Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Het gaat gewoon door, Belgen zijn niet te stoppen :?
Afbeelding
(foto Daan)
Afbeelding
Hopen dat ze onder water de pijlers niet vergeten weg te halen, anders hebben we daar ook wel n werfje nodig :mrgreen:

ik ben nu op de neckar...hier ligt dan nog wel een brugje waar ik n groter hekel aan heb als de pont des trous, dus mannen als jullie daar klaar zijn in Doornik, op naar Ladenburg, de spoorbrug al hier, maar daar van 2 bogen maar 1, dan zijn we al tevreden :idea:
Afbeelding
Afbeelding
foto`s van t www
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Jammer, jammer, weer een stukje geschiedenis weg !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

En even n update van ons :D

Wij waren dus leeg van Antwerpen naar Terneuzen gevaren, om in Sluikil kunstmest te laden voor Worms,maandag werd dinsdag, dus dan alweer 4 dagen na leegkomst....
we waren bij de yara al jaren niet meer geweest, maar ze keurden ons ruim van de x in 1 keer goed, kan ook niet anders natuurlijk als je net broodmeel gelost hebt :wink:
Ik heb van t laden even geen foto`s, vergeten :oops:
Maar Leo kwam nog even langs op zn allerlaatste dienst, ter afscheid ende vermaeck, ik miste tenslotte het afscheid feest (waar hij niks van wist) en ik baalde dat ik te vroeg vol was, maar ja t was even wat dubbel, ik heb al 50 t achter gelaten omdat t water zo zakte, dus ja ik kon ook niet blijven liggen :roll:
enfin Leo poseert hier nog even een laatste x op de "88"
Afbeelding
Leo heeft zn feestje wel gehad, dat heb je al wel gezien op "zijn jeugd" :wink:

Wij doen maar een beetje naar boven, soms wat vroeg , dan zie je de zon opkomen
Afbeelding
oude haven Keulen..
Afbeelding
en we beleven de warmste dag ooit, ook in Duitsland...
Afbeelding
En worms komt in zicht, we moeten lossen in de Flöshafen.
Afbeelding
mooi rustig plekje
Afbeelding
zaterdag aangekomen, we hebben dan woensdag pas lostermijn, dus lang weekend, achteraf had ik wel langzamer kunnen varen, want r kwam toch nog een golf water na t onweer na de warme dagen :roll:
Maar goed, we hebben dan wat vakantie, en zijn eens met de auto naar t gebergte gereden, we wilden burg rheinstein wel eens van dichterbij bekijken...
foto van t www geplukt
Afbeelding
Als we er bijna zijn worden we inghaald door n branweer met blauwlicht en sirene,die blijft achter ons, want tis 2 baans onovezichtelijk, en naar later bleek konden ze toch niks doen dan toekijken..
en zn maten waren er ook in grote getalen aanwezig...
Afbeelding
er bleek een tanker ten anker te liggen boven de clemensgrond, op zich al uniek dat je daar blijft liggen vond ik....
in Asmanshausen(overkant) stonden nog zo een prakje brandweer wagens en 3 rettungswagen (ambulances) en div wsp boten en nog heel wat van dat kleine speedspul met blauwe lampjes en piepers :lol:
ik zag er de noodzaak allemaal niet van in, ik zag geen rook en hij was niet lek mijns inziens( lag niet zo diep) uiteindelijk is er wel een wat groter brandweer vaartuig opzij gegaan, volgens de kranten hebben ze de zaak geblust, maar volgens mij had de bemanning dat zelf gedaan, ik zag tenminste geen rook, maar goed dat kan ik niet bewijzen natuurlijk..
Afbeelding
We bezichtigen ondertussen het kasteel, is de moeite waard als je dr nog eens komt...
Afbeelding
Afbeelding
zicht zu berg..
Afbeelding
en zu tal, op de clemensgrond..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als we zitten te eten op het terras van t kasteel komt er beweging in, 2 voorspanboten brengen de tanker zu berg, en brengen hem in Bingen aan de muur, inmiddels was de hele santekraam weer huiswaarts gegaan...
Afbeelding
Ik wilde persé ook even naar de clemens capel, ik meen te weten dat men daar in vroeger tijden zegen vroeg om door t binger loch te komen..
Afbeelding
maar naar binnen konden we toch niet, dat viel me wat tegen, over t algemeen zijn katholieke gebouwen toch wel vrij toegankelijk :(
dus maar even door t sleutelgat gekiekt.
Afbeelding
daarna via t veer Niederheimach-Lorch naar Rudesheim gereden om daar met t kabelbaantje naar boven te gaan, Rudesheim zelf kan ons niet bekoren, we zijn er al eerder geweest, maar tis net volendam, ook niks aan , veel te veel touristen van allerart pluimage, en troep verkopen wat je zoal kan gebruiken om te bewijzen dat je "europe in seven days" hebt gezien :cry:
Afbeelding
en naar boven, de drukte viel daar wel mee..
Afbeelding
Afbeelding
en de havarist in Bingen..
Afbeelding
Maar op den duur is het toch woensdag en moet er gelost worden, bij de yara blijven ze hardnekkig milieu onvriendelijk, door tonnen plastic per jaar te verspillen om de lading af te dekken....tot ongenoegen van schippers en ontvangers, die me in n ver verleden al eens gedreigt hebben om het niet meer in t nemen...., maar goed, hier maakten ze er geen woorden aan vuil...
Afbeelding
Woensdag nog bijtijds leeg ook, maar we blijven nog even liggen, s`avonds nog wat bramen geplukt en donderdag morgen nog een laatste boodschap, maar dan wil men ons toch wel de haven uit hebben want ik ga in de weg liggen zegt men..,we hebben geen haast omdat we de volgende woensdag pas moeten laden, in Plochingen, das aan t eindpunt van de Neckar zoals de meeste hier al wel weten ...
we hadden ook een tussenreisje grint kunnen halen in de bovenrhein voor de neckar maar dat heb ik bewust even laten lopen, want dan hadden we precies alle dagen vol op aan het varen geweest, en zoveel bracht dat nu ook weer niet op, zeker niet als je er 2x loodsgeld af trekt..
we maken er dus maar n vakantiereisje van...
hier Heidelberg, atijd goed voor n plaatje
Afbeelding
Eberbach
Afbeelding
Bad wimphen
Afbeelding
EN hier zie ik wat vreemds dacht ik, maar het blijkt dat ze daar een oude autobahn brug afbreken en dat ziet er dan zo uit met al dat ijzer er in
Afbeelding
en de nieuwe brug
Afbeelding
is bij Heilbron...
dit beneden Lauffen
Afbeelding
en we liggen nu boven Lauffen, weekend te houden, we hoeven nog maar 75 km, naar Plochingen dus dat zullen we wel halen op tijd...
Afbeelding

En verder heb ik voorop nog een akkefietje,( niet dat je denkt dat Erik daar alleen maar last van heeft) daar lekt iets nogal hevig, ik vermoed GTL (brandstof) ik zie t druppelen , maar t zit op zo een ongelukkige plaats dat ik t niet kan lokaliseren, t zal wel van de brandstofpomp vandaan komen
John deere...
Afbeelding
ik zuig t af en toe maar op, en draai zo min mogelijk, onder t varen al helemaal niet meer nodig dus dat scheelt :wink:
als we weer terug in de bewoonde wereld zijn maar n expert nar laten gluren, maar dat gaat nog even duren, want we moeten in Plochingen Houtsnippers laden voor Papenburg, dus we moeten van zuid naar noord Duitsland, wel via NL uiteraard, maar dat begrijp je wel inmiddels (hoop ik)
tot zover het nieuws zegge we dan, allen goed weekend of vakantie zelfs :P
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Bram je vergat het Germania Denkmal nog te vermelden bij de foto😁.Trouwens mooie plaatjes weer😁.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

daarna via t veer Niederheimach-Lorch naar Rudesheim gereden om daar met t kabelbaantje naar boven te gaan, Rudesheim zelf kan ons niet bekoren, we zijn er al eerder geweest, maar tis net volendam, ook niks aan , veel te veel touristen van allerart pluimage, en troep verkopen wat je zoal kan gebruiken om te bewijzen dat je "europe in seven days" hebt gezien
Je had ook de stoeltjeslift in Assmannshausen kunnen nemen, is minder toeristisch.
Assmannshausen.jpg
Assmannshausen.jpg (145.55 KiB) 2291 keer bekeken
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Vind ik veels te eng Jan zo n stoeltjes lift😬
vaar om te leven (niet andersom)
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Kees Keijzer schreef: 03 aug 2019 23:47 Bram je vergat het Germania Denkmal nog te vermelden bij de foto😁.Trouwens mooie plaatjes weer😁.
Groet, Kees.
Kees, volgens mij is de officiële naam van dat monument: Niederwalddenkmal

Verder ben ik het helemaal met je eens dat Bram ook deze keer weer, ons een mooie reportage heeft geschonken.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Westeind schreef: 04 aug 2019 14:16 Vind ik veels te eng Jan zo n stoeltjes lift😬
Bram daar ben ik het helemaal mee eens.
Misschien wel een kwart eeuw geleden waren we in Ehrenbreitstein en vrouw en kinderen wilden met de stoeltjeslift naar het slot.
Ik alle moed bijeen geschraapt en met een kind naast me ingestapt. MIJN kind zat lekker rustig tegen me aan arm eromheen, daar kon niks mee gebeuren..enne...kettinkje voor de buik "Papa is niet bang" . Tot het moment dat we goed en wel onderweg waren.
In het stoeltje voor ons zat ook een vader/man met een jong kind. Maar dat kind zat niet stil in de arm, dat kind mocht draaien, en op de knieen op het bankje zitten en weer eens zover als het kon over de rand hangen.... Ik heb doodsangsten uitgestaan en mezelf (en mijn gezin) beloogf dat ik NOOIT meer in zo'n soort lift zal stappen.
PS. we zijn vanaf het fort naar beneden gelopen!
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door peelander »

Kapitein Spok schreef: 04 aug 2019 23:05]
PS. we zijn vanaf het fort naar beneden gelopen!
Dan zal je je kuiten wel gevoeld hebben :mrgreen: :cry: :D :lol: .
groeten
Jan van der Pluijm
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

Van ca. 100 m hoogteverschil?
Dan moet Bram helemaal geen benen over gehouden hebben van zijn uitstapje naar de Alpen.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie