Diversen.

van: www.kustvaartforum.com
Edith
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mei 2019 16:34

Re: Diversen.bulbsteven

Bericht door Edith »

Ma ik even terugkomen op het onderwerp bulbsteven? Het is mij opgevallen dat een eend ook een vorm van bulbsteven heeft het z.g.n kropje vormt de bulbsteven zwemend op kruissnelheid zie je het zelfde effect als bij een schip . De stuwgolf Ontstaan bij de krop vloeit door tot de grooste breedte van de eend. Dit is voor mij een constatering wat ik met jullie wil delen vr. Groet
Gerrit
Berichten: 199
Lid geworden op: 24 mar 2019 16:35

Re: Diversen.bulbsteven

Bericht door Gerrit »

Edith schreef: 19 mei 2019 21:50 Ma ik even terugkomen op het onderwerp bulbsteven? Het is mij opgevallen dat een eend ook een vorm van bulbsteven heeft het z.g.n kropje
Hi. Henk Bezemer heeft in het blad zeilen een paar jaar geleden,een artikel aan scheeps modellen en het model van een eend geschreven
Ze hadden een eend (heeft het goed over leeft) laten zwemmen op alle mogelijke manieren (niet fladderend) en zijn snelheid enzv. op genomen.
De uit komst was dat een lemsteraak het dichts bij de verhouding van een eend kwam,ze zouden uit het zelfde ei kunnen komen met een beetje fantasie :mrgreen:
gr.gerrit
Edith
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mei 2019 16:34

Re: Diversen.

Bericht door Edith »

In het verleden heb ik een binnenvaartschip 80/8,2/ 2,8 m. Met behulp à en kippen ei ontworpen veel tonnen en snelheidwasook goed er gaat niets boven de natuur vr groet
A Vriend
Berichten: 602
Lid geworden op: 31 dec 2004 13:59
Locatie: Hoogeveen

Re: Diversen.

Bericht door A Vriend »

London Bridge foto A Vriend.jpg
London Bridge foto A Vriend.jpg (228.49 KiB) 2182 keer bekeken
Bulbsteven bracht bij mij wat boven. Heb mijn scans nagekeken en vond deze. Gemaakt ergens in de jaren 60.
In mijn gedachten in de sluis van IJmuiden.Maar gezien de omgeving lijkt het me niet. Wie herkent wel wat? Vr gr Ab
Wie goed doet
Goed ontmoet
Burg
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2019 00:21

Re: Diversen.

Bericht door Burg »

Hallo allemaal,

In mijn vrije tijd ben ik veel bezig met lampen, waarbij ik een voorkeur heb voor beroepsmatig gebruikte lampen, scheepslampen en technische verlichting, hierbij is Industria Rotterdam mijn favoriet.

Nu viel het mij op dat er online bijna niets te vinden was over dit merk, dus ik ben op zoek gegaan naar bronnen om daar veranderingen in te brengen.
Dit is redelijk gelukt en ik heb een website gemaakt met de historie van dit bedrijf en met armaturen.

Er staan al wat armaturen op, maar ik wil hier nog veel meer opzetten, mocht iemand foto's met de namen van scheepslampen hebben welke ik erbij zou kunnen zetten, dan zou dat erg mooi zijn. Ze zijn veelal te herkennen met het logo IR erop. Nu zijn het vooral lampen van voor de jaren 70/80, want daarna werd veel scheepsverlichting in het verre oosten aangekocht.
Als iemand een oude catalogus heeft zou natuurlijk helemaal top zijn.
Wel is het van belang dat het rechtenvrije afbeeldingen zijn, er staan wel wat meer foto's online, maar wil hier geen risico mee lopen.

Hieronder een link naar de historie en de armaturen die ik al gevonden heb.
https://delampenman.nl/Industria-Rotterdam/
https://delampenman.nl/Industria-Armaturen/

Groet Remco van den Burg

Afbeelding
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Diversen.

Bericht door Binnenvaarder »

"London Bridge" aan de kade te zien is er getijde, Verolme Botlek, WF of RDM.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
A Vriend
Berichten: 602
Lid geworden op: 31 dec 2004 13:59
Locatie: Hoogeveen

Re: Diversen.

Bericht door A Vriend »

Binnenvaarder, bedankt. Maar ik heb op shipspotting UK, 2 London Bridge gevonden. Eentje gebouwd in 1967 en eentje gebouwd als Hermann Schulte in 1980. Die lijkt het meest. Dan zou de foto gemaakt zijn op een haven rondvaart. Vr gr Ab
Wie goed doet
Goed ontmoet
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Diversen.

Bericht door Binnenvaarder »

Wie weet welke rederij hier bij hoort?
mvg
Geert
Bijlagen
IMG-20190717-WA0000.jpg
IMG-20190717-WA0000.jpg (168.57 KiB) 1722 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Diversen.

Bericht door Roy »

Zou het misschien van de rederij Nautiek kunnen zijn ?.
Dat was van de familie Böhmer en dus een kanshebber. In de schoorsteen stond overigens wel de letter N …………….

m.v.g., Roy
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Diversen.

Bericht door Binnenvaarder »

Hoi Roy,
Ik heb even gekeken bij jouw aanbeveling maar het is het volgens mij toch niet helemaal, de kleuren, rood en wit, zijn wel correct :)
mvg
Geert
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-07-18 om 23.56.03.jpeg
Schermafbeelding 2019-07-18 om 23.56.03.jpeg (13.7 KiB) 1574 keer bekeken
IMG-20190717-WA0000.jpg
IMG-20190717-WA0000.jpg (168.57 KiB) 1574 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie