Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Vliegende Vaart

Bericht door DPLA »

Janna schreef: 03 aug 2019 16:50 Dank voor de reacties.

Ik begrijp helemaal dat niet iedereen zich senang voelt om samen met allerlei volk opgepropt in een aluminium pijp te zitten die in een totaal mens-onvriendelijk milieu met ongehoorde snelheid over deze aardbol scheurt, dwars door allerlei soorten weer.
Met voorin een paar onbekenden die je maar moet vertrouwen om je veilig van a naar b te brengen, terwijl je daar zelf geen enkele invloed op kunt uitoefenen.

Ik heb soms exact hetzelfde gevoel, en dat terwijl ik precies weet wat zich voorin en om ons heen afspeelt. Je moet je overgeven aan de professionals, en maar hopen dat ze hun naam eer aandoen.
Als je er rationeel over nadenkt dan weet je dat het praktisch altijd goed afloopt, luchtvaart is - by far - de veiligste manier van transport. De rit naar het veld is vele malen gevaarlijker. Maar dat is ratio, en emotie speelt nu eenmaal een veel grotere rol.
Hallo Erik,

Moeten we ons nu zorgen maken om te gaan vliegen ? :( :(
Gezien het bovenstaande.

Ik ben al geen liefhebber van vliegen.
Ik beperk dit tot een minimum, alleen als het niet anders kan.
Ik ga liever met de auto en dan zelf wel rijden, want ik wel wel zelf de controle houden.
In een vliegtuig heb je een controle van nul, komma nul

Tegenwoordig kan je voor een paar honderd euro hele Europa door vliegen, met de auto is (veel) duurder ! 8) :lol:
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Gert Schouwstra »

Janna schreef: 03 aug 2019 08:16Dan worden er tijdelijk extra vliegtuigen gecharterd, plus bijbehorende bemanningen. Mooie gelegenheid voor ondergetekende om weer even mee te draaien in de luchtvaart.

Ik werk dan voor een Spaanse luchtvaartmaatschappij die dit jaar vijf machines inzet voor de hajj; vier voor Garuda vanuit Indonesië, en een voor Royal Air Maroc vanuit Marokko. We shuttelen heen en weer tussen Indonesië en Medina en Jedda in Saudi Arabië.
Erik, ik zie op de foto dat jouw vliegtuig ook het Garuda logo voert. Is het normaal dat vliegtuigen voor zo'n korte charterperiode worden aangepast? En zijn het stickers, of is het verf?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Het zijn stickers Gert. Dat is gebruikelijk voor een time charter cq wet lease.

De Wamos decals met witte afgeplakt, en daarna die van Garuda er overheen.
Meestal blijven ze redelijk zitten.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Zo, het vliegen is weer klaar, alle pelgrims zijn terug uit Saudi Arabië. Iedereen is weer heelhuids thuisgekomen.

Dat is niet altijd vanzelfsprekend want het zijn bijna allemaal oudjes, en vooral op de terugweg wil er wel eens een tussenuit knijpen.

Ik had er een die op het randje was bij vertrek, en de ground staff wilde 'm al niet meer aan boord laten. Op een stretcher, praktisch unresponsive etc. Bij gewone lijnvluchten mag zo iemand meestal niet meer mee, maatschappijen zijn altijd benauwd voor verantwoordelijkheden en mogelijke kosten van uitwijken etc. Maar dat heb ik overruled, ook deze man had tenslotte betaald voor een retourticket en mocht hij onderweg overlijden dan is het lichaam in ieder geval terug naar de familie.
Dit was geen geval van een acuut ziektebeeld waar je onderweg voor zou uitwijken om medische hulp te zoeken, maar iemand op leeftijd die aan het einde van de rit langzaam uitcheckt. Als dat gebeurt dan laten we de persoon in de stoel, dekentje erover en klaar. Extra papierwerk, dat wel. En na aankomst met een stretcher van boord de ambulance in. Mocht er een passagier in de buurt zenuwachtig van worden dan reseaten we die, maar de meeste van onze passagiers zijn dusdanig op leeftijd dat ze zich niet verbazen wanneer er iemand overlijdt.
We hebben 'm in de business class gezet, stoel onderuit en iemand van de medische staf ernaast. Er gaan altijd een dokter plus verzorgers mee op deze vluchten. Ik ben onderweg nog een keer gaan kijken maar er zat weinig leven meer in.
Maar toch heeft hij het, zei het met constante medische verzorging, de hele vlucht aan het infuus en 4 flessen zuurstof :shock:, gered.
Eind goed al goed, iedereen blij.


