Ja Jan het zijn natuurlijk wel byzondere boten .
De schroeven zullen wel in tunnels draaien en zoals je al schrijft het zijn compacte diesels.Ik heb wel eens eenfilmpje gezien op you tube waarbij ze ook met een bootje met die vlotten bezig waren waarbij ze vrolijk ronddansend het achterdek dik onder water trokken.
Groeten
Jan
Sleep- en duwboten in Canada e.o.
Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.
Als de diepgang van 0,58 klopt (maar daar twijfel ik wel aan) dan zou er misschien jet-aandrijving in kunnen zitten. Probeer je eens een schroef voor te stellen waar je 1.000 PK op los kunt laten. Dan kom je bij een sleepboot al gauw aan 1,5 m aan diameter. D.m.v. een tunnel kun wel wat boven de waterlijn, maar bij zo'n plat achterschip lijkt me dat onmogelijk. Gr. Klaas.
Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.
https://www.youtube.com/watch?v=l137zrCGAu8
Dit was niet het filmpje wat ik bedoelde maar laat wel zien dat er een hoop kracht in zo'n kleine boot zit..
Enorme hoeveelheid hout wat daar zo dobbert.
Groeten
Jan
Dit was niet het filmpje wat ik bedoelde maar laat wel zien dat er een hoop kracht in zo'n kleine boot zit..
Enorme hoeveelheid hout wat daar zo dobbert.
Groeten
Jan
Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.
Het lijkt wel alsof die boot voor en achter een Voight Schneider propeller heeft.
Kan dat zo zijn ?.
m.v.g., Roy
Kan dat zo zijn ?.
m.v.g., Roy
Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.
Denk het niet Roy. Dat zou veel te kwetsbaar zijn met al die boomstammen. Voor zover ik weet hebben ze een schroef in een gecombineerd roer/straalbuis. Daarmee kun je ook achteruit goed sturen. Google maar eens op logging tug. Gr. Klaas.
Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.
Was benieuwd hoe het casco er uitzag onder de waterlijn.
Ocean Monarch 47.2x19,4x8 1600hp
site gevonden met foto
https://www.workboat.com/news/coastal-i ... grounding/
Groet.Leon
Ocean Monarch 47.2x19,4x8 1600hp
site gevonden met foto
https://www.workboat.com/news/coastal-i ... grounding/
Groet.Leon
- Bijlagen
-
- ---Ocean-Monarch 47.2 19.4x8 1.600 hp.jpg (27.51 KiB) 3165 keer bekeken
Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.
Bedankt Klaas en Leon voor het antwoord.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.
Jan Stolp schreef: ↑08 aug 2019 23:51 https://www.youtube.com/watch?v=l137zrCGAu8
Dit was niet het filmpje wat ik bedoelde maar laat wel zien dat er een hoop kracht in zo'n kleine boot zit..
Enorme hoeveelheid hout wat daar zo dobbert.
Groeten
Jan
Young Hustler
R.S.L. Shipyards Ltd. Measurement (metric) 8.32m x 4.48m x 1.83m
Hull Steel Displacement
Gross Tonnage 9.68 Type 1 Tug, river
Registered Tonnage 6.58 Type 2
Engine 340 bhp diesel engine (1977)
Dit zou de boot in de video moeten zijn.
Groet,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.
BONNIE B III
Ex. ESSO ORANJESTAD, ORANJESTAD, SAN NICOLAS, SAN NICOLAS I, POCHTECA, SAN NICOLAS,
Geb. Gulfport Shipbuilding Corp., Port Arthur, TX./1969.
Brt. 289 ton.
Afm. 31,60x9,76x4,45(5,19)mtr.
Verm. 1x 2tew 16Cy. GMC-EMD 16-645 7E (230x250)/2874 PK.
Sn.
Trkkr. 36 Ton.
Foto: eig.coll./Jan van der Doe.
Info: LR., A DATABASE FOR THE WORKHORSES OF THE GREAT LAKES AND ST. LAWRENCE RIVER, Tugs 3000 HP and over.(1995)
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.
Jan,
Dacht, dat de POCHTECA de ex ESSO SAN NICOLAS was.
ms. ESSO ORANJESTAD (2) 1969-1985
1969 - 289 brt. - 2875 apk.
33,23 x 9,76 x 4,45 m.
Gulfport Shipbuilding & Drydock Corp., Port Arthur (b.718)
2 tew. 16 cil. G.M.
Tewatergelaten als 'Esso San Nicolas II'
1985 ORANJESTAD, Bay Maritime Co., Panama
1986 SAN NICOLAS, Naviera Cerralvo S.A., Mexico
1987 SAN NICOLAS I, Panama
1988 BONNIE B III, Newfoundland Marine Energy Ltd., St.John's.
ms. ESSO SAN NICOLAS (2) 1969-1986
1969 - 289 brt. - 2875 apk.
33,23 x 9,76 x 4,45 m.
Gulfport Shipbuilding & Drydock Corp., Port Arthur (b.719)
4 tew. 16 cil. G.M.
Tewatergelaten als 'Esso Oranjestad II'
1986 SAN NICOLAS, Titan Offshore Ltd., Georgetown
1986 POCHTECA, Naviera Cerralvo S.A., Mexico
1987 CARROL C, Newfoundland Marine Energy Ltd., St.John's
1988 CARROL C I, id.
Dacht, dat de POCHTECA de ex ESSO SAN NICOLAS was.
ms. ESSO ORANJESTAD (2) 1969-1985
1969 - 289 brt. - 2875 apk.
33,23 x 9,76 x 4,45 m.
Gulfport Shipbuilding & Drydock Corp., Port Arthur (b.718)
2 tew. 16 cil. G.M.
Tewatergelaten als 'Esso San Nicolas II'
1985 ORANJESTAD, Bay Maritime Co., Panama
1986 SAN NICOLAS, Naviera Cerralvo S.A., Mexico
1987 SAN NICOLAS I, Panama
1988 BONNIE B III, Newfoundland Marine Energy Ltd., St.John's.
ms. ESSO SAN NICOLAS (2) 1969-1986
1969 - 289 brt. - 2875 apk.
33,23 x 9,76 x 4,45 m.
Gulfport Shipbuilding & Drydock Corp., Port Arthur (b.719)
4 tew. 16 cil. G.M.
Tewatergelaten als 'Esso Oranjestad II'
1986 SAN NICOLAS, Titan Offshore Ltd., Georgetown
1986 POCHTECA, Naviera Cerralvo S.A., Mexico
1987 CARROL C, Newfoundland Marine Energy Ltd., St.John's
1988 CARROL C I, id.