Hallo Hein,
Jammer dat je stopt als zelfstandig ondernemer.
Weer een ervaren zelfstandige schipper die ermee stopt op vrij jonge leeftijd
We hebben genoten van jou Speciale Transportreizen, soms zeer indrukwekkend, we zullen dit gaan missen.
Ik wens jou veel succes in je nieuwe functie als afloskapitein en met alle andere zaken/dingen die je wil gaan doen.
Vraag :
Ga je nu aan de wal wonen ?
Of had je al een woning aan de wal ?
Laden en lossen
Re: Laden en lossen
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Laden en lossen
Ik ben met 16 jaar begonnen en vond het wel welletjes na 44 jaar werken. :)Info hoort wel niet thuis op deze topic, Sorry beheerder maar toch hoop ik in de toekomst, mooie reportage en verhalen te schijven. (want ik blijf nog wel ondernemer.) wat met de scheepvaart te maken heeft. Jullie zijn nog niet van mij af,
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Laden en lossen
Prachtig uitzicht hoor, Hein.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Laden en lossen
Waar jullie nu wonen heb ik vroeger nog vakantie werk gedaan bij Albert Heyn,in de fabriek bij de chocolade afd. en in de koekfabriek.
Kreeg elke week het loon in een zakje,kocht daar mijn eerste fototoestel van.
Had ik nou maar veel foto's gemaakt van wat daar langs kwam door de sluis en in de haven maar ja zuinig hé...Ook al weer zo'n ruim 50 jaar geleden.Maar leuk om het zo van boven af te zien.
Hoewel ik al langer in Friesland woon dan dat ik de Zaanstreek heb gewoond blijft het toch m'n thuis hoewel er ontzettend veel veranderd is...
Er werd wat af geladen en gelost toen ,kijk zijn we ook weer on Topic
Groeten
Jan
Kreeg elke week het loon in een zakje,kocht daar mijn eerste fototoestel van.
Had ik nou maar veel foto's gemaakt van wat daar langs kwam door de sluis en in de haven maar ja zuinig hé...Ook al weer zo'n ruim 50 jaar geleden.Maar leuk om het zo van boven af te zien.
Hoewel ik al langer in Friesland woon dan dat ik de Zaanstreek heb gewoond blijft het toch m'n thuis hoewel er ontzettend veel veranderd is...
Er werd wat af geladen en gelost toen ,kijk zijn we ook weer on Topic
Groeten
Jan
Re: Laden en lossen
Hallo Hein,
Schitterend uitzicht.
Mooi vergezicht van jouw balkon, mooie foto's
Schitterend uitzicht.
Mooi vergezicht van jouw balkon, mooie foto's
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Ex Itasca nu Inversa Kabelrol van 680 cm, hoog
Dit was een bijzonder voor-trajekt
Hoeveel mag het schip laden per m2 op de laadvloer?
Hoeveel en hoe gaat u ballasten ivm doorvaart hoogte?
Hoe zit het met de stabiliteit, met zoveel water in het ruim?
Hoe kunnen we de kabelrollen vastlassen aan de vloer.?
Kwa belasting op de vloer, hebben we geen berekening van,dus gewoon creatief en logisch denken met een voorbeeld op papier gezet.Daar bedoel ik mee, 4 x een staalrol van 30 ton ( coils) op 1 rij van BB naar SB laden is geen probleem, dan heb je 120 ton staan op 1 slag. en op 3 kattesporen / spanten. Het heeft een week geduurd, voor wij geaccepteerd waren. Dit transport ging helemaal volgens offshore regels.
Eemshaven laden.
Hier de grote kabelrol, met het zwembad ervoor.
ballast uitpompen in Oldenburg. Fotoos van het lossen moeten nog komen.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08
Re: Laden en lossen
Laat ik dit topic eens een schop omhoog geven met een leuke foto van het "laden" van een ponton.
"Schipper mag ik overvaren" Ro/ro operatie voor het invaren van de tweelingspoorbrug in Weesp, 1 september 1995.
"Schipper mag ik overvaren" Ro/ro operatie voor het invaren van de tweelingspoorbrug in Weesp, 1 september 1995.
- Bijlagen
-
- 15696 verkleind.jpg (104.78 KiB) 2252 keer bekeken
Inversa met lading 685 cm. hoog, vanaf Dordrecht naar Hamburg
Weer mooi opdracht voor speciaal schip van de Fam. van Ommen.
Door het losse waterdicht ruimschot, kon er makkelijk genoeg ballast gepompt worden, Om het schip naar gewenste diepgang te pompen.
685 cm. Lading hoogte.
050 cm. dubbele bodem.
735 cm. is de lading hoog van onderkant schip.
500 cm. brughoogte KüK
235 cm. moet minimaal diepgang van het schip zijn om de bruggen veilig te kunnen passeren. Met maar 60 ton aan lading in ruim 2
Offerte wordt ver van te voren gemaakt, we hadden nog extra ballast kunnen pompen, om eventueel met een verhoogde waterstand op de Weser en brughoogte minder als 500 cm. Het schip op meer als 235 cm. te pompen. Ik heb een tabel gemaakt in Excel, zodat ik van te voren zo kan berekenen. , hoe diep komt het schip gelijk lastig , met lading en ballast.
De vaarroute was ivm de brughoogte vanaf Dordrecht via Delfzijl naar Bremen. Dan via de Weser naar MLK en ESK naar Hamburg.
De spudpaal deed zijn dienst goed, om het schip stil te houden, tijdens het lossen aan een schuin talud op de losplaats. Zoals jullie kunnen zien, stond de loskraan heel ver weg. om de hijs uit het ruim van de Inversa te kunnen pakken.
- Bijlagen
-
- hamburg silo.jpg (130.74 KiB) 1614 keer bekeken
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Inversa met lading 685 cm. hoog, vanaf Dordrecht naar Hamburg
Losplaats in Hamburg van de INVERSA
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser