Shell tankers.

zaanshorn
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2015 17:08

Re: Shell tankers.

Bericht door zaanshorn »

piet42 schreef: 15 jul 2019 14:12 wie herken deze shell tanker passeert nieuwe werksluis nabij maasvlakte in 1968 mda a groeneveld
De Shell 7 met achter het roer F.J de Ritter ( Frans) en aan dek ondergetekende H.C Horn.
Deed bunkerwerk ten behoeve van het baggerwerk in tweeploegendienst.
Heb de aanleg van het eerste deel helemaal meegemaakt.
De tweede ploeg was L.Neeleman en J.J de Macker.
Scheurhaven is lang de lig/rustplaats geweest later de 4e Pet waar de Shell 31 en later de Shell124 als opslag lagen waaruit wij onszelf beladen.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Shell tankers.

Bericht door k-k »

Leuk om je zelf na zoveel jaren zo op het Forum terug te zien. Had Frans misschien een zoon Inge en zat Frans later niet op de Shell 14?
Zelf zwierf ik voor Esso midden 60-er jaren met de Engelina in die contreien en brachten stookolie bij (stoom) materieel van Breejenbout.
Baggermolens Atlas en Hercules en zandzuiger Balder. Inge de Ritter kwam ik later op de BP raffinaderij tegen. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Shell tankers.

Bericht door piet42 »

de shell 46 is hier ook niet veel vertoond dit is wel een mooi plaatje ik denk proefvaart mda de werf
Bijlagen
shell 46 bwj'63 Jonker & Stans, Hendrik Ido Ambacht.jpg
shell 46 bwj'63 Jonker & Stans, Hendrik Ido Ambacht.jpg (169.19 KiB) 3449 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Shell tankers.

Bericht door Jan Stolp »

Shell 7 op weg naar een zuiger in de Europoort.
Groeten
Jan
Uit "Bij en bij "
Bijlagen
shell 7 europoort148.jpg
shell 7 europoort148.jpg (100.4 KiB) 3445 keer bekeken
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Shell tankers.

Bericht door k-k »

Enig idee waar de Shell 46 daar vaart Piet? Zie een schoorsteen, chemische industrie? Nieuw stuk dam met daarop een soort dragline en achter de lijkt een brug te zitten. Het schip lijkt me niet helemaal nieuw meer want op de huid zitten sporen van olie en ander wit spul. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Shell tankers.

Bericht door piet42 »

Klaas ik weet niet waar het is ik zie wel aan de kont een riet oever verder in het land staat ook een soort industrie achter de drie kleur verder inderdaad een nieuwe zand oever met dregllijn en ook opstal voor de kop witte opslagtanks met een hoge schoorsteen net als jij dus schip is inderdaad niet splinter nieuw maar het zal toch midden jaren ‘60 zijn denk ik
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Shell tankers.

Bericht door Kees Keijzer »

Is dat de schoorsteen niet van de B P, misschien een beetje dom maar toch.

Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
zaanshorn
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2015 17:08

Re: Shell tankers.

Bericht door zaanshorn »

piet42 schreef: 15 jul 2019 14:12 wie herken deze shell tanker passeert nieuwe werksluis nabij maasvlakte in 1968 mda a groeneveld


De Shell 7 met achter het roer F.J de Ritter ( Frans) en aan dek ondergetekende H.C Horn.
Deed bunkerwerk ten behoeve van het baggerwerk in tweeploegendienst.
Heb de aanleg van het eerste deel helemaal meegemaakt.
De tweede ploeg was L.Neeleman en J.J de Macker.
Scheurhaven is lang de lig/rustplaats geweest later de 4e Pet waar de Shell 31 en later de Shell124 als opslag lagen waaruit wij onszelf beladen.
zaanshorn
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2015 17:08

Re: Shell tankers.

Bericht door zaanshorn »

k-k schreef: 16 jul 2019 14:37 Leuk om je zelf na zoveel jaren zo op het Forum terug te zien. Had Frans misschien een zoon Inge en zat Frans later niet op de Shell 14?
Zelf zwierf ik voor Esso midden 60-er jaren met de Engelina in die contreien en brachten stookolie bij (stoom) materieel van Breejenbout.
Baggermolens Atlas en Hercules en zandzuiger Balder. Inge de Ritter kwam ik later op de BP raffinaderij tegen. Gr. Klaas.
Frans is op enig moment overgeplaatst naar de Shell 25 om zo rustig naar zijn pensioen te varen.
Op dat moment begon ik als aflos schipper op de bunkervloot te zwerven en kwam uiteindelijk op de 25 terecht weer bij Frans.
Bleef wel tussen door aflossen. Frans is begin negentig overleden.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Shell tankers.

Bericht door piet42 »

k-k schreef: 15 jul 2019 18:04 Ben er in die tijd wel eens op de brommer geweest. We laadden toen met de Alioth bij de Gulf en hielden weekend aan de Brielsche Maasdam. Toen ik me een aantal jaren geleden verdiepte in de geschiedenis van de BP Raffinaderij kwam ik op GaHetNa deze foto's tegen. Gr. Klaas.
Klaas ben jij dit toevallig :mrgreen:
Bijlagen
vespa europoort .jpg
vespa europoort .jpg (116.85 KiB) 3349 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie