Het gaat gewoon door, Belgen zijn niet te stoppen
(foto Daan)
Hopen dat ze onder water de pijlers niet vergeten weg te halen, anders hebben we daar ook wel n werfje nodig
ik ben nu op de neckar...hier ligt dan nog wel een brugje waar ik n groter hekel aan heb als de pont des trous, dus mannen als jullie daar klaar zijn in Doornik, op naar Ladenburg, de spoorbrug al hier, maar daar van 2 bogen maar 1, dan zijn we al tevreden
foto`s van t www
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Jammer, jammer, weer een stukje geschiedenis weg !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
En even n update van ons
Wij waren dus leeg van Antwerpen naar Terneuzen gevaren, om in Sluikil kunstmest te laden voor Worms,maandag werd dinsdag, dus dan alweer 4 dagen na leegkomst....
we waren bij de yara al jaren niet meer geweest, maar ze keurden ons ruim van de x in 1 keer goed, kan ook niet anders natuurlijk als je net broodmeel gelost hebt
Ik heb van t laden even geen foto`s, vergeten
Maar Leo kwam nog even langs op zn allerlaatste dienst, ter afscheid ende vermaeck, ik miste tenslotte het afscheid feest (waar hij niks van wist) en ik baalde dat ik te vroeg vol was, maar ja t was even wat dubbel, ik heb al 50 t achter gelaten omdat t water zo zakte, dus ja ik kon ook niet blijven liggen
enfin Leo poseert hier nog even een laatste x op de "88"
Leo heeft zn feestje wel gehad, dat heb je al wel gezien op "zijn jeugd"
Wij doen maar een beetje naar boven, soms wat vroeg , dan zie je de zon opkomen
oude haven Keulen..
en we beleven de warmste dag ooit, ook in Duitsland...
En worms komt in zicht, we moeten lossen in de Flöshafen.
mooi rustig plekje
zaterdag aangekomen, we hebben dan woensdag pas lostermijn, dus lang weekend, achteraf had ik wel langzamer kunnen varen, want r kwam toch nog een golf water na t onweer na de warme dagen
Maar goed, we hebben dan wat vakantie, en zijn eens met de auto naar t gebergte gereden, we wilden burg rheinstein wel eens van dichterbij bekijken...
foto van t www geplukt
Als we er bijna zijn worden we inghaald door n branweer met blauwlicht en sirene,die blijft achter ons, want tis 2 baans onovezichtelijk, en naar later bleek konden ze toch niks doen dan toekijken..
en zn maten waren er ook in grote getalen aanwezig...
er bleek een tanker ten anker te liggen boven de clemensgrond, op zich al uniek dat je daar blijft liggen vond ik....
in Asmanshausen(overkant) stonden nog zo een prakje brandweer wagens en 3 rettungswagen (ambulances) en div wsp boten en nog heel wat van dat kleine speedspul met blauwe lampjes en piepers
ik zag er de noodzaak allemaal niet van in, ik zag geen rook en hij was niet lek mijns inziens( lag niet zo diep) uiteindelijk is er wel een wat groter brandweer vaartuig opzij gegaan, volgens de kranten hebben ze de zaak geblust, maar volgens mij had de bemanning dat zelf gedaan, ik zag tenminste geen rook, maar goed dat kan ik niet bewijzen natuurlijk..
We bezichtigen ondertussen het kasteel, is de moeite waard als je dr nog eens komt...
zicht zu berg..
en zu tal, op de clemensgrond..
Als we zitten te eten op het terras van t kasteel komt er beweging in, 2 voorspanboten brengen de tanker zu berg, en brengen hem in Bingen aan de muur, inmiddels was de hele santekraam weer huiswaarts gegaan...
Ik wilde persé ook even naar de clemens capel, ik meen te weten dat men daar in vroeger tijden zegen vroeg om door t binger loch te komen..
maar naar binnen konden we toch niet, dat viel me wat tegen, over t algemeen zijn katholieke gebouwen toch wel vrij toegankelijk
dus maar even door t sleutelgat gekiekt.
daarna via t veer Niederheimach-Lorch naar Rudesheim gereden om daar met t kabelbaantje naar boven te gaan, Rudesheim zelf kan ons niet bekoren, we zijn er al eerder geweest, maar tis net volendam, ook niks aan , veel te veel touristen van allerart pluimage, en troep verkopen wat je zoal kan gebruiken om te bewijzen dat je "europe in seven days" hebt gezien
en naar boven, de drukte viel daar wel mee..
en de havarist in Bingen..
Maar op den duur is het toch woensdag en moet er gelost worden, bij de yara blijven ze hardnekkig milieu onvriendelijk, door tonnen plastic per jaar te verspillen om de lading af te dekken....tot ongenoegen van schippers en ontvangers, die me in n ver verleden al eens gedreigt hebben om het niet meer in t nemen...., maar goed, hier maakten ze er geen woorden aan vuil...
Woensdag nog bijtijds leeg ook, maar we blijven nog even liggen, s`avonds nog wat bramen geplukt en donderdag morgen nog een laatste boodschap, maar dan wil men ons toch wel de haven uit hebben want ik ga in de weg liggen zegt men..,we hebben geen haast omdat we de volgende woensdag pas moeten laden, in Plochingen, das aan t eindpunt van de Neckar zoals de meeste hier al wel weten ...
we hadden ook een tussenreisje grint kunnen halen in de bovenrhein voor de neckar maar dat heb ik bewust even laten lopen, want dan hadden we precies alle dagen vol op aan het varen geweest, en zoveel bracht dat nu ook weer niet op, zeker niet als je er 2x loodsgeld af trekt..
we maken er dus maar n vakantiereisje van...
hier Heidelberg, atijd goed voor n plaatje
Eberbach
Bad wimphen
EN hier zie ik wat vreemds dacht ik, maar het blijkt dat ze daar een oude autobahn brug afbreken en dat ziet er dan zo uit met al dat ijzer er in
en de nieuwe brug
is bij Heilbron...
dit beneden Lauffen
en we liggen nu boven Lauffen, weekend te houden, we hoeven nog maar 75 km, naar Plochingen dus dat zullen we wel halen op tijd...
En verder heb ik voorop nog een akkefietje,( niet dat je denkt dat Erik daar alleen maar last van heeft) daar lekt iets nogal hevig, ik vermoed GTL (brandstof) ik zie t druppelen , maar t zit op zo een ongelukkige plaats dat ik t niet kan lokaliseren, t zal wel van de brandstofpomp vandaan komen
John deere...
ik zuig t af en toe maar op, en draai zo min mogelijk, onder t varen al helemaal niet meer nodig dus dat scheelt
als we weer terug in de bewoonde wereld zijn maar n expert nar laten gluren, maar dat gaat nog even duren, want we moeten in Plochingen Houtsnippers laden voor Papenburg, dus we moeten van zuid naar noord Duitsland, wel via NL uiteraard, maar dat begrijp je wel inmiddels (hoop ik)
tot zover het nieuws zegge we dan, allen goed weekend of vakantie zelfs
grt Bram
Wij waren dus leeg van Antwerpen naar Terneuzen gevaren, om in Sluikil kunstmest te laden voor Worms,maandag werd dinsdag, dus dan alweer 4 dagen na leegkomst....
we waren bij de yara al jaren niet meer geweest, maar ze keurden ons ruim van de x in 1 keer goed, kan ook niet anders natuurlijk als je net broodmeel gelost hebt
Ik heb van t laden even geen foto`s, vergeten
Maar Leo kwam nog even langs op zn allerlaatste dienst, ter afscheid ende vermaeck, ik miste tenslotte het afscheid feest (waar hij niks van wist) en ik baalde dat ik te vroeg vol was, maar ja t was even wat dubbel, ik heb al 50 t achter gelaten omdat t water zo zakte, dus ja ik kon ook niet blijven liggen
enfin Leo poseert hier nog even een laatste x op de "88"
Leo heeft zn feestje wel gehad, dat heb je al wel gezien op "zijn jeugd"
Wij doen maar een beetje naar boven, soms wat vroeg , dan zie je de zon opkomen
oude haven Keulen..
en we beleven de warmste dag ooit, ook in Duitsland...
En worms komt in zicht, we moeten lossen in de Flöshafen.
mooi rustig plekje
zaterdag aangekomen, we hebben dan woensdag pas lostermijn, dus lang weekend, achteraf had ik wel langzamer kunnen varen, want r kwam toch nog een golf water na t onweer na de warme dagen
Maar goed, we hebben dan wat vakantie, en zijn eens met de auto naar t gebergte gereden, we wilden burg rheinstein wel eens van dichterbij bekijken...
foto van t www geplukt
Als we er bijna zijn worden we inghaald door n branweer met blauwlicht en sirene,die blijft achter ons, want tis 2 baans onovezichtelijk, en naar later bleek konden ze toch niks doen dan toekijken..
en zn maten waren er ook in grote getalen aanwezig...
er bleek een tanker ten anker te liggen boven de clemensgrond, op zich al uniek dat je daar blijft liggen vond ik....
in Asmanshausen(overkant) stonden nog zo een prakje brandweer wagens en 3 rettungswagen (ambulances) en div wsp boten en nog heel wat van dat kleine speedspul met blauwe lampjes en piepers
ik zag er de noodzaak allemaal niet van in, ik zag geen rook en hij was niet lek mijns inziens( lag niet zo diep) uiteindelijk is er wel een wat groter brandweer vaartuig opzij gegaan, volgens de kranten hebben ze de zaak geblust, maar volgens mij had de bemanning dat zelf gedaan, ik zag tenminste geen rook, maar goed dat kan ik niet bewijzen natuurlijk..
We bezichtigen ondertussen het kasteel, is de moeite waard als je dr nog eens komt...
zicht zu berg..
en zu tal, op de clemensgrond..
Als we zitten te eten op het terras van t kasteel komt er beweging in, 2 voorspanboten brengen de tanker zu berg, en brengen hem in Bingen aan de muur, inmiddels was de hele santekraam weer huiswaarts gegaan...
Ik wilde persé ook even naar de clemens capel, ik meen te weten dat men daar in vroeger tijden zegen vroeg om door t binger loch te komen..
maar naar binnen konden we toch niet, dat viel me wat tegen, over t algemeen zijn katholieke gebouwen toch wel vrij toegankelijk
dus maar even door t sleutelgat gekiekt.
daarna via t veer Niederheimach-Lorch naar Rudesheim gereden om daar met t kabelbaantje naar boven te gaan, Rudesheim zelf kan ons niet bekoren, we zijn er al eerder geweest, maar tis net volendam, ook niks aan , veel te veel touristen van allerart pluimage, en troep verkopen wat je zoal kan gebruiken om te bewijzen dat je "europe in seven days" hebt gezien
en naar boven, de drukte viel daar wel mee..
en de havarist in Bingen..
Maar op den duur is het toch woensdag en moet er gelost worden, bij de yara blijven ze hardnekkig milieu onvriendelijk, door tonnen plastic per jaar te verspillen om de lading af te dekken....tot ongenoegen van schippers en ontvangers, die me in n ver verleden al eens gedreigt hebben om het niet meer in t nemen...., maar goed, hier maakten ze er geen woorden aan vuil...