Vliegende Vaart gaat nog een weekje of wat klussen aan boord, en dan tegen het eind van de maand weer aan het werk.

De plaatjes:
Op Lombok zitten we in een mooi hotel aan het strand
Op Lombok zitten we in een mooi hotel aan het strand
044.jpg (76.19 KiB) 1182 keer bekeken
Klein paradijsje
Klein paradijsje
IMG_3652.jpeg (186.87 KiB) 1182 keer bekeken
Een mangrove-boom met z'n karakteristiek wortels © Lola
Een mangrove-boom met z'n karakteristiek wortels © Lola
120.jpg (249.79 KiB) 1182 keer bekeken
Koele tekst bij een strand-bar © Lola
Koele tekst bij een strand-bar © Lola
159.jpg (262.16 KiB) 1182 keer bekeken
Kreek met laag water bij Kuta beach, Lombok © Lola
Kreek met laag water bij Kuta beach, Lombok © Lola
194.jpg (104.62 KiB) 1182 keer bekeken
Rondje rennen bij Kuta beach op Lombok
Rondje rennen bij Kuta beach op Lombok
IMG_3598.jpg (228.19 KiB) 1182 keer bekeken
Dat werd wandelen naar de kist, de crewbus liet op zich wachten
Dat werd wandelen naar de kist, de crewbus liet op zich wachten
IMG_3599.jpeg (161.25 KiB) 1182 keer bekeken
Bali in het voorbij gaan © Lola
Bali in het voorbij gaan © Lola
IMG_3604.jpeg (125.2 KiB) 1182 keer bekeken
Vulcaan Agung op Bali © Lola
Vulcaan Agung op Bali © Lola
326.jpg (60.23 KiB) 1182 keer bekeken
We kunnen de boord-systemen op een monitor zichtbaar maken
We kunnen de boord-systemen op een monitor zichtbaar maken
IMG_3624.jpeg (202.4 KiB) 1182 keer bekeken
De vliegtijden na de vlucht
De vliegtijden na de vlucht
IMG_3650.jpeg (228.97 KiB) 1182 keer bekeken
De Hajj-terminal op Jedda, met aan de gate een kist van ons die de hajj voor Royal Air Maroc vliegt.  © Lola
De Hajj-terminal op Jedda, met aan de gate een kist van ons die de hajj voor Royal Air Maroc vliegt. © Lola
359.jpeg (82.05 KiB) 1182 keer bekeken
M'n kantoor aan de pier in Jedda
M'n kantoor aan de pier in Jedda
IMG_3626.jpeg (102.64 KiB) 1182 keer bekeken
Als passagier met Saudi Airlines van Jedda naar Medina.  Rechtsboven de Hajj-terminals, linksonder een onderhouds platform met voorgoed uitgevlogen kisten.  Die staan er al járen..
Als passagier met Saudi Airlines van Jedda naar Medina. Rechtsboven de Hajj-terminals, linksonder een onderhouds platform met voorgoed uitgevlogen kisten. Die staan er al járen..
IMG_3644.jpeg (107.74 KiB) 1182 keer bekeken
We noemen het hier niet voor niets de zandbak
We noemen het hier niet voor niets de zandbak
IMG_3658.jpeg (136.83 KiB) 1182 keer bekeken
Aan de pier in Medina
Aan de pier in Medina
IMG_3646.jpeg (107.23 KiB) 1182 keer bekeken
Tijdens de 'walk-around inspection' op Medina
Tijdens de 'walk-around inspection' op Medina
IMG_3648.jpeg (88.14 KiB) 1182 keer bekeken
Oostwaarts, daar komt de zon
Oostwaarts, daar komt de zon
IMG_3616.jpeg (41.7 KiB) 1182 keer bekeken
Terug op Makassar, uitgewerkt en naar de terminal
Terug op Makassar, uitgewerkt en naar de terminal
IMG_3673.jpeg (137.8 KiB) 1182 keer bekeken
Nederland in den vreemde.  Mijn 'eigen' bank nota bene.  Dat molentje staat op dak van de naastgelegen Holland Bakery.
Nederland in den vreemde. Mijn 'eigen' bank nota bene. Dat molentje staat op dak van de naastgelegen Holland Bakery.
IMG_3680.jpeg (220.1 KiB) 1182 keer bekeken
Terwijl je naar de kist loopt weet je al dat het heet gaat zijn aan boord.  Vooral het upper deck want de warmte trekt omhoog, en de cockpit is met z'n grote ramen het ergste. Hij staat al een paar uur stil in de zon, en de APU staat af want de TD moet meestal wel ergens aan sleutelen. Het duurt tot ver voorbij Top of Climb voordat het koel wordt voorin..
Terwijl je naar de kist loopt weet je al dat het heet gaat zijn aan boord. Vooral het upper deck want de warmte trekt omhoog, en de cockpit is met z'n grote ramen het ergste. Hij staat al een paar uur stil in de zon, en de APU staat af want de TD moet meestal wel ergens aan sleutelen. Het duurt tot ver voorbij Top of Climb voordat het koel wordt voorin..
IMG_3684.jpeg (135.26 KiB) 1182 keer bekeken
Halo, daaraan zie je wel dat we met gezegend werk bezig zijn  ;)
Halo, daaraan zie je wel dat we met gezegend werk bezig zijn ;)
IMG_3655.jpeg (96.81 KiB) 1182 keer bekeken
Dit zie je echt alleen in Indonesië.  Er is vast wel iemand die 'm begrijpt denk ik?
Dit zie je echt alleen in Indonesië. Er is vast wel iemand die 'm begrijpt denk ik?
IMG_3690.jpeg (110.55 KiB) 1182 keer bekeken
Voor vertrek Balikpapan
Voor vertrek Balikpapan
IMG_3696.jpeg (152.59 KiB) 1182 keer bekeken
Westwaarts, bijna donker en dat blijft het de rest van de vlucht.  Na vertrek Balikpapan klimmende door ± 25.000 voet.  Vlieg nog op de hand want dat is leuk en bovendien moet je het bijhouden.
Westwaarts, bijna donker en dat blijft het de rest van de vlucht. Na vertrek Balikpapan klimmende door ± 25.000 voet. Vlieg nog op de hand want dat is leuk en bovendien moet je het bijhouden.
IMG_7379.jpeg (117.25 KiB) 1182 keer bekeken
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Eemspoort »

Schitterende plaatjes weer! Blijft leuk om mee te kijken in die andere tak van sport. :)
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Kees Keijzer »

Mooi man.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

nacht vluchten met Phil Collins op de headset?

https://www.youtube.com/watch?v=YkADj0TPrJA

gr
leo
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

We worden geacht op te letten en niet naar muziek te luisteren.
Dat het af en toe niet tóch gebeurt kan ik echter niet uitsluiten..

Ik ben trouwens meer een fan van deze: https://youtu.be/nVhNCTH8pDs
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door pieter53 »

Dit zie je echt alleen in Indonesië. Er is vast wel iemand die 'm begrijpt denk ik?
Bedoel je het verbodsbord?
Dat begrijp je als je aan de durian vrucht geroken hebt :-)
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Precies Pieter, géén durians in de lift :lol:

Ze mogen ook niet mee aan boord trouwens.
Je ziet dit soort borden daar ook op vliegvelden.
Plaats reactie