Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
PeterSchoeber
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door PeterSchoeber »

Ik heb morgen, of overmorgen, nog een ritje naar Wageningen (van Leusden) voor de boeg. Waar laden jullie precies?
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Op de nieuwe kade vlakbij de jachthaven vooraan
vaar om te leven (niet andersom)
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Schier Hameete »

Op de nieuwe kade vlakbij de jachthaven vooraan Dat schrijft Bram om zijn laadplek aan te duiden .
Deze morgen bij het laden van de Westeind een kijkje genomen . En een babbeltje gemaakt met Bram en Linda en een kopje koffie gedronken.
Leuk om zo even aan boord van de Westeind te kunnen vertoeven
Ik heb er ook wat plaatjes van gemaakt.
Oh en deze nieuwe kade waar de Westeind heeft geladen heeft van de havendienst de naam kade t 'Stek gekregen .
Westeinde- 01.JPG
Westeinde- 01.JPG (121.84 KiB) 3267 keer bekeken
.
Westeinde-02.JPG
Westeinde-02.JPG (225.46 KiB) 3267 keer bekeken
Westeinde-03.JPG
Westeinde-03.JPG (130.37 KiB) 3267 keer bekeken
Westeinde-04.JPG
Westeinde-04.JPG (239.07 KiB) 3267 keer bekeken
Ik zie dat op dit moment nu ik het bericht plaats je bijna aan de moerdijk bruggen bent een goede reis verder
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
PeterSchoeber
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door PeterSchoeber »

Leuke plaatjes Schier. Helaas lukte het mij gisteren niet om naar Wageningen te komen.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Mooie foto`s Schier, en Peter volgende x beter :wink:

Ik had zelf ook nog wat plaatjes.
het laden.
Afbeelding
Afbeelding
En aardig vol gemaakt, een 1340 ton geladen
Afbeelding
Dinsdag dus vol, en nog naar de volkerak gevaren, dat lijkt wel om maar als je toch al via Tiel moet is dat maar n 40 km meer, en die doe je tot de volkerak voorstroom en de rest stil water, tov instroom tot sluis ternaaien, en het is 1 sluis minder :wink:
woensdagavond dan in Genk en donderdag gelost aldaar.
Afbeelding
Afbeelding
gaat sneller dan t laden....met 2 kraantjes 13 u leeg en bijgeveegd.
`savonds weer terug gevaren naar Antwerpen, om daar weer rollen te laden 1613 ton, op kaai 131 voor Maastricht, eerst moets men nog wat containers doen op n duwbak voor ons, en intussen zette men de rollen alvast klaar naast t schip.
Afbeelding
met 2 tegelijk, dat schiet tenminste op :P
Afbeelding
Afbeelding
binnen de 2 uur geladen, daarna naar Holland gereden om daar wat afspraken na te komen en kids te halen , `s avonds nog naar boven Olen gevaren,en zaterdag dan naar Maastricht gevaren,
Afbeelding
de Beatrixhaven is nu niet bepaald schipper vriendelijk en al helemaal niet in n weekend, dus daar maar weggebleven, ik zag op MT dat het beneden de olieboer nog vrij was, en na voor de zekerheid even navraag gedaan bij n tegemoetkomende buurman beneden Ternaaien , daar heen gevaren, en n mooi plekje gepakt voor t restant weekend :wink:
Afbeelding
Vroeger daar met pa nog wel chinaklei gelost, en er zit ook nog n stuk oud laad en lospijp, wie weet zijn er nog foto`s uit de tijd dat ea nog werkte?
ook zag ik n oude kraanrails lopen langs de hele Maasboulevard...
Afbeelding
Je ligt daar mooi tegen de stad aan, dus daar met dit mooie weer nog even met zn allen van genoten
Afbeelding
Afbeelding
Gisteravond dan even de laatste paar km gevaren naar de losplaats, alwaar men rond middernacht een begin maakte met t lossen, maar dat is met ca 2 rollen per uur niet spectaculair te noemen :x
Afbeelding
Geen idee wanneer ze em leeg hebben is hier het motto, enfin we hopen toch op tijd leeg te zijn om Woensdag in Venlo/Blerick, weer n bakje zand te laden weer retour Albertkanaal, Grobbendonk, daar dan vrijdag weer lossen.
de maandag er op hebben we een afspraak bij Blomaert in Wijnegem om het ingedeukte luik te repareren, dus we weten komende week wat we moeten doen :wink:
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Mooie foto’s weer,Bram.

Er viel mij iets op; vanaf het achterschip 2 touwen naar de wal.
Je hebt toch spudpalen? Of is dat gewoon voor het idee of om te voorkomen dat onwetenden ‘domme’vragen gaan stellen of mag je op die plek geen paal gebruiken?
Die dingen lijken mij echt fantastisch ; schip bij de wal, palen neer en klaar!
Je had hem bij wijze van spreken ook wel 5breed aan de andere kant van Jansen neer kunnen leggen😀.
Wat ik me wel afvroeg; heb je wel eens gehoord dat bij iemand ‘n paal kromtrok zodat je hem niet meer binnen kunt krijgen?
En 2, wel eens gehoord of meegemaakt dat je even bij iemand langszij schiet, palen neer en even de wal op en dat als je weer aan boord wil stappen, de buurman er tussenuit is gevaren?
(dan kun je even zwemmen😀)

Goeie reizen maar weer, Gr. Jan.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Haha ja dat zijn meerdere vragen😉
1 de touwtjes, die zet ik er voor de zekerheid toch bij, 2 kanten op want; als er een opzij komt en die gaat em ff lekker strak in zn steekend draaien kan ik evt door mn palen gaan ik weet nooit hoe de bodemgesteldheid is..., en hier gingen we ook nog gelijk met zn allen van boord...
2 ja ik heb wel eens van horen zeggen dat iemand zn paal krom had op die manier, als ik bv op mn palen lig en er komt een 135 opzij met n kleine 3000 t zonder palen( ja die zijn er),en die houd even zn dikke steekend vast met nog n km gang....ik weet niet welk fabrikaat palen het was uit het verhaal....
3 ja dat komt wel ns voor dat er buren tussenuit varen, ikzelf heb t eens gehad op zondagmorgen in lobth, n 50cm af van de vroege buurman, die was 6u weg, toen ik em ca 9u bij wilde leggen lag er n ander tussen 🤣
Maar k was gelukkig an boord, ook dat kan anders aflopen, maar verder idd fantastische uitvinding
Gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Hallo Bram,
Ik zie dat je redelijk op schema loopt.
Gaan ze dat ingedeukte luik rechten of moet er gewoon een nieuw stuk in? :x

grt Wim
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Duidelijk,Bram.

Nu schiet me weer te binnen dat we eens, lang geleden, 5 breed lagen in de buitenhaven van Gorkum.
Toen we ‘s morgens wilden vertrekken klopten wij de buurman maar die kwam slaperig voor z’n slaapkamerraam en riep: “ man, ik heb twee ankers neer en geen touw op jou staan, vaar er maar tussenuit”.
Dat was ons in de vroegte even niet opgevallen. 😀

Gr. Jan.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

navigatie schreef: 02 apr 2019 22:07 Hallo Bram,
Ik zie dat je redelijk op schema loopt.
Gaan ze dat ingedeukte luik rechten of moet er gewoon een nieuw stuk in? :x

grt Wim
Zoals ze t nu konden bekijken van de fotos zettrn ze er 2 nieuwe platen in van de 6
Dat is misschien niet zo fraai in t begin, maar n hele nieuwe kost meer als t dubbele, en t zijn tenslotte maar gewoon luiken 😉
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie