Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Dat is zo.
Die bovenste kolk hebben ze wel gebruikt als droogdok,staat me bij.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door piet42 »

bram het was inderdaad een drietraps sluis in ooiegem het kon daar best druk zijn als er weer een boot met boontjes was aan gekomen in rotterdam
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door itasca »

Hall Bram,
Betreft dubbel voorraam in de stuurhut.Ik vind het in de winter met heel koud weer en drupdeuren niet handig. Wij hebben al meerdere keren gehad, dat de met drupdeuren en natte sneeuw aan de ramen ging aan-vriezen.. Omdat het buitenglas gewoon minus is.Ik heb op de beurs geïnformeerd ,voor enkel glas met verwarming er in. Verwarming niet met folie maar met heel dunne draadjes. Niet te veel Watt, glas hoeft maar een paar graden in de plus te zijn. Kost ongeveer €1000,= per m2. Dus op een voorraam van 2,5 m kan je het uitrekenen. :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door piet42 »

veen1195 schreef: 14 mei 2019 08:38 Dat is zo.
Die bovenste kolk hebben ze wel gebruikt als droogdok,staat me bij.
inderdaad kosten een paar frank om na de dienst in de sluis te mogen om iets te doen aan de schroef bv ivm schade of zo.
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

itasca schreef: 18 mei 2019 07:35 Hall Bram,
Betreft dubbel voorraam in de stuurhut.Ik vind het in de winter met heel koud weer en drupdeuren niet handig. Wij hebben al meerdere keren gehad, dat de met drupdeuren en natte sneeuw aan de ramen ging aan-vriezen.. Omdat het buitenglas gewoon minus is.Ik heb op de beurs geïnformeerd ,voor enkel glas met verwarming er in. Verwarming niet met folie maar met heel dunne draadjes. Niet te veel Watt, glas hoeft maar een paar graden in de plus te zijn. Kost ongeveer €1000,= per m2. Dus op een voorraam van 2,5 m kan je het uitrekenen. :)
Zou het dan niet goedkoper zijn om er een ruitensproeier met antivries op te zetten ?
maar goed ik neem de gok maar, die enkele x dat het nog vriest, en dan ook nog water op je ruit krijgt, is ook niet elk jaar meer tegenwoordig .. :!:

We waren dus leeg in Ooiegem zag ik als laatst geplaatste foto, dan is er alweer wat gebeurtd intussen,woensdag laden in Zeebrugge was de bedoeling, maar omdat ik niet wist hoe laat ik dinsdag leeg zou zijn ,was het laden op 12u smiddags gezet.
In Aalter is er een nieuwe brug bij gelegd, dat je t maar weet als je weer gaat varen .
Afbeelding
en het is voorjaar.
Afbeelding
we blijven dan maar in Brugge even passagieren,één van onze favorite steden.
Afbeelding
half onder de bomen,naast de molen
Afbeelding
we doen nog wat foto`s van onderweg in Brugge...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en hoe het er vroeger aan toe ging...
Afbeelding
Woensdagmorgen dan naar Zeebrugge gevaren, daar was men al bezig om de kranen op te bouwen,
Afbeelding
en het stukje lading, een aambeeld van n 142 ton.
Afbeelding
Om 12 uur kwamen de havenwerkers om het ea aan en af te haken .
Afbeelding
Afbeelding
op de terugweg viel me deze op,de triade, is toch nog in de vaart, ben benieuwd hoe zn schoepen bevallen, iemand nog wat van gehoord?
Afbeelding
En dan op naar Sliedrecht, das niet zover :mrgreen:
Afbeelding
ook daar staat al n kraan gereed.
Afbeelding
dikke draadjes...
Afbeelding
Afbeelding
Geen idee hoe ze t gaan gebruiken, maar het heeft ea te maken met het soort materiaal wat ik hier al eens gelost had, vanaf Vlissingen..
Afbeelding
vrijdagmorgen leeg in Sliedrecht,daar was de haven al wat volgelopen met weekendhouders, dus zijn wij maar naar Papendrecht teruggevaren.
we hadden aangenomen om Dinsdag in Amsterdam te laden, wederom voor Ooigem, 1250 t soyaschroot, we vallen in herhaling :roll:
Maandag maar alvast een belletje over het hoe en wat wanneer te laden, men kon toen al vertellen dat het niet dinsdag werd mar woensdag...
dus nog een langer weekend.
dinsdag dan maar naar Amsterdam gevaren, daar kwam ik nog een oude foto tegen op de lek :mrgreen:
Afbeelding
Woensdag gaan laden op het afgesproken tijdstip, broeva haro....tot ca 9:30, bellen ze met de mededeling dat ze maar n kleine 500 ton hebben, en of ik maar af wil halen om andere mensen andere produkten te laten laden....dat willen we even niet natuurlijk, n stemming is gelijk onder 0...dus maar bellen, ik wil verhaalkosten in rekening brengen, wat volgens bevr niet kan omdat alles incl is ...ik zou smiddags of savonds verder gaan laden, en ze konden me niet vertellen of ik dan ook vol kwam, ik had een bbq op het internaat nav het verlaten van de groep van dochterlief, dus maar gezegd dat ze de pot op kunnen en dan gelijk maar donderdag morgen verder laden, ondertussen ook de ontvanger gebeld met de vraag of ik toch wel maandag ga lossen, en mn beklag gedaan over de gang van zaken, die was ook boos want ze wisten al n maand dat deze partij zou geladen moeten worden, en heeft me verzekerd dat ik mn gevr onkosten verg krijgen ging, en idd, na even wachten ging de telefoon met die mededeling :mrgreen:
maar goed dat even tussendoor dus....
laden maar.
Afbeelding
Afbeelding
en n vreemde kostganger, het is me al vaker opgevallen, dat die beestjes het niet zo nauw nemen met het materiaal waar ze hun nest van bouwen ... :roll:
Afbeelding
Enfin we geraken toch vol, en gaan op pad, op de lek worden we nu zelf gespot door Pieter :wink:
Afbeelding
Afbeelding
s`avonds komen we nog iemand in "vliegende vaart" tegen, die is daar al kort bij zn losplaats, hij vaart momenteel kompleet rondjes om me heen :oops:
Afbeelding
door de volkerak gaat de dag op zn eind, en we overnachten boven de Krammer, vrijdag dan naar Evergem, en zaterdag het laatste stukje naar Ooigem, alwaar we morgen hopen te lossen.
Afbeelding
als het allemaal klopt, dan dinsdag in Terneuzen volle bak zand laden voor Willebroek, om woensdag weer te lossen, alweer heel de westerschelde, ik zou er nog bekend gaan raken 8)
Evert CadIJ schreef: 12 mei 2019 08:08 Wat heerlijk dat je daar in het kanaal nog zo rustig overnachten kan.
En het vogelconcert, dat zijn weer de mooie kanten van je avonturen.
Mooi voor ons Forum om daar van getuige te zijn!!!
HG Evert

(zorg dat je geluid open staat, en ook op youtube, anders hoor je het te slecht)
mede mogelijk gemaakt door zoon Teus die het geluid onder de foto kon mixen :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Bram; Was dat gedicht op de muur van Guido Gazelle?
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Geen verstand van Kees, zn handtekening staat er onder, maar die kan ook van de schilder zijn 🤷‍♂️
vaar om te leven (niet andersom)
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Gert Schouwstra »

Hoi Bram,
Het project O-foil is in februari 2016 gestopt. De technische uitdagingen bij de proef waren groter dan de portomonnee van de schipper. Maar de Triade lijkt daar toch geladen tegen de kant te liggen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door piet42 »

Kees dat is inderdaad van Guido Gezelle (29/6/1860) we hebben het van de week nog over gehad dat waren de versjes die ons vader dikwijls vertelde en we graag hoorde als kind
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
mbs gerrit jan
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mbs gerrit jan »

Gert Schouwstra schreef: 27 mei 2019 08:32 Hoi Bram,
Het project O-foil is in februari 2016 gestopt. De technische uitdagingen bij de proef waren groter dan de portomonnee van de schipper. Maar de Triade lijkt daar toch geladen tegen de kant te liggen.
Volgens mij vaart de Triade tegenwoordig met een Z-drive.
Johan van der Voet
Ms Solutio
Plaats reactie