Shell tankers.

Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Shell tankers.

Bericht door Arie »

Jan Stolp schreef: 17 jul 2019 23:29 Bijgaand de familie relatie van de 45 en de 46 en de anderen van deze serie.
Groeten
Jan
Zijn deze tankers later omgedoopt tot Rhodina?
De tankscheepjes met de naam Rhodina werden soortgelijke scheepjes in mijn herinnering.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
zaanshorn
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2015 17:08

Re: Shell tankers.

Bericht door zaanshorn »

Arie schreef: 10 aug 2019 08:09
Jan Stolp schreef: 17 jul 2019 23:29 Bijgaand de familie relatie van de 45 en de 46 en de anderen van deze serie.
Groeten
Jan
Zijn deze tankers later omgedoopt tot Rhodina?
De tankscheepjes met de naam Rhodina werden soortgelijke scheepjes in mijn herinnering.

Gr. Arie
Shell 45 mei 1971 verkocht als Rhodina 2 in de vaart gekomen en de Shell 46 is in 1974 verkocht en als Wotrans 6
in de vaart gekomen. Zusterschip Shell 24 is in 1971 verkocht en kwam als Rhodina 1 in de vaart.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Shell tankers.

Bericht door piet42 »

Klaas bij de laatste foto van de draagvleugelboot vraag ik me af heeft het eigenlijk wel wat met shell te maken het is de amerikaanse marine die er mee vaart
en de naam shellfoil zou op shell moeten slaan maar is dat wel zo shell foil is nagellak :mrgreen:
Bijlagen
965px-Demonstratie_met_draagvleugelboten_op_de_Nieuwe_Waterweg_door_de_Amerikaanse_Mar,_Bestanddeelnr_911-6121.jpg
965px-Demonstratie_met_draagvleugelboten_op_de_Nieuwe_Waterweg_door_de_Amerikaanse_Mar,_Bestanddeelnr_911-6121.jpg (185 KiB) 4739 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Shell tankers.

Bericht door k-k »

Piet, shellfoil staat er als één woord. Wij denken dan al gauw aan Shell als merknaam, maar hier zal het meer als zelfstandig naamwoord zijn gebruik.
Een exacte vertaling is er niet van. Shell heeft verschillende betekenissen. schelp, kinkhoorn, huisje [o], schaal, slakkenhuis. Foil kan betekenen wikkel of folie. Dus maak er maar iets van. Wat mij dan weer intrigeert is de vraag wat de Amerikanen er hier mee deden. Heb dacht ik bij GaHetNa een plaatje gezien van de draagvleugelboot op de Lek, met een BP embleem erop. Kan hem zo gauw niet meer terug vinden. Toen ik jouw plaatje voor het eerst zag, moest ik aan een parlevinkerboot denken. Altijd weer leuk dit soort puzzels. Gr. Klaas.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Shell tankers.

Bericht door Roy »

Zo te zien heeft de "P L 8" de Noorse of IJslandse vlag er bij staan.
Misschien dat dit een beetje helpt !?.

m.v.g., Roy
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Shell tankers.

Bericht door k-k »

Voor mij is het de Groningse vlag Roy. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Shell tankers.

Bericht door Kees Keijzer »

Maar dat is een grapje zeker Klaas
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Shell tankers.

Bericht door Roy »

Tja, we blijven gissen natuurlijk, maar wat zou de link met de provincie Groningen dan moeten zijn ?.
Ik blijf openstaan voor steekhoudende argumenten Klaas. :!: :wink:

m.v.g., Roy
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Shell tankers.

Bericht door k-k »

Roy, Je weet toch dat er voor mij niets boven Groningen gaat! Kijk maar even naar het eerste plaatje op de link. Kan in zwart/wit niet goed zien om welke natievlag het gaat. De Yanks hadden wel een basis op IJsland. En waarom varen ze dan op de Waterweg? En tuurlijk Kees, het was deels als grap bedoeld. Veeg maar weg als het storend is. Gr. Klaas.

viewtopic.php?f=14&t=331&start=70
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Shell tankers.

Bericht door Kees Keijzer »

Beetje humor moet kunnen.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Plaats reactie