De Haas Tankvaartbedrijf.

k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Bedankt Bas! Gr. Klaas
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

hoi klas ik zou het niet meer weten ik zat toen in de slingerdienst ,en je kon zomaar even op een ander schip worden gezet ,maar het was na dat ik van de alphacca af was .
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kabo »

prints_3_2_552_325099.jpg
prints_3_2_552_325099.jpg (123.1 KiB) 2244 keer bekeken
Nog een beeld van de Antares ter hoogte van Alblasserdam in de jaren 60.Wellicht al eens geplaatst.
gr.Bas
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Bas, Op 27 febr. 2017 heeft Jan van der Doe dit plaatje geplaatst, maar is inmiddels verdwenen. Zelf dacht ik dat de opname van 1955 was. Toen zijn er een aantal mijnenvegers gebouwd daar. Maar het kan ook in de 60-er jaren zijn. De Esso borden, die bij de proefvaart op brug en herftkisten zaten, zijn verdwenen en deels vervangenn door Americol borden. Er is begin 60-er jaren een plaatje met dezelfde outfit genomen in Lingen. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Kees Keijzer »

Op F B bij Binnenvaartfoto's uit het verleden stond deze foto van denk ik een de Haas tanker bij Waddinxveen.
Dus even een beroep op de Haas mannen. Klaas, doe je best.
Afbeelding
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Heb ik vakantie en wordt het toch nog nachtwerk Kees! Zo te zien de (verlengde) Antares, waarschijnlijk met een vracht Jetfuel op weg naar Schiphol. Maar lang hoefde je niet te wachten in ieder geval. Op de vorige foto had ze nog geen dubbele trunkbolders. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Kees Keijzer »

Bedankt Klaas, ik zal het doorgeven.
Groet, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

toch wel leuk ik kreeg door iemand verteld dat de klipper maria 172 ton werd de eerste Engelina een van de vrouwen namen van de gebroeders en neven .in 1930 laten de 4 mannen de Engelina bouwen 299ton ,in en rond 1945 laten ze hun eerste aangekochte schip de ge..ad in foxhol ombouwen tot de aldebaran en in 1950 de arctures en zo begon het ,maar ook even de hele geschiedenis van uit de tijd dat ze nog visten en begonnen met de vaart met melasse en hun samenwerking met de vt ook leuk dat ze met zijn vieren begonnen zijn hendrik en goverd en Anton en Willem .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Wout, De Engelina, die in de jaren 30 werd gebouwd zal 199 ton zijn geweest. Is later verlengd en 229 ton geworden. Toen ik er in 1966 op voer was ze ook 229 ton. De Aldebaran heeft ook nog even Aldebaren geheten. Wie zou eigenlijk weten wat er mis was met de eerste motor van de Arcturus? Die is begonnen met een 200 PK MAN, maar al snel vervangen door een 200 PK Bolnes. Gr. Klaas..
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

er staat ook nog een fotootje van de Engelina als vrachtscheepje althans hij had tanks onder de luiken .ik weet niet of je die hebt .
Plaats reactie