Woensdag nog bijtijds leeg ook, maar we blijven nog even liggen, s`avonds nog wat bramen geplukt en donderdag morgen nog een laatste boodschap, maar dan wil men ons toch wel de haven uit hebben want ik ga in de weg liggen zegt men..,we hebben geen haast omdat we de volgende woensdag pas moeten laden, in Plochingen, das aan t eindpunt van de Neckar zoals de meeste hier al wel weten ...
we hadden ook een tussenreisje grint kunnen halen in de bovenrhein voor de neckar maar dat heb ik bewust even laten lopen, want dan hadden we precies alle dagen vol op aan het varen geweest, en zoveel bracht dat nu ook weer niet op, zeker niet als je er 2x loodsgeld af trekt..
we maken er dus maar n vakantiereisje van...
hier Heidelberg, atijd goed voor n plaatje
Eberbach
Bad wimphen
EN hier zie ik wat vreemds dacht ik, maar het blijkt dat ze daar een oude autobahn brug afbreken en dat ziet er dan zo uit met al dat ijzer er in
en de nieuwe brug
is bij Heilbron...
dit beneden Lauffen
en we liggen nu boven Lauffen, weekend te houden, we hoeven nog maar 75 km, naar Plochingen dus dat zullen we wel halen op tijd...
En verder heb ik voorop nog een akkefietje,( niet dat je denkt dat Erik daar alleen maar last van heeft) daar lekt iets nogal hevig, ik vermoed GTL (brandstof) ik zie t druppelen , maar t zit op zo een ongelukkige plaats dat ik t niet kan lokaliseren, t zal wel van de brandstofpomp vandaan komen
John deere...
ik zuig t af en toe maar op, en draai zo min mogelijk, onder t varen al helemaal niet meer nodig dus dat scheelt
als we weer terug in de bewoonde wereld zijn maar n expert nar laten gluren, maar dat gaat nog even duren, want we moeten in Plochingen Houtsnippers laden voor Papenburg, dus we moeten van zuid naar noord Duitsland, wel via NL uiteraard, maar dat begrijp je wel inmiddels (hoop ik)
tot zover het nieuws zegge we dan, allen goed weekend of vakantie zelfs
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram je vergat het Germania Denkmal nog te vermelden bij de foto.Trouwens mooie plaatjes weer.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Je had ook de stoeltjeslift in Assmannshausen kunnen nemen, is minder toeristisch.daarna via t veer Niederheimach-Lorch naar Rudesheim gereden om daar met t kabelbaantje naar boven te gaan, Rudesheim zelf kan ons niet bekoren, we zijn er al eerder geweest, maar tis net volendam, ook niks aan , veel te veel touristen van allerart pluimage, en troep verkopen wat je zoal kan gebruiken om te bewijzen dat je "europe in seven days" hebt gezien
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Vind ik veels te eng Jan zo n stoeltjes lift
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Kees, volgens mij is de officiële naam van dat monument: NiederwalddenkmalKees Keijzer schreef: ↑03 aug 2019 23:47 Bram je vergat het Germania Denkmal nog te vermelden bij de foto.Trouwens mooie plaatjes weer.
Groet, Kees.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat Bram ook deze keer weer, ons een mooie reportage heeft geschonken.
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram daar ben ik het helemaal mee eens.
Misschien wel een kwart eeuw geleden waren we in Ehrenbreitstein en vrouw en kinderen wilden met de stoeltjeslift naar het slot.
Ik alle moed bijeen geschraapt en met een kind naast me ingestapt. MIJN kind zat lekker rustig tegen me aan arm eromheen, daar kon niks mee gebeuren..enne...kettinkje voor de buik "Papa is niet bang" . Tot het moment dat we goed en wel onderweg waren.
In het stoeltje voor ons zat ook een vader/man met een jong kind. Maar dat kind zat niet stil in de arm, dat kind mocht draaien, en op de knieen op het bankje zitten en weer eens zover als het kon over de rand hangen.... Ik heb doodsangsten uitgestaan en mezelf (en mijn gezin) beloogf dat ik NOOIT meer in zo'n soort lift zal stappen.
PS. we zijn vanaf het fort naar beneden gelopen!
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Dan zal je je kuiten wel gevoeld hebben .
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Van ca. 100 m hoogteverschil?
Dan moet Bram helemaal geen benen over gehouden hebben van zijn uitstapje naar de Alpen.
Dan moet Bram helemaal geen benen over gehouden hebben van zijn uitstapje naar de Alpen.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....