Red de Noordborg.

van: www.kustvaartforum.com
anton5
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 jan 2005 14:44
Locatie: Roden

Re: Red de Noordborg.

Bericht door anton5 »

Hoi Henk en Klaas,

Zo'n oplossing als jij voorstaat Henk zou prachtig zijn. Echter de praktijk is[en is geweest] zoals Klaas memoreert, dus dat gaat niet meer lukken vrees ik. In ieder geval is mijn hoop dat de Noordborg ooit nog als 'varend' cultureel erfgoed de noordelijke wateren zal doorklieven, vervlogen. Blijft over iets dergelijks zoals Geurt Busser verwoordde in zijn ingezonden stukje in het DvhN.
Goed, als niet-zeeman kijk ik meer als een beschouwer/schilder/fotograaf naar het landschap met alles daarin en/of op. In díe verbeelding zag ik toch wel opeens iets 'moois' liggen daar op de grens van land en water in Lauwersoog, opgewekt door een waddenschilder in de persoon van Geurt Busser.
En............dat geeft me toch een ander gevoel dan dat vermaledijde scheermesjes scenario.

groeten,
Wim
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Red de Noordborg.

Bericht door ichthus »

Hallo allen, alleen stoere verhalen maar als de persoon die dit forum in de lucht houdt 15 euro als bijdrage vraagt is ieder niet thuis dus...… gr Wim
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Red de Noordborg.

Bericht door k-k »

Jouw beleving is duidelijk anders Wim. Het is je gegund! Gr. Klaas.
Bert
Berichten: 2376
Lid geworden op: 30 dec 2004 18:08
Locatie: Delfzijl

Re: Red de Noordborg.

Bericht door Bert »

Zaterdag 30-3-2019 DAGBLAD van het NOORDEN.



https://www.dvhn.nl/groningen/Brons-Mus ... 15502.html


Bert.Romeling.
anton5
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 jan 2005 14:44
Locatie: Roden

Re: Red de Noordborg.

Bericht door anton5 »

Dat is interessant nieuws Bert. Bedankt voor de link.
Zou het dan toch........................................?
Als het door mocht gaan, kan jij weer af en toe sleutelen Bert. :D
Ik doe mee aan de crowdfunding.

groeten,
Wim
Simon Marrink
Berichten: 1005
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Red de Noordborg.

Bericht door Simon Marrink »

Na het fotograferen van de sloop van de voormalige coaster in Friesland dwaalden mijn gedachten af naar de Noordborg, ergens heb ik een bijzonder voorgevoel. Nu zag ik dat Dick van der Kamp het schip op de eigen site aanbiedt voor verkoop. In het verleden werden altijd belachelijke prijzen voor het schip gevraagd en mocht het alleen maar worden verkocht aan iemand, of een stichting of iets dergelijks, die het schip in de huidige vorm zou behouden. Nu staat er op de site dat het ook een project kan zijn voor verbouw naar een jacht. Op de site van Troostwijk worden diverse schepen aangeboden, waaronder ook de Noordborg. Bezichtiging van het schip is eventueel mogelijk op 8 juli, waarschijnlijk na afspraak via Troostwijk. De verkoop eindigt op 10 juli a.s. Is echter wel op basis van acceptatie van het bod door de verkoper. Voor de € 10.000,- die nu wordt geboden zal het schip dus wel niet worden verkocht. Echt veel meer waard lijkt mij het schip ook niet. Zeker gezien de staat van onderhoud, de kwaliteit van "restauratie" tot nu toe, en het feit dat de hoofdmotor uit elkaar ligt.

Hierbij de link naar Troostwijk: https://www.troostwijkauctions.com/nl/g ... 0-5770939/

Afbeelding

Groeten,

Simon
Johan Kloppenburg
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 dec 2006 13:18
Locatie: Dronten

Re: Red de Noordborg.

Bericht door Johan Kloppenburg »

misschien iets voor Lelystad naast de Batavia?
Lelystad is aardig "water minded" geeft de werf daar wellicht ook weer een impuls.
Groeten Johan

________________________________
Wie heeft er een medicijn voor mijn coasterkoorts!

Afbeelding
willem269
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 sep 2010 08:25

Re: Red de Noordborg.

Bericht door willem269 »

De veiling is aangekondigd voor woensdag 10 juli......
shassing
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 nov 2007 08:59
Locatie: Delfzijl

Re: Red de Noordborg.

Bericht door shassing »

Veiling net gesloten - bod Euro 57.000,-
shassing
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 nov 2007 08:59
Locatie: Delfzijl

Re: Red de Noordborg.

Bericht door shassing »

Screenshot website.....
Bijlagen
Noordborg.JPG
Noordborg.JPG (60.79 KiB) 2691 keer bekeken
Plaats reactie