Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Nee hoor, de titel van dit topic eindigt op “en andere belevenissen”.
Nu, als het laten bouwen van ‘n huis geen belevenis is dan weet ik het niet meer...

Gr. Jan.
angels77
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2008 21:20
Locatie: oudenburg

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door angels77 »

ik vindt dat dit als deel van Bram zijn leven en verbouwingen kan . hij blijft toch verbouwen tenslotte . water of geen water lees het graag en schiewnierig zoals ze zeggen naar je volgend verhaal . ( had je voorbij zien schuiven op AIS toen ik kanaal van Dessel uit wou komen) zoals ook de verhalen van de mastodont . jullie lezen heerlijk vooral doorgaan
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door piet42 »

:mrgreen: :wink: Het is ook geen commentaar en bram moet zeker door blijven gaan ook met al zijn belevingen je moet het ook lezen met een knipoog
zeker als er op en aanmerking gemaakt worden van hoe het wel zou moeten dus nogmaals :mrgreen: :wink:
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

"Vooral Doorgaan" zou Berry Stevens zeggen ! 8) :wink:
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

vanavond ramen zemen in het Westeind?
je bouwdoos schiet hard op
gr
leo
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Janna »

Ik denk dat er eerst andere ramen gezeemd gaan worden :mrgreen:
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

"dan gaan we een weekje thuis liggen, woensdag komen ze de nieuwe ramen aan boord brengen/zetten :P"

Je had geen best weer uitgezocht voor dit karwei, hopelijk is het binnen een beetje droog gebleven.

grt Wim
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

An't vletten? of is het pendelen? :P
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja , dat heb je goed gezien.... :D

Pendelen is het, daar heb ik het tenminste voor aangenomen, maar laten we even beginnen waar we gebleven waren :wink:

We waren er even een goeie week tussen uit, om de bouw van ons huis mee te maken en nieuwe ramen aan boord te zetten.
op die bewuste dinsdag begon de dag met drukte op de dijk in Papendrecht.
Afbeelding
Afbeelding
en aan het eind van die dag staat de onderste verdieping op zn pootjes...
Afbeelding
ik heb dat zelf niet helemaal meebeleeft want smiddags moest ik toch naar boord om daar de oude ramen er uit te slopen, want woensdag kwamen de nieuwe ...
navigatie schreef: 12 sep 2019 09:07 Je had geen best weer uitgezocht voor dit karwei, hopelijk is het binnen een beetje droog gebleven.
grt Wim
Ja dat viel mee, ik had voor alle ramen schotten en die stonden er voor, en er was weinig wind

[URAfbeeldingL=https://imageshack.com/i/podVZ1Qwj]Afbeelding
woensdag dan een bus vol nieuwe ramen voor t schip, men was in de schik dat ik alles er al uit had, en de nodige roest had verwijderd
het resultaat mag er zijn.
Afbeelding
Afbeelding
ook in de stuurhut een nieuwe voorruit.
Afbeelding
met later ook een nieuwe ruitenwisser, daar hadden we vandaag voor t eerts plezier van.
de maandag er op was een herhaling van zetten, weer een drukke dijk met eenrichtingsverkeer, en komt de bovenverdieping en het dak er op.
Afbeelding
het is een lange dag, ea viel toch wat tegen, maar tis een schipper en die stopt niet voor ie klaar is... :mrgreen:
Afbeelding
s middags word de top bereikt, ik heb niet zoveel verstand van huizen bouwen, maar volgens mij moet de vlag er op als de top is bereikt :P
Afbeelding
ik vind t wel appart om het dak er zo op te zien gaan, dat klapt gewoon open :idea:
Afbeelding
laat in de avond is t klaar, de boel is compleet...
Afbeelding
Maar aan alles komt een eind, ook aan het stilligen, ea moet wel betaald worden natuurlijk, en van toekijken rookt de pijp nu eenmaal niet... :roll:
Dus maar weer wat aangenomen, de keuze is heden ten dage nogal beperkt, in schril contrast met vorig jaar, ook al is het nu weer relatief laag water ...
We gaan leeg naar Hoboken, net boven Antwerpen, een stukje construktie laden voor de maasvlakte.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
we varen van de reis een x via t Spui, ik zat in de volkerak met veel grote schepen aller art om me heen en had geen haast, dan komt alles voorbij en loop je mensen op die nog minder haast (of gasolie) hebben, dus maar weer eens daar gekeken, we waren er niet meer geweest na de grondpendel...
en worden we gespot van af t veer naar tiengemeten door Gert :D
Afbeelding
met panoramisch uitzicht leuk om te varen :P
Afbeelding
vrijdagmorgen lossen we weer op de maasvlakte
Afbeelding
en aangezien we een zandpendeltje hebben aangenomen van af de maasvlakte maar even plaats gezocht voor t weekend, in de Margriethaven.
Afbeelding
je ligt er op zich mooi, prachtig auto steiger en je kan je vuil er kwijt, alleen de kranen draaien 24/7/365 heb ik de indruk, en dat kan in de huidige uberbeveiligde haven natuurlijk niet zonder allerlei toeters en bellen, je word er dus horentdol.. :cry:
enfin, maandag dan laden in de Alexia haven, die is nog in ontwikkeling, en bestaat u nog uit rondom strand, en in t midden een zooi palen waar men het grootste ofshore schip heeft afgebouwd....
hier ligt de zagri 3 er nog onder en probeert em zo vol mogelijk te krijgen, dat valt nog niet mee als je geen cuubs hebt met n kiepsteiger :mrgreen:
Afbeelding
wij hebben daar en tegen cuubs te over dus kan men hurryup doorladen, en dat doen ze dan ook, in 1 uur en 40min dik 1700 ton er in :!:
Afbeelding
we moeten er mee naar Schiedam, vanmorgen hier gelost, 10:50 leeg, 13 u weer begonnen met laden en 14:40 weer vol, 18:40 weer op de losplaats 8)
als t zo blijft lopen mogen we niet brommen, maar we heben ook de optie Maasluis (km 1016 buiten) of Rozenburg, deze week blijft t even schiedam voor ons, we zien wel wat er nog gebeuren gaat.
het is voor nu even het beste wat we kunnen doen, ook al omdat we de weekenden vrij zijn, en dus dan even thuis kunnen gaan kijken en rommelen, tis ook nog ns in de buurt, men zegt nu 4 tot 6 weken, er moet 600.000cuub weg van de maasvlakte, dus t zou evt ook langer kunnen duren, maar niets is zeker in dit land, als er ergens een kink in de kabel komt kan zoiets zomaar weer over zijn..

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Westeind schreef:
s middags word de top bereikt, ik heb niet zoveel verstand van huizen bouwen, maar volgens mij moet de vlag er op als de top is bereikt
Hallo Bram,

Dit betekent : "Pannenbier" !

Het wordt een mooi huisje, zo te zien.

Alle binnenmuren en de binnen spouwmuren zijn van hout ?
Wel betonvloeren zie ik .
Op deze manier gaat het bouwen wel heel snel zeg !

Een bouwpakket, even snel de buitenmuren er omheen metselen en klaar is "Bram" (Kees) :lol: :lol: :lol:
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Plaats reactie