N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door Arie »

Bij deze neem ik even de vrijheid om een klein stukje te schrijven.
Leuk om te zien dat ook van Haaften genoemd word aangezien een broer van mijn vader (Jan Vogelaar geboren 1900) bakkenschipper bij van Haaften geweest is, hij woonde met zijn vrouw voorop in de woning op de baggerbak, mijn vader (Pleun Vogelaar geb. 1916) is nog een paar maanden matroos bij Jan aan boord geweest ze waren toen werkzaam bij de aanleg van de dijk van Lemmer naar Urk.
Volgens mijn vader gebeurde het dat wanneer de baggermolen bij het laden een goede volle emmer kleileem leegstortte en deze bonk kleileem plofte als één stuk in de beun dan dansten de koffie kopjes van tafel in het vooronder bij mijn tante, er werd vaak een nachtje door gegaan, want de maan was omgedoopt tot het "Zonnetje van van Haaften"" er werd wel goed verdient voor die tijd. na een paar maanden "bagger" is mijn vader voor zichzelf gaan varen.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
TheovanHerwijnen
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 feb 2016 20:20

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TheovanHerwijnen »

Hans, hartelijk bedankt voor de foto's van de Karma I te Dordrecht. Stond de Karma toevallig op de foto of werd hij bewust door iemand gefotografeerd? Ik ben erg blij dat ik via dit forum weer veel nieuwe foto's heb.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door Hans »

De Karma is volgens mij op die foto's niet specifiek gefotografeerd maar maakte deel uit van een groter geheel Theo.
Groet,
Hans.
TheovanHerwijnen
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 feb 2016 20:20

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TheovanHerwijnen »

Gelukkig heb ik via dit forum nieuwe foto's van Karma I. Ik ben een paar keer op de Karma geweest en in 1973 zijn we er een week op vakantie geweest omdat mijn opa moest wachtlopen. Ik ben toen in de machinekamer geweest maar kan me er helaas niets meer van herinneren.

Heeft iemand misschien een foto van de stoom machine kamer of een foto van een vergelijkbare stoommachine?

Daar zou ik heel blij mee zijn. Theo
TheovanHerwijnen
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 feb 2016 20:20

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TheovanHerwijnen »

Ik heb gehoord dat de Karma I te Alblasserdam gesloopt is. Zou dat op de Oude Werf geweest zijn?
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door Hans »

De Oude Werf, zo werd in de volksmond de werf van Verolme genoemd volgens mij Theo.
Ik zou echt niet weten of daar ook gesloopt werd.
Lijkt mij meer iets voor de overzijde van de rivier in de Strooppot/Rietbaan bij Hendrik Ido Ambacht.
Daar zat/zit nu nog steeds Stolk en daar is heel veel uit de maritieme wereld gesloopt.
Groet,
Hans.
TheovanHerwijnen
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 feb 2016 20:20

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TheovanHerwijnen »

Karma I gesloopt bij Stolk, H.I. Ambacht, dat zou kunnen. In de jaren zeventig zat in Hendrik Ido Ambacht ook de scheepssloperij Frank Rijsdijk.
Groeten, Theo
TheovanHerwijnen
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 feb 2016 20:20

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TheovanHerwijnen »

Aan het einde van zijn leven sprak mijn grootvader Gerrit Dolislager met nostalgie over de Karma. Mijn vader vertelde onlangs dat Gerrit en zijn broer Piet op zondagavond al vertrokken omdat de Karma op stoom gebracht moest worden. Zou dat echt waar zijn?
Theo
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door Jan Stolp »

In het boek van Jan Vegter over de Bolnes motoren kwam ik deze foto tegen.
Groeten
Jan
Bijlagen
hoek van holland138.jpg
hoek van holland138.jpg (123.08 KiB) 3233 keer bekeken
wm van der Hoeven
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2018 10:30

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door wm van der Hoeven »

wie zitten naast w.m. vd hoeven?
Afbeelding
Bijlagen
W.M. van der Hoeven.JPG
W.M. van der Hoeven.JPG (32.62 KiB) 3052 keer bekeken
Plaats reactie