook zonder Aquakit weer waterdicht. Gelijk de koelbeun even van de Deutz eens geïnspecteerd en die zag er van binnen netjes uit.

Inmiddels had ik een reisje raapschroot aangenomen van Munikkenland naar Zwolle, zodat we weer geld konden verdienen ipv opmaken. Dus aansluitend de Afgedamde Maas op, een heel mooi laadplekje is dat daar midden in de natuur. De remming daar is trouwens niet veel soeps meer daar, maar die gaat vervangen worden hoorde ik. Helaas niet door een nieuwe maar door palen. Geef mij maar een remming want dat is voor kleine scheepjes handiger.
Volgende dag geladen met flink wat wind dus de raapschroot lag in hopen aan dek. Via het Merwedekanaal naar Vreeswijk, en daar avond gehouden. Volgende dag naar Zwolle, met een kort stopje in Zwartsluis voor de visboer. Volgende morgen gelost bij For Farmers in de Voorster haven.

De ex-Hamburgvaarder West Europa kwam achter ons liggen en die heeft ook een Deutz 536. Dus even buurten en kijken hoe het bij elkaar zit en om ervaringen uit te wisselen. Die motor is 7 jaar jonger en er is wel wat veranderd in de tussentijd.

Toen we leeg waren gelijk weg en nog terug gevaren naar Schellingwoude. Ruim nageveegd want er was nogal wat raapschroot blijven liggen. De oogst was vier emmers dus als iemand nog onthand zit om raapschroot, gratis af te halen ;)

Gisteren in de Mercuriushaven bij Bunge-Cargill geladen voor Frankrijk, Aire sur la Lys. Helaas niet vol gekomen dus aan de steiger overnacht en vanmorgen afgemaakt. Gek hoe het soortelijk gewicht van die sojaschroot daar kan varieren; vorige reis naar Maasbracht kreeg ik er maar krap 486 ton in en nu bleef er met 500ton een groot gat over.


En nu op het ARK mooi de tijd om een verhaaltje te typen.
Net leeg bij de Betonmortelcentrale Gorkum
Net leeg bij de Betonmortelcentrale Gorkum
IMG_2131.jpeg (163.29 KiB) 1370 keer bekeken
De betonmortel wordt getest, op viscositeit neem ik aan.
De betonmortel wordt getest, op viscositeit neem ik aan.
IMG_2132.jpeg (172.59 KiB) 1370 keer bekeken
Proefstukjes beton
Proefstukjes beton
IMG_2133.jpeg (197.38 KiB) 1370 keer bekeken
Zo worden de proefstukjes bewaard, op 20C.
Zo worden de proefstukjes bewaard, op 20C.
IMG_2134.jpeg (162.12 KiB) 1370 keer bekeken
Het is een compleet lab hier
Het is een compleet lab hier
IMG_2135.jpeg (145.08 KiB) 1370 keer bekeken
Leeg de Linge af.  Ik hoef hier geen ballast te zetten en ook de stuurhut kan blijven staan.
Leeg de Linge af. Ik hoef hier geen ballast te zetten en ook de stuurhut kan blijven staan.
IMG_2136.jpeg (125.31 KiB) 1370 keer bekeken
Op de Boven Merwede
Op de Boven Merwede
6E242361-E8F9-423F-A258-BACF20D72C38.jpg (85.13 KiB) 1370 keer bekeken
De Gemeentehaven Sliedrecht in, naar Hoogendijk
De Gemeentehaven Sliedrecht in, naar Hoogendijk
IMG_2140.jpeg (124.22 KiB) 1370 keer bekeken
Hier liggen we de komende twee weken.
Hier liggen we de komende twee weken.
IMG_2141.jpeg (310.79 KiB) 1370 keer bekeken
De nokkenrollen in hun houders
De nokkenrollen in hun houders
IMG_2153.jpeg (260.81 KiB) 1370 keer bekeken
Alle deksels eraf.
Alle deksels eraf.
IMG_2154.jpeg (218.69 KiB) 1370 keer bekeken
De beschadigde nokken
De beschadigde nokken
IMG_2157.jpeg (182.68 KiB) 1370 keer bekeken
Nokken
Nokken
IMG_2159.jpeg (153.7 KiB) 1370 keer bekeken
Taatspotjes waar de stoterstangen in vallen.
Taatspotjes waar de stoterstangen in vallen.
IMG_2168.jpeg (254.23 KiB) 1370 keer bekeken
Nokkenrollen weer netjes
Nokkenrollen weer netjes
IMG_2166.jpeg (413.9 KiB) 1370 keer bekeken
Nokken worden handmatig gepolijst
Nokken worden handmatig gepolijst
IMG_2170.jpeg (163.13 KiB) 1370 keer bekeken
De nokkenrollen gaan er weer terug in.
De nokkenrollen gaan er weer terug in.
IMG_2173.jpeg (169.13 KiB) 1370 keer bekeken
De tuimelaar-bokken moeten nog terug.
De tuimelaar-bokken moeten nog terug.
IMG_2174.jpeg (216 KiB) 1370 keer bekeken
Versleten nokkenrol
Versleten nokkenrol
IMG_2180.jpeg (138.91 KiB) 1370 keer bekeken
De reserve verstuiver wordt getest
De reserve verstuiver wordt getest
IMG_2175.jpeg (162.81 KiB) 1370 keer bekeken
De smeeroliepomp gaat eraf
De smeeroliepomp gaat eraf
23ac8f86-f3b2-4231-80bf-af493462d502.jpg (173.8 KiB) 1370 keer bekeken
Oliepomp op de werkbank
Oliepomp op de werkbank
62ce1108-e1bb-4897-a9ca-8d066c45fbaf.jpeg (255.56 KiB) 1370 keer bekeken
Smeerolie pomp
Smeerolie pomp
IMG_2193.jpeg (180.42 KiB) 1370 keer bekeken
De smeeroliepomp is een tandwielpomp, een verdringerpomp dus.  Die hebben altijd een ontlastklep want als de druk te hoog wordt perst de pomp de zaak kapot.
De smeeroliepomp is een tandwielpomp, een verdringerpomp dus. Die hebben altijd een ontlastklep want als de druk te hoog wordt perst de pomp de zaak kapot.
88848029-5dbd-45aa-8ad6-ad9e00bd4382.jpg (127.5 KiB) 1370 keer bekeken
Behoorlijk versleten maar nog niet aan de afkeur-maat
Behoorlijk versleten maar nog niet aan de afkeur-maat
c4b38f1f-e208-4edd-b89c-9fe14cd2a4ba.jpg (68.74 KiB) 1370 keer bekeken
