De Haas Tankvaartbedrijf.

k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Leuk Gert! Staan er in het Damco/De Haas boek ook nog vlootlijsten? Dacht dat er van Damco 2 boeken waren. Ooit bij een zoon van Arie Lentjes 4 Nedlloyd boeken gehaald. Allemaal verdeeld onder ex Haas klanten. Nog altijd een zeilboot in Zuidland? Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

de vreede voer toch met beb vermeren ??
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Geen idee Wout, Heb van Gerard zijn zoon wel eens wat namen gehoord, maar ben ik weer kwijt. Bep is nog wel eens bij ons in Europoort stookolie wezen laden, maar of dat nog met de Alnitak was? Denk ergens midden 70-er jaren. Had als stuurman ene David aan boord. Maar die zijn achternaam ben ik kwijt. David ook wel eens aan boord gehad op de Alchiba. Kregen we in Emden een bekeuring ( DM 10,--), omdat de kachel nog brandde. Misschien dat Gert nog reageert. Trof hem indertijd wel op de jachthaven in Zuidland. Gr. Klaas.
vreede
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2017 11:13

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door vreede »

k-k schreef: 26 jun 2019 18:58 Leuk Gert! Staan er in het Damco/De Haas boek ook nog vlootlijsten? Dacht dat er van Damco 2 boeken waren. Ooit bij een zoon van Arie Lentjes 4 Nedlloyd boeken gehaald. Allemaal verdeeld onder ex Haas klanten. Nog altijd een zeilboot in Zuidland? Gr. Klaas.
Ik zal het boekje eens goed doornemen vanavond.
Mijn vader voer samen met Jan liefaart op de 84. Stuurman was Aad Hordijk.
Gert
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

je word ouder en word het wel eens moeilijk om de namen weer op de juiste schepen te krijgen ,ook omdat de damco er bijgevoegd werd en dus de namen wat vager werden omdat er zoveel waren .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Laten we de herinneringen die we nog hebben maar een beetje koesteren, Wout. En blij zijn met de hulp die we, uit deze en gene hoek, krijgen. Als ik terugkijk, dan is er de laatste 10 jaar toch wel het een en ander aan dit topic toegevoegd. Iedereen die daaraan zijn steentje heeft bijgedragen bedank ik daarvoor. Maar er kan altijd nog meer bij, dus als er nog ergens iets ligt dan graag. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

tja zeker kwamen er maar meer exen er achter dat er zoo,n forum is info kan nooit te veel zijn .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Wout, Er zijn er wel die van dit Forum afweten, maar om een of andere reden geen berichten en plaatjes willen plaatsen.
Koudwatervrees? Geen zin om privézaken zichtbaar te maken? Denken dat ze niet kunnen schrijven of bang om taalfouten te maken.
Van alles is er te bedenken om het niet te doen. Meestal denk ik de andere kant om en verzin een reden het wel te doen. Mijn ervaring is dat je er veel voor terug krijgt. Waarom sommigen dan wel op Facebook plaatsen weet ik ook niet. We doen het er maar mee. Gr. Klaas.
Joop de Radder
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2014 11:02

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Joop de Radder »

Goedemorgen Klaas.

Enig idee , welke Haastanker dit is ? Zal alvast verklappen, dat het een brug is van het Zweigkanal in Osnabrück !! Dus daar krijg je géén prijs voor. Verder kan ik melden, dat de foto in augustus 1959 genomen is. Verder weet ik, dat de man achter het roer een bekende van mij is.
Bijlagen
Alamak 002.jpg
Alamak 002.jpg (61.66 KiB) 2129 keer bekeken
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

Zal ik de "Achernar" eens proberen ?.

m.v.g., Roy
Plaats reactie