Franse motor.

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Franse motor.

Bericht door DPLA »

In één woord : Vakwerk !

Tegenwoordig zie je nog nauwelijks schoorstenen op de Binnenvaartschepen, zeker niet op de nieuwe Binnenvaartschepen
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Franse motor.

Bericht door Schier Hameete »

Maar een schoorsteen als sierpijp kwam in onze vaar periode wel voor. Bij ons heeft er altijd een op het roefdek gestaan . Niet voor de uitlaat maar hij deed dienst als opslag voor de gasflessen.
Weert 1994.jpg
Weert 1994.jpg (128.42 KiB) 1752 keer bekeken
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Franse motor.

Bericht door Schier Hameete »

Om het topic weer op de Franse motor te brengen hier de Cordi Jan in de Rijnhaven te Wageningen.
Afbouw werf de Biesbosch in Dordrecht en het schip begon zijn varende loopbaan toen met de naam Muscadet.
Sinds 1989 vaart hij rond als Cordi Jan
Wageningen.JPG
Wageningen.JPG (182.86 KiB) 1748 keer bekeken
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
Franzose
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 okt 2010 21:13
Locatie: Leutesdorf a/Rh (D)

Re: Franse motor.

Bericht door Franzose »

Hallo der MAROT wurde von der Werft Arsenal Marine Cherbourg gebaut.
Die Kamine der Werft hatten eine andere Form.
Vorne breit und hinten schmal und in der Mitte geteilt.
siehe Foto vom VERZY auch in Cherbourg gebaut.

gr ernst
Bijlagen
Verzy Kamin.JPG
Verzy Kamin.JPG (27.3 KiB) 1714 keer bekeken
hdofferhoff
Berichten: 319
Lid geworden op: 30 dec 2004 19:33

Re: Franse motor.

Bericht door hdofferhoff »

Hallo Ernst .

De stichting Historische werf Woldhuis heeft de tekeningen van de schoorsteen gekregen van de Stichting De Binnenvaart in Dordrecht en aan de hand van de tekeningen is de schoorsteen gemaakt .
Ik weet niet of de schoorstenen van de Franse motors , samengesteld bij de Biesbosch , anders van vorm waren .

M.vr.gr. Huub .
Franzose
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 okt 2010 21:13
Locatie: Leutesdorf a/Rh (D)

Re: Franse motor.

Bericht door Franzose »

Hallo Huup, ja de Biesbosch hat eine andere Form vom Kamin gebaut.
Sorry aber der "MAROT" wurde in Cherbourg gebaut !

gr ernst
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Franse motor.

Bericht door klipper »

een vraag aan een deskundige, is het 1 CNFR , 2CFNR , 3 CRNF, of 4CFRN . ?. Gr
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Franse motor.

Bericht door Fluks »

Eerst was het CNFR,later CFNR. Groet,Arie.
Groeten,Arie.
Franzose
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 okt 2010 21:13
Locatie: Leutesdorf a/Rh (D)

Re: Franse motor.

Bericht door Franzose »

Hallo Arie, ja aus der CNFR wurde in den 70zigern die CFNR.
War aber die selbe Reederei.

Gruß Ernst

PS: die "Jungens" haben gute Arbeit geleistet und einen schönen Kamin gebaut !
Leider nur das falsche Model.

gr ernst
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Franse motor.

Bericht door Fluks »

In Dordt hoorde men vroeger wel eens:""Ik vaar bij de Communauté"". Er voeren daar veel dordtenaren,bij mijn voetbalclub Fluks wel een tiental. Groet,Arie.
Groeten,Arie.
Plaats reactie