De zuig- en perskleppen van de smeeroliepomp.  Het is een tweetraps pomp, een deel (scavengepump) haalt de olie uit het carter naar de schoudertank, en de tweede trap haalt het uit dat tankje en maakt er oliedruk van voor de smering.  Zo heb je altijd oliedruk, zelfs als het schip zodanig tekeer gaat dat de carter aanzuig even 'boven water' komt.
De zuig- en perskleppen van de smeeroliepomp. Het is een tweetraps pomp, een deel (scavengepump) haalt de olie uit het carter naar de schoudertank, en de tweede trap haalt het uit dat tankje en maakt er oliedruk van voor de smering. Zo heb je altijd oliedruk, zelfs als het schip zodanig tekeer gaat dat de carter aanzuig even 'boven water' komt.
ee7018c7-5b15-4faf-ac71-e630fcfb8195.jpg (144.33 KiB) 1370 keer bekeken
Inkijk in een tandwielpomp
Inkijk in een tandwielpomp
IMG_2194.jpeg (131.54 KiB) 1327 keer bekeken
Rechts een veer van de juiste maat en links de veer die erin zat.  Hoe dat nu kon?
Rechts een veer van de juiste maat en links de veer die erin zat. Hoe dat nu kon?
IMG_2188.jpeg (151.8 KiB) 1327 keer bekeken
Dé ontlastklep, met duidelijke slijtage sporen..
Dé ontlastklep, met duidelijke slijtage sporen..
IMG_2336.jpeg (137.05 KiB) 1327 keer bekeken
Oude ontlastklep en z'n veer
Oude ontlastklep en z'n veer
IMG_2335.jpeg (126.4 KiB) 1327 keer bekeken
"Kale' voorkant van de motor, zonder trillingsdemper en oliepomp. Je kijkt tegen de flens van de krukas aan waar de trillingsdemper op hoort, en binnenin zie je boven de kruk van de compressor, en links en rechts de krukken van de vroegere  koelwater- en lens pompen
"Kale' voorkant van de motor, zonder trillingsdemper en oliepomp. Je kijkt tegen de flens van de krukas aan waar de trillingsdemper op hoort, en binnenin zie je boven de kruk van de compressor, en links en rechts de krukken van de vroegere koelwater- en lens pompen
IMG_2196.jpeg (188.06 KiB) 1370 keer bekeken
Hoofdlager 4
Hoofdlager 4
IMG_2198.jpeg (234.94 KiB) 1370 keer bekeken
Ai, stukjes babits van lager 4 onderin het carter!
Ai, stukjes babits van lager 4 onderin het carter!
bfea65bf-208b-4803-8fe5-9fad369b26e8.jpg (142.44 KiB) 1370 keer bekeken
Bovenschaal van hoofdlager nr 4.  Daar zijn stukjes witmetaal uitgebroken.
Bovenschaal van hoofdlager nr 4. Daar zijn stukjes witmetaal uitgebroken.
92bf8a46-b9e0-4482-be96-3fb0445198d5.jpg (114.24 KiB) 1370 keer bekeken
De onderschaal van hoofdlager 4 is nog oke, maar wordt toch vervangen.
De onderschaal van hoofdlager 4 is nog oke, maar wordt toch vervangen.
dd4b596a-5ace-4b33-82d0-0835b9eef191.jpg (138.52 KiB) 1370 keer bekeken
Cilindersmeertoestel
Cilindersmeertoestel
10e4908e-e326-4e26-ac28-d699cea66c42.jpg (147.07 KiB) 1370 keer bekeken
Cilindersmeer-toestel weer netjes
Cilindersmeer-toestel weer netjes
IMG_2200.jpeg (202.3 KiB) 1370 keer bekeken
Hier zit het cilindersmeer apparaat, aangedreven door de nokkenas.
Hier zit het cilindersmeer apparaat, aangedreven door de nokkenas.
IMG_2202.jpeg (194.52 KiB) 1370 keer bekeken
Nieuwe, en vooral veiliger stekkers luikenwagen
Nieuwe, en vooral veiliger stekkers luikenwagen
IMG_2206.jpeg (104.41 KiB) 1370 keer bekeken
Even de kont omhoog in het stevendok bij Versteeg in Papendrecht
Even de kont omhoog in het stevendok bij Versteeg in Papendrecht
IMG_0819.jpeg (218.83 KiB) 1370 keer bekeken
Anode eraf om bij het gaatje te kunnen.
Anode eraf om bij het gaatje te kunnen.
IMG_2276.jpeg (217.16 KiB) 1370 keer bekeken
