Laden en lossen
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
- Locatie: Loon op zand
Laatste reis onder de naam Itasca
Kwa ballasten een makkie. 90 ton in voorruim van 5,5 m. en schip 40 cm scheef over SB. Alie zei al,>> nu is het wel genoeg, de kasten gaan vanzelf open<< Dus de kans bestaat, dat er minder fotoos van mij komen, ik zal de koper wel vragen, om fotoos te blijven maken. De ex Itasca blijft wel dit soort werk doen, ik ben voorlopig het aanspreekpunt voor special werk, kwa berekeningen is het even makkelijker voor de huidige eigenaar.
Ja wat ga ik doen?? afloswerk wat ik leuk vind. Net verleden week een middag op een oude Flandria gevaren, heet nu Hembrug 1. En blijven netwerken, naar een beurs , tourtje met een gehuurde camper etc. Ik verveel me thuis niet. groet Hein
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Altijd met veel interesse jullie verrichtingen gevolgd.
Dank!!
Groeten
Jan
Dank!!
Groeten
Jan
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Laden en lossen
Sjonge Hein, jouw reportages zullen dan wel gemist worden. Ik houd er wel van als je goed doordacht de grenzen opzoekt van wat mogelijk (en verantwoord) is. En dat heb jij altijd gedaan. Welke naam komt er nu op het schip te staan?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 2471
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Laden en lossen
Bedankt voor de mooie bijdrages met de aparte / bijzondere ladingen.
mvg
Geert
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Laden en lossen
Hein, Bedankt voor de interessante verslagen en succes in je nieuwe loopbaan! Gr. Klaas.
Re: Laden en lossen
Hein, ik heb je beschrijvingen en reportages over de bijzondere transporten met veel plezier, maar zeker ook met bewondering gevolgd.
Hopelijk gaat de nieuwe eigenaar dit met evenveel enthousiasme voortzetten. We gaan het zien.
Voor jou veel plezier in je nieuwe 'leven'. Ook daar valt misschien wel het nodige te melden.
grt Wim
Hopelijk gaat de nieuwe eigenaar dit met evenveel enthousiasme voortzetten. We gaan het zien.
Voor jou veel plezier in je nieuwe 'leven'. Ook daar valt misschien wel het nodige te melden.
grt Wim
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Laden en lossen
Hein, al kennen we elkaar niet persoonlijk, je bent voor mij toch wel een goede bekende geworden.
De wijze waarop jij hebt laten zien waartoe de binnenvaart in staat is en wat het vak van binnenschipper anno 2019 behelst verdiend grote waardering.
Natuurlijk heb ik bewondering en respect voor het vakmanschap uit het verleden, hoe zeil- en sleepschippers hun mannetje stonden.
Maar het werk dat jij zonder enige zweem van poeha in je reportages hebt laten zien kan zich meten met de grootsten, op wiens schouders wij staan.
Heel hartelijk dank, voor al het moois waarvan ik hier op dit forum heb mogen meegenieten.
Ik wens jou alle goeds voor de toekomst.
Theo Janssen
De wijze waarop jij hebt laten zien waartoe de binnenvaart in staat is en wat het vak van binnenschipper anno 2019 behelst verdiend grote waardering.
Natuurlijk heb ik bewondering en respect voor het vakmanschap uit het verleden, hoe zeil- en sleepschippers hun mannetje stonden.
Maar het werk dat jij zonder enige zweem van poeha in je reportages hebt laten zien kan zich meten met de grootsten, op wiens schouders wij staan.
Heel hartelijk dank, voor al het moois waarvan ik hier op dit forum heb mogen meegenieten.
Ik wens jou alle goeds voor de toekomst.
Theo Janssen
Laatste reis onder naam Itasca
Dank jullie wel, voor de complimenten. Het schip heeft nu de Naam Inversa eigenaar fam. van Ommen en Inversa moet binnenkort laden in de Eemshaven voor Nordenham.
Daarvoor is 800 ton water nodig in ruim 1. Om onder de bruggen van Kük kanaal te kunnen varen. Vergeet ook de brug van Oldenburg niet, die is 160 cm omhoog vastgezet. dus alleen met laag water te passeren. Normaal kan hij dik 3 m. omhoog. Dus dan is het wel wenselijk, dat het schip een beetje gelijk-lastig ligt, tijdens laagwater passage brug Oldenburg. En dan aansluitend weer een reis Haren - Heusden zoals hierboven. maar de planning daarvan is al 2 x verschoven. Dus we wachten af.
Daarvoor is 800 ton water nodig in ruim 1. Om onder de bruggen van Kük kanaal te kunnen varen. Vergeet ook de brug van Oldenburg niet, die is 160 cm omhoog vastgezet. dus alleen met laag water te passeren. Normaal kan hij dik 3 m. omhoog. Dus dan is het wel wenselijk, dat het schip een beetje gelijk-lastig ligt, tijdens laagwater passage brug Oldenburg. En dan aansluitend weer een reis Haren - Heusden zoals hierboven. maar de planning daarvan is al 2 x verschoven. Dus we wachten af.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser