Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door peelander »

schipperrob schreef: 19 jul 2019 21:03 Mooi zeg die Hollandse Ijssel, je zal er maar wonen..;-)

groetjes Robert
Helemaal eens Robert, maar veel groter als een spits tot Hekendorp, Goejanverwellesluis,
22 06 2019 hekendorp goejanverwellsluis  (1).jpg
22 06 2019 hekendorp goejanverwellsluis (1).jpg (204.94 KiB) 3108 keer bekeken
essex 22 06 2019 hekendorp (5).jpg
essex 22 06 2019 hekendorp (5).jpg (205.66 KiB) 3108 keer bekeken
en dan verder door tot Oudewater kan, denk ik, alleen nog door een platbodem als "den Onthaestingh"
21 06 2019 oudewater (27).jpg
21 06 2019 oudewater (27).jpg (215.57 KiB) 3108 keer bekeken
21 06 2019 oudewater (25).jpg
21 06 2019 oudewater (25).jpg (251.74 KiB) 3108 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Die spitsen moeten dan ook nog met gelijk water geschut worden aan de Waaiersluis (lengte 26 m) :mrgreen:

grtWim
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

https://www.notele.be/event

dan hoeft mijn neef Bram tenminste niet meer bang te zijn als hij met wat stroom door de stad vaart
het ziet er naar uit dat het in de nabije toekomst wel wat gemakkelijker gaat passen
gr
leo

tip van william de Bruyne
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

:shock: :o Slopen? Echt?? Eigenlijk misdadig...
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Ja, het is misdadig. Absoluut. En ik ben er zelfs wat emotioneel onder. Ik ben in staat om een rouwadvertentie in de Belgische media te plaatsen. Met een bouwjaar dat teruggaat tot 1281 is dit een steek in het Doorniks hart. Iemand heeft daar een fatale beslissing gemaakt die nooit en te nimmer meer ongedaan gemaakt kan worden. En hoewel de brug lang niet meer oorspronkelijk is - in 1683 en 1847 werden er al veranderingen doorgevoerd, en in 1947 is het geheel, 2,40 meter hoger opgetild dan oorspronkelijk, herbouwd nadat het was opgeblazen door terugtrekkende troepen - is en blijft het een van de 3 overgebleven militaire rivierverdedigingswerken. Ter Wereld, nota bene. Zonder enige vorm van reconstructieplan is de schaar erin gezet: in 2020 wordt pas bekend of er iets, en zo ja wat er, voor in de plaats komt.

Ik ben vooral heel bang dat dit de inleiding vormt om meer bedreigd erfgoed makkelijker te 'behandelen', om het zo maar te verwoorden. En we hebben al zo weinig op met archeologie, bodemvondsten en bescherming van erfgoed. Ik hou mijn erfgoedhart vast...

Groeten van Tim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Helemaal met je eens Tim, tis te hopen dat ze er nog iets vam maken wat r weer op lijkt, maar voor mij had t niet gehoeven, met beleid kwam ik er altijd zonder raken doorheen ...
En om daar nu met n 11,45 te varen is ook niet alles, is net zoiets als ik naar Brugge vaar, alleen is t daar niet zo druk als op de schelde...
vaar om te leven (niet andersom)
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Arie »

Westeind schreef: 02 aug 2019 21:03 Helemaal met je eens Tim, tis te hopen dat ze er nog iets vam maken wat r weer op lijkt, maar voor mij had t niet gehoeven, met beleid kwam ik er altijd zonder raken doorheen ...
En om daar nu met n 11,45 te varen is ook niet alles, is net zoiets als ik naar Brugge vaar, alleen is t daar niet zo druk als op de schelde...
Het valt mee dat ze niet net als bij die afgekeurde brug te Brugge een kleine 50 jaar geleden er een "beetje" PLOF in gestopt hebben.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Gernot Menke
Berichten: 953
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Gernot Menke »

Artsen proberen de kwaliteit van leven zo veel mogelijk te behouden. Hier wordt de levenskwaliteit van de inwoners van Doornik (en niet alleen deze) vernietigd. Nee, deze keer vernietigen niet de islamitische terroristen oude dingen, maar lokale autoriteiten. Om de eenvoudige reden om een paar extra tonnen door het kanaal te brengen. Barbaars. :cry:

Hopelijk wordt de Loreley niet weggeblazen en wordt het Betteck "rechtgezet".

gr. Gernot
Harmonie
Berichten: 640
Lid geworden op: 08 mei 2009 22:43

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Harmonie »

Rare jongens die Belgen.

Echt zonde dat ze zoiets weghalen. Heel jammer.
Groeten, Anton
Plaats reactie