In één woord : Vakwerk !
Tegenwoordig zie je nog nauwelijks schoorstenen op de Binnenvaartschepen, zeker niet op de nieuwe Binnenvaartschepen
Franse motor.
Re: Franse motor.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
- Locatie: Wageningen
Re: Franse motor.
Maar een schoorsteen als sierpijp kwam in onze vaar periode wel voor. Bij ons heeft er altijd een op het roefdek gestaan . Niet voor de uitlaat maar hij deed dienst als opslag voor de gasflessen.
gr, schier-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
- Locatie: Wageningen
Re: Franse motor.
Om het topic weer op de Franse motor te brengen hier de Cordi Jan in de Rijnhaven te Wageningen.
Afbouw werf de Biesbosch in Dordrecht en het schip begon zijn varende loopbaan toen met de naam Muscadet.
Sinds 1989 vaart hij rond als Cordi Jan gr, schier
Afbouw werf de Biesbosch in Dordrecht en het schip begon zijn varende loopbaan toen met de naam Muscadet.
Sinds 1989 vaart hij rond als Cordi Jan gr, schier
Re: Franse motor.
Hallo der MAROT wurde von der Werft Arsenal Marine Cherbourg gebaut.
Die Kamine der Werft hatten eine andere Form.
Vorne breit und hinten schmal und in der Mitte geteilt.
siehe Foto vom VERZY auch in Cherbourg gebaut.
gr ernst
Die Kamine der Werft hatten eine andere Form.
Vorne breit und hinten schmal und in der Mitte geteilt.
siehe Foto vom VERZY auch in Cherbourg gebaut.
gr ernst
- Bijlagen
-
- Verzy Kamin.JPG (27.3 KiB) 1782 keer bekeken
-
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 30 dec 2004 19:33
Re: Franse motor.
Hallo Ernst .
De stichting Historische werf Woldhuis heeft de tekeningen van de schoorsteen gekregen van de Stichting De Binnenvaart in Dordrecht en aan de hand van de tekeningen is de schoorsteen gemaakt .
Ik weet niet of de schoorstenen van de Franse motors , samengesteld bij de Biesbosch , anders van vorm waren .
M.vr.gr. Huub .
De stichting Historische werf Woldhuis heeft de tekeningen van de schoorsteen gekregen van de Stichting De Binnenvaart in Dordrecht en aan de hand van de tekeningen is de schoorsteen gemaakt .
Ik weet niet of de schoorstenen van de Franse motors , samengesteld bij de Biesbosch , anders van vorm waren .
M.vr.gr. Huub .
Re: Franse motor.
Hallo Huup, ja de Biesbosch hat eine andere Form vom Kamin gebaut.
Sorry aber der "MAROT" wurde in Cherbourg gebaut !
gr ernst
Sorry aber der "MAROT" wurde in Cherbourg gebaut !
gr ernst
Re: Franse motor.
een vraag aan een deskundige, is het 1 CNFR , 2CFNR , 3 CRNF, of 4CFRN . ?. Gr
Re: Franse motor.
Hallo Arie, ja aus der CNFR wurde in den 70zigern die CFNR.
War aber die selbe Reederei.
Gruß Ernst
PS: die "Jungens" haben gute Arbeit geleistet und einen schönen Kamin gebaut !
Leider nur das falsche Model.
gr ernst
War aber die selbe Reederei.
Gruß Ernst
PS: die "Jungens" haben gute Arbeit geleistet und einen schönen Kamin gebaut !
Leider nur das falsche Model.
gr ernst
Re: Franse motor.
In Dordt hoorde men vroeger wel eens:""Ik vaar bij de Communauté"". Er voeren daar veel dordtenaren,bij mijn voetbalclub Fluks wel een tiental. Groet,Arie.
Groeten,Arie.