Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Zo , alles even op een rijtje zien te krijgen voor ik de draad zelf kwijt raak...

We hadden dus op maandag gelost in Ooigem, dat liep volgens plan...we hadden een kort reisje aangenomen, bij gebrek aan beter en t sloot mooi aan, dinsdag in Terneuzen zand laden voor Willebroek, op t kanaal naar Brussel, om woensdag weer te lossen.
Alleen de sluizen werkte niet erg mee, naja wat heet, ze schutten wel gewoon alleen waren er nogal wat buren die er ook allemaal door wilden, dat resulteerde in n 4e schutting Ooigem en weer 3e ronde Vijve, en dan gaat de tijd snel door je vingers, gelukkig zag ik dat al op tijd gebeuren en kon ik het laden wat naar achter verzetten in Terneuzen naar rond de middag dinsdag, dat kwam voor mn tij ook beter uit...
zo gezegd zo gedaan dik 1700 t geladen in 2 uurtjes....
Afbeelding
op de westerschelde hadden we donkere luchten en lage zon, altijd leuk voor n foto, hier kijk je richting t (verzande)schaar van Walsoorden.
Afbeelding
En als je em rood verft val je echt wel op :P
Afbeelding
roze trouwens ook... :mrgreen:
Afbeelding
Antwerpen in t goud :wink:
Afbeelding
Als we binnen Wintam zijn , zijn we ver genoeg voor dinsdag, we hoefden niet vroeg in Willebroek te zijn, dus woensdag even het laatste stukje...
Afbeelding
ondertussen maken we de stuurhut weer eens kaal, de derde x al geloof ik, dat komt uiteraard doordat ik em niet trouw elk jaar de juiste behandeling geef :oops: :?
Afbeelding
Van t lossen geen foto, het ging ook razend snel, in 2 uur gelost, geveegd en wel :o

ondertussen bellen voor n nieuwe reis, liefst nog vrijdag te laden natuurlijk, maar wat er ook is, tis of te slecht of het past niet, en betalen zullen we t maar helemaal niet over hebben :(
dan toch n reis aangenomen , van Gent naar Münster, doe eens gek dacht ik kennelijk...1000 t soya.
maandag pas te laden, maar goed dat was niet anders,dus vrijdagmiddag naar Terneuzen gevaren om weekend te houden.
Zaterdag eind van de dag zag ik dat men zondag kans op onweer en maandag regen op gaf, dus ik besloot om de luiken dicht te leggen..
het voorste vak ging goed, de rest niet helemaal....
Afbeelding
door de warmte was mn schip nogal wat uitgebuikt in t midden vanwaar ik begin met dichtleggen, ik had dat al vaker gehad natuurlijk in de 11 jaar dat we dit voorschip inmiddels hebben, maar altijd door de bb kant even appart te bedienen vielen de lippen/blokjes alu, dan wel over de den, nu vielen ze er net binnen , en op t zelfde ogenblik keilde de hele stapel naar beneden :cry:
9 luiken van de 17....
en ja dat maakt lawaai, en benodigt aktie, gelukkig had ik net een buurman opzij, met autokraan,welliswaar op de kop, maar dat loste we op door hem er tussen te laten en dan wij v paal dwars van zn kraan....ook even de hulptroepen ingeschakeld die daar vlakbij wonen :wink:
Afbeelding
enfin, n kleine 2 uur later lag alles weer op de den, niet helemaal meer in de vorm zoals ze gemaakt waren...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tja wat nu, ik heb mn reis maar terug gegeven, ik vond em niet echt meer geschikt om veevoer af te dekken, gelukkig was dat niet zo n groot probleem...
maandag dan n verz expert en de blommaert expert an boord, het blijkt dat 7 van de 9 luiken total loss is, en de andere 2 kunnen gerepareerd worden, dat kan gepland worden op de dag dat we de 7 nieuwe luiken op kunnen halen ...

Wel weer n gedoe om weer wat te vinden natuurlijk,maar ook dat lukte YST weer.. 8)
donderdag stenen laden in Doornik voor de houtribdijk, hebben we ooit al ns eerder gedaan...
dinsdagmiddag vertrokken van terneuzen richting Doornik, en overnacht op de paaltjes in Eke, net vast voor het opgegeven onweer.
Afbeelding
Woensdag op t gemakje verder en bijtijds vast op de laadplaats, eigenlijk heet het daar Vaulx..
donderdag om 5 uur begon men met laden, dan ben je wel wakker :roll:
Afbeelding
om 8 uur alweer vol, goed gelopen 1438 ton stenen 60/300kg...
we schuiven weer door de stad, en hebben wederom de pontdestrous kunen laten liggen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

gisteravond nog an Zelzate gekomen en vanmorgen verder, alle sluizen liepen we zo in, dus op tijd in Dordt hier kunen we uitgebreid weekend houden, we hoeven woensdagmiddag pas te lossen....het is de bedoeling dat we nog leeg komen , maar t kan ook donderdag worden...
Daarna gaan we leeg naar huis, de week er op gaan we met n aantal schippers en wat aanverwante broeders naar Oostenrijk om daar een huttentocht te doen, dus even eenweekje er tussen uit :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Weer een leuk verslag met mooie foto's Bram.
Wel pech met de luiken natuurlijk :x
Goeie reis verder en mooie trip naar Oostenrijk.
Groet Wim
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,

Weer mooie plaatjes gemaakt.

Jammer, de laatste tijd wel pech met de luiken.
Dit is in korte tijd voor de 2e keer schade aan de luiken. :( :(
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Ik ben stiekem toch wel blij met mijn (inmiddels wel ietwat versleten) rolluiken. :mrgreen:
Maar zonder dollen, ik vind het wel bijzonder sneu, hoor. Net alles weer voor elkaar, hoppa, gelijk maar 7 totall-loss. :x
Succes er maar weer mee.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

wat zei papa toen de luiken in het ruim vielen?
moet ik de vloeken weg laten ?
Natuurlijk!
dan zei hij niks

en ik zie op het filmpje dat er een behoorlijk zakkertje liep op de schelde
zonder te stoppen door de stad ,riskie hoor!
gr
leo
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Binnenvaarder »

Hoi Bram,
Komt het door het Chinese staal dat je schip bij hitte uitbuikt? Hoe is het dan vorige zomer gegaan, toen was het maanden zeer warm?
mvg
Geert
ps. veel plezier in Austria.
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Arie »

mastodont schreef: 08 jun 2019 09:08 wat zei papa toen de luiken in het ruim vielen?
moet ik de vloeken weg laten ?
Natuurlijk!
dan zei hij niks

en ik zie op het filmpje dat er een behoorlijk zakkertje liep op de schelde
zonder te stoppen door de stad ,riskie hoor!
gr
leo
Je kan ook in stilte "achteruit bidden" Leo : :wink:

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

Bram kennende zal hij wel zo iets als "Oeps " gezegd hebben
in het slechtste geval "snert-verderrie" :mrgreen:
gr
leo
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Goede morgen Bram,
Eerst maar eens naar boven halen.
Ik zie dat je weer in beweging bent. Verdwaald in Oostenrijk?
Goede vaart.
Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ha Wim, ik wilde wat uitgebreider reageren maar er komt alsmaar niet van, we zijn idd ook verdwaald in oostenrijk maar das een ander verhaal 😉
Zoals je wellicht gezien hebt zijn we in terneuzen wezen laden, nu naar Duisburg, maandag en dinsdag lossen aldaar, hoop later evt wat meer te vertellen 😎
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie