Laden en lossen

Alles over binnenscheepvaart
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Laden en lossen

Bericht door zoetwatermatroos »

Hein is de itasca verkocht?
Schipper MTS Vosta
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Laatste reis onder de naam Itasca

Bericht door itasca »

bij brug Bollingerfähr in de afvaart
bij brug Bollingerfähr in de afvaart
SAM_3027.jpg (83.28 KiB) 1857 keer bekeken
Busbaanbrug Groningen
Busbaanbrug Groningen
SAM_3031.jpg (66.84 KiB) 1857 keer bekeken
Binnenvaartschip waar de 6 tanks in moeten
Binnenvaartschip waar de 6 tanks in moeten
SAM_3041.jpg (133.46 KiB) 1857 keer bekeken
SAM_3042.jpg
SAM_3042.jpg (101.92 KiB) 1857 keer bekeken
Lossen Heusden, kranen aan de wal over het schip heen
Lossen Heusden, kranen aan de wal over het schip heen
SAM_3046.jpg (99.11 KiB) 1857 keer bekeken
en hijsen maar
en hijsen maar
SAM_3049.jpg (91.88 KiB) 1857 keer bekeken
schip is denk ik 17 m. breed
schip is denk ik 17 m. breed
SAM_3050.jpg (93.69 KiB) 1857 keer bekeken
Wij hebben de laatste reis onder de naam Itasca gedaan, 2 x groot silo vanaf Haren naar Heusden Teamco. Ze waren voor onze begrippen niet hoog, :).
Kwa ballasten een makkie. 90 ton in voorruim van 5,5 m. en schip 40 cm scheef over SB. Alie zei al,>> nu is het wel genoeg, de kasten gaan vanzelf open<< :) Dus de kans bestaat, dat er minder fotoos van mij komen, ik zal de koper wel vragen, om fotoos te blijven maken. De ex Itasca blijft wel dit soort werk doen, ik ben voorlopig het aanspreekpunt voor special werk, kwa berekeningen is het even makkelijker voor de huidige eigenaar.
Ja wat ga ik doen?? afloswerk wat ik leuk vind. Net verleden week een middag op een oude Flandria gevaren, heet nu Hembrug 1. En blijven netwerken, naar een beurs , tourtje met een gehuurde camper etc. Ik verveel me thuis niet.
Hembrug 1
Hembrug 1
A14X6133b.jpg (74.4 KiB) 1857 keer bekeken
groet Hein
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Laden en lossen

Bericht door maarpol »

Waaren mooie reportasjes bedankt daarvoor
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Laden en lossen

Bericht door Jan Stolp »

Altijd met veel interesse jullie verrichtingen gevolgd.
Dank!!
Groeten
Jan
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Laden en lossen

Bericht door Gert Schouwstra »

Sjonge Hein, jouw reportages zullen dan wel gemist worden. Ik houd er wel van als je goed doordacht de grenzen opzoekt van wat mogelijk (en verantwoord) is. En dat heb jij altijd gedaan. Welke naam komt er nu op het schip te staan?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Laden en lossen

Bericht door Binnenvaarder »

Bedankt voor de mooie bijdrages met de aparte / bijzondere ladingen.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Laden en lossen

Bericht door k-k »

Hein, Bedankt voor de interessante verslagen en succes in je nieuwe loopbaan! Gr. Klaas.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Laden en lossen

Bericht door navigatie »

Hein, ik heb je beschrijvingen en reportages over de bijzondere transporten met veel plezier, maar zeker ook met bewondering gevolgd.
Hopelijk gaat de nieuwe eigenaar dit met evenveel enthousiasme voortzetten. We gaan het zien.

Voor jou veel plezier in je nieuwe 'leven'. Ook daar valt misschien wel het nodige te melden.
grt Wim
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Laden en lossen

Bericht door Kapitein Spok »

Hein, al kennen we elkaar niet persoonlijk, je bent voor mij toch wel een goede bekende geworden.

De wijze waarop jij hebt laten zien waartoe de binnenvaart in staat is en wat het vak van binnenschipper anno 2019 behelst verdiend grote waardering.

Natuurlijk heb ik bewondering en respect voor het vakmanschap uit het verleden, hoe zeil- en sleepschippers hun mannetje stonden.

Maar het werk dat jij zonder enige zweem van poeha in je reportages hebt laten zien kan zich meten met de grootsten, op wiens schouders wij staan.

Heel hartelijk dank, voor al het moois waarvan ik hier op dit forum heb mogen meegenieten.
Ik wens jou alle goeds voor de toekomst.
Theo Janssen
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Laatste reis onder naam Itasca

Bericht door itasca »

Dank jullie wel, voor de complimenten. :) Het schip heeft nu de Naam Inversa eigenaar fam. van Ommen en Inversa moet binnenkort laden in de Eemshaven voor Nordenham.
Daarvoor is 800 ton water nodig in ruim 1. :) Om onder de bruggen van Kük kanaal te kunnen varen. Vergeet ook de brug van Oldenburg niet, die is 160 cm omhoog vastgezet. dus alleen met laag water te passeren. Normaal kan hij dik 3 m. omhoog. :( Dus dan is het wel wenselijk, dat het schip een beetje gelijk-lastig ligt, tijdens laagwater passage brug Oldenburg. En dan aansluitend weer een reis Haren - Heusden zoals hierboven. maar de planning daarvan is al 2 x verschoven. Dus we wachten af.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Plaats reactie