Gaatje wordt dichtgelast van buiten af, van binnen gezien.  Later ook van binnen nog opgelast.
Gaatje wordt dichtgelast van buiten af, van binnen gezien. Later ook van binnen nog opgelast.
IMG_2297.jpeg (330.01 KiB) 1370 keer bekeken
Anode er weer terug op
Anode er weer terug op
IMG_2303.jpeg (215.92 KiB) 1370 keer bekeken
Schroefas smering is goed, klein beetje vet langs de rubber mof.
Schroefas smering is goed, klein beetje vet langs de rubber mof.
IMG_2286.jpeg (220.27 KiB) 1370 keer bekeken
De beun
De beun
IMG_2277.jpeg (256.66 KiB) 1370 keer bekeken
De beun van binnen
De beun van binnen
IMG_2278.jpeg (171.93 KiB) 1370 keer bekeken
Anodes in de beun even gecontroleerd, zijn nog prima.
Anodes in de beun even gecontroleerd, zijn nog prima.
IMG_2280.jpeg (167.77 KiB) 1370 keer bekeken
De schroef is nog als nieuw.
De schroef is nog als nieuw.
IMG_2282.jpeg (192.2 KiB) 1370 keer bekeken
Sb roerkoning-smering is goed
Sb roerkoning-smering is goed
IMG_2284.jpeg (203.81 KiB) 1370 keer bekeken
Bb roerkoning ook goed gesmeerd.
Bb roerkoning ook goed gesmeerd.
IMG_2285.jpeg (179.59 KiB) 1370 keer bekeken
Raapschroot laden in Munikkenland
Raapschroot laden in Munikkenland
IMG_2308.jpeg (126.92 KiB) 1370 keer bekeken
De remming van de Covaco in Munikkenland heeft betere tijden gekend
De remming van de Covaco in Munikkenland heeft betere tijden gekend
IMG_2309.jpeg (211.24 KiB) 1370 keer bekeken
De stukken hangen erbij..
De stukken hangen erbij..
IMG_2310.jpeg (235.09 KiB) 1370 keer bekeken
Even bij familie langs in Meerkerk
Even bij familie langs in Meerkerk
IMG_2311.jpeg (157.35 KiB) 1370 keer bekeken
Lossen in Zwolle
Lossen in Zwolle
IMG_2317.jpeg (144.01 KiB) 1370 keer bekeken
Het schiet al op
Het schiet al op
IMG_2319.jpeg (165.93 KiB) 1370 keer bekeken
De Deutz 536 van de West Europa
De Deutz 536 van de West Europa
IMG_2318.jpeg (197.56 KiB) 1370 keer bekeken
Kleurrijke koeien bij de Heus in Zwolle
Kleurrijke koeien bij de Heus in Zwolle
IMG_2321.jpeg (297.04 KiB) 1370 keer bekeken
Leeg maar toch niet helemaal
Leeg maar toch niet helemaal
IMG_2324.jpeg (137.3 KiB) 1370 keer bekeken
Dit bleef er achter
Dit bleef er achter
IMG_2327.jpeg (247.37 KiB) 1370 keer bekeken
Nu wel leeg
Nu wel leeg
IMG_2328.jpeg (175.83 KiB) 1370 keer bekeken
De 'oogst'
De 'oogst'
IMG_2330.jpeg (175.73 KiB) 1370 keer bekeken
Sojaschroot laden bij Bunge Cargill in de Mercuriushaven
Sojaschroot laden bij Bunge Cargill in de Mercuriushaven
IMG_2331.jpeg (140.49 KiB) 1370 keer bekeken
500 ton
500 ton
IMG_2332.jpeg (220.78 KiB) 1370 keer bekeken
Er blijft een flink gat over deze keer
Er blijft een flink gat over deze keer
IMG_2333.jpeg (179.34 KiB) 1370 keer bekeken
En het ARK weer op
En het ARK weer op
IMG_2334.jpeg (147.04 KiB) 1370 keer bekeken
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Mooie reportage weer,Erik.
2 Weken Hoogendijk is niet zo leuk maar nu is de Deutz weer piekfijn in orde.
En tijd gehad voor de training voor de NN Rotterdam?
Dochter en schoonzoon doen ook mee; die lopen ca. 11 km. uur gemiddeld.
Heb ‘n foto van jou aan haar laten zien,dus als ‘n onbekende dame jou begroet dan weet je het😀.
Goeie reis maar weer naar Fr. en terug..

Gr.Jan.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Gert Schouwstra »

Hoi Erik,
Ja, die Ad is inderdaad een goede vakman.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie