Ja die bedoel ik Pieter.
Ik heb het schip in Vlissingen gezien
maar ook in Den Helder een paar jaar geleden
en aan boord geweest.
Zier er keurig uit.
Groet,
Jan.
Oud Amsterdam
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Oud Amsterdam
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Oud Amsterdam
In Den Helder toen bekend als 'het schip vol scheuren dat niet zinken wil'.
In het marine grijs als logement voor de marva's.
Aan de binnenhaven.
Ik heb het door de vlotbrug zien gaan toen in mijn geboortedorp.
Ik was 17 toen.
Na Vlissingen weer terug naar Den Helder maar nu in de vroegere kleuren...
Een van de drie ramschepen, al verouderd op moment van opleveren...
De Schorpioen had al geen bepanstering meer en was dus al smaller dan origineel.
Maar het verhaal gaat dat ie in volle uitrusting door dezelfde brug was gekomen vroeger.
Ergens klopt er dus iets niet..
In het marine grijs als logement voor de marva's.
Aan de binnenhaven.
Ik heb het door de vlotbrug zien gaan toen in mijn geboortedorp.
Ik was 17 toen.
Na Vlissingen weer terug naar Den Helder maar nu in de vroegere kleuren...
Een van de drie ramschepen, al verouderd op moment van opleveren...
De Schorpioen had al geen bepanstering meer en was dus al smaller dan origineel.
Maar het verhaal gaat dat ie in volle uitrusting door dezelfde brug was gekomen vroeger.
Ergens klopt er dus iets niet..
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Re: Oud Amsterdam
gr.Bas
Re: Oud Amsterdam
gr.Bas
Re: Oud Amsterdam
alles was mogelijk in die tijd,het koste alleen meeer tijd en dat is ook nog maar hoe je het bekijkt
Er is hier iemand op het forum die voeren vroeger met een kasje met zij schroef en als je dan kijkt welke pk,s per ton er werden gebruikt en toch in mijn ogen een behoorlijke vaart liepen,zou je zeggen ze kunnen nu wel met de helft van de pk,s toe.
gr.gerrit
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Oud Amsterdam
Ja wij voeren met het kastje Haringvliet van 339 ton met een zijschroef met 14-16 pk liggende Deutz met geladen een snelheid op diep stilwater van krap 6 km/u. In 1963 werd het motorschip met een 153 pk Scania-Vabis, de geladen snelheid was toen 13,7 km/u.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Oud Amsterdam
Kees op diep water dat is wel belangrijk dat je dat vermeld natuurlijk, ander gaat je zuigen en gaat de snelheid er uit en dan moet je afstoppen je zou ook het risico nog lopen dat je uit je roer loopt
en het kost het enkel maar gasolie.
en het kost het enkel maar gasolie.
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Oud Amsterdam
Ik heb wel eens op de verbruiksmeter van de Cat. gekeken bij mijn zoon en dan zie je bij vol aan 360 l. p.u..
Maar dan ga je wel behoorlijk vooruit , maar Piet heeft gelijk je moet wel water hebben anders gaat het over de dijk.
gr.Bas
Maar dan ga je wel behoorlijk vooruit , maar Piet heeft gelijk je moet wel water hebben anders gaat het over de dijk.
gr.Bas
Re: Oud Amsterdam
gr.Bas
Re: Oud Amsterdam
gr.Bas