Wat een mooie vogel zeg !
De slechtvalk lijkt in jou handen niet bang te zijn.
Blijft de slechtvalk nu bij jou totdat deze weer kan vliegen ??
Wat moet je de vogel nu voor eten geven ??
Ik neem aan dat de vogel niet 3 weken zonder eten kan.
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Vliegende Vaart
Ik vervuil heel Eric zijn topic met deze vogel Maar zijn alle twee vliegers . Een vrouw die dieren arts is hier die hem gelukkig mee naar huis genomen heeft en hem verzorgd . Wat eten betreft heeft ze 2 doode duiven mee gekreegen als eten voor deze Valk . Maar ik vond het zelf fantastich deze vogel van zo dicht en levend in mijn handen gehad te hebben
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Vliegende Vaart
Nog even Off Topic : Excuses Erik
Goed om te lezen dat de Slechtvalk goed word verzorgd.
Goed om te lezen dat de Slechtvalk goed word verzorgd.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
- Locatie: Loon op zand
Re: Vliegende Vaart
Eric gisteren met vliegende vaart vanuit de B1 naar de hansa zien oversteken, dus weer onderweg om ergens te gaan laden.
Schipper MTS Vosta
Re: Vliegende Vaart
Toeristische route of bijzondere reis?
grt Wim
grt Wim
Re: Vliegende Vaart
Ben inmiddels al weer een poosje terug in de vaart, de binnenvaart wel te verstaan.
Eerst een paar dagen ijzerwerk laten doen bij Simon van Berchum in Sleeuwijk. Die hadden het ontzettend druk zoals gewoonlijk, maar ik kon toch twee daagjes terecht en ik kreeg één ijzerwerker. Wat klusjes voor het vernieuwen van het CVO, Certificaat Van Onderzoek, een soort veiligheids- en uitrustingscertificaat wat elke 7 jr vernieuwd moet worden. Bij de casco inspectie op de werf in juni bij Boxce in Delft was alle groot onder-water ijzerwerk al gedaan. Wat dubbelingen vernieuwd, nagels opgelast etc. Daar heb ik al over bericht.
Nu een doorgeroest voorpiekschot opgeknapt, SOS-afsluiters van de machinekamer ingang naar buiten verhuisd, ventilatiekokers van de machinekamer afsluitbaar gemaakt bij geval van brand. Paar spanten in het ruim gerecht. En een liertje op m'n davit laten lassen.
Terug naar Vreeswijk en zelf aan de gang; oa diverse nieuwe stickers geplakt, reddingboei van een zelfontbrandend licht voorzien, Afsluiters van het lens- en ballastsysteem gemerkt. Alle verf-oplosmiddelen uit de voorwoning want dat spul moet tegenwoordig vanwege brandgevaar buiten opgeslagen staan. Dus in het voorheft, mét een sticker erop natuurlijk
En een nieuwe tros aangeschaft want de voorgeschreven lange (L+20m) tros met certificaat ontbrak. Een tros zonder certificaat is geen tros..
Ik had bij Lemmen in Sliedrecht mijn dikke stalen sleepdraad (verplicht op mijn CVO want ik mag slepen) in de ijzerbak laten gooien. Dat was een vet en zwaar onhandelbaar ding en in de praktijk zou ik 'm waarschijnlijk toch nooit gebruiken. Bij een handelaar 100m gebruikt Dyneema gekocht van 40mm (dat had-ie liggen) dus twee vliegen in een klap; een lange meerdraad en/of sleepdraad. Mocht een niet al te grote buurman een keer een rukje nodig hebben, het ding kan 136 ton hebben. Dat krijgt de Deutz niet kapot getrokken. Waarschijnlijk trek je eerder de bolders uit dek..
De elec is geweest om een dubbele 24V voeding te maken van de essentiële instrumenten en indicaties in de stuurhut. Dat is tegenwoordig verplicht.
Als ik nu een probleem met m'n hoofdaccu's heb nemen de noodaccu's het automatisch over. Dat was met het stuurwerk al het geval, maar de rest van de instrumenten niet.
Daarnaast een extra alarmpaneeltje laten maken zodat je kunt zien wat er aan de hand is. Bilge alarm voor en achter MK, brandstof niveau's, en electra.
Brandblussers laten servicen.
Na afloop een verslag van alle werkzaamheden en foto's plus facturen naar de expert gestuurd, en weer aan het werk.
Maandag leeg naar Antwerpen waar ik werd gespot door Zoetwatermatroos.
De volgende morgen vroeg een stuk constructie geladen voor Rotterdam Waalhaven. Een stalen kist met een rotor erin, 100 ton. Mooi vlot schip dus in no time in Rotterdam, om vier uur lag ik in de Maashaven.
Volgende morgen naar de Waalhaven en de kist gelost in een NL'se coaster, de Deo Volente. Dat is een snelle coaster van rederij Hartman uit Urk die voornamelijk project lading vaart. Jachten aan dek, en in de ruimen oa. een haspel kabel en kisten etc. Vlot gelost en met de koffie lag ik al weer in de Maashaven.
Daar zowat een hele week gelegen want er valt niet veel te varen momenteel; weinig vracht en lage prijzen. Dus wat geklust want op een schip is altijd wat te doen.
Zaterdag was de enige mooie dag van de hele week, en een stukje hardgelopen in Zeeland. Samen met de schipper van de Glissando, terwijl andere schippers de afstand met de mountainbike deden. Wie zegt dat schippers niet sportief zijn?
Zondag leeg naar Amsterdam, want daar kon ik split laden voor Lisse. Zonde van de leegvaart maar iets beters was er niet.
Gisteravond op 2,50m maximale diepgang in Haarlem en de Ringvaart 580 ton split geladen in de Vlothaven. Kwam uit Noorwegen met de Nederlandse coaster Tjonger. Officiele naam Eklogiet 0/8mm. Zwaar spul, het zat er zo in.
Ik was de laatste van 3 schepen, de rest ging de wal op. Voor me uit zaten het beunschip Hildamar en de kempenaar Spes. Mooi scheepje en aardige mensen.
Overnacht in de Minervahaven naast een oud sleepschip Vitalis. Er liggen daar nog een paar van dat soort schepen te vletten.
Vanmorgen richting Lisse. Via zijkanaal-C en sluis Spaarndam, waar ik 18€ moest afrekenen. Door Haarlem is een heel geslinger met veel smalle bruggen dus best opletten. Bovendien mag (en kan, want zo diep is het er niet) je niet harder dan 6km/u, dus het je bent er wel even zoet mee. Ook in de Ringvaart mag je niet harder dan 6km/u. Om twee uur gemeerd op de palen door de Elsbroekerbrug in Lisse.
Daar lig ik nu in de wacht, morgenochtend om acht uur lossen in het Veenenburg-Elsbroekkanaal.
En dan maar terug naar Amsterdam, in afwachting van wat er te vervoeren is.
De plaatjes, want daar gaat het hier tenslotte om:
Eerst een paar dagen ijzerwerk laten doen bij Simon van Berchum in Sleeuwijk. Die hadden het ontzettend druk zoals gewoonlijk, maar ik kon toch twee daagjes terecht en ik kreeg één ijzerwerker. Wat klusjes voor het vernieuwen van het CVO, Certificaat Van Onderzoek, een soort veiligheids- en uitrustingscertificaat wat elke 7 jr vernieuwd moet worden. Bij de casco inspectie op de werf in juni bij Boxce in Delft was alle groot onder-water ijzerwerk al gedaan. Wat dubbelingen vernieuwd, nagels opgelast etc. Daar heb ik al over bericht.
Nu een doorgeroest voorpiekschot opgeknapt, SOS-afsluiters van de machinekamer ingang naar buiten verhuisd, ventilatiekokers van de machinekamer afsluitbaar gemaakt bij geval van brand. Paar spanten in het ruim gerecht. En een liertje op m'n davit laten lassen.
Terug naar Vreeswijk en zelf aan de gang; oa diverse nieuwe stickers geplakt, reddingboei van een zelfontbrandend licht voorzien, Afsluiters van het lens- en ballastsysteem gemerkt. Alle verf-oplosmiddelen uit de voorwoning want dat spul moet tegenwoordig vanwege brandgevaar buiten opgeslagen staan. Dus in het voorheft, mét een sticker erop natuurlijk
En een nieuwe tros aangeschaft want de voorgeschreven lange (L+20m) tros met certificaat ontbrak. Een tros zonder certificaat is geen tros..
Ik had bij Lemmen in Sliedrecht mijn dikke stalen sleepdraad (verplicht op mijn CVO want ik mag slepen) in de ijzerbak laten gooien. Dat was een vet en zwaar onhandelbaar ding en in de praktijk zou ik 'm waarschijnlijk toch nooit gebruiken. Bij een handelaar 100m gebruikt Dyneema gekocht van 40mm (dat had-ie liggen) dus twee vliegen in een klap; een lange meerdraad en/of sleepdraad. Mocht een niet al te grote buurman een keer een rukje nodig hebben, het ding kan 136 ton hebben. Dat krijgt de Deutz niet kapot getrokken. Waarschijnlijk trek je eerder de bolders uit dek..
De elec is geweest om een dubbele 24V voeding te maken van de essentiële instrumenten en indicaties in de stuurhut. Dat is tegenwoordig verplicht.
Als ik nu een probleem met m'n hoofdaccu's heb nemen de noodaccu's het automatisch over. Dat was met het stuurwerk al het geval, maar de rest van de instrumenten niet.
Daarnaast een extra alarmpaneeltje laten maken zodat je kunt zien wat er aan de hand is. Bilge alarm voor en achter MK, brandstof niveau's, en electra.
Brandblussers laten servicen.
Na afloop een verslag van alle werkzaamheden en foto's plus facturen naar de expert gestuurd, en weer aan het werk.
Maandag leeg naar Antwerpen waar ik werd gespot door Zoetwatermatroos.
De volgende morgen vroeg een stuk constructie geladen voor Rotterdam Waalhaven. Een stalen kist met een rotor erin, 100 ton. Mooi vlot schip dus in no time in Rotterdam, om vier uur lag ik in de Maashaven.
Volgende morgen naar de Waalhaven en de kist gelost in een NL'se coaster, de Deo Volente. Dat is een snelle coaster van rederij Hartman uit Urk die voornamelijk project lading vaart. Jachten aan dek, en in de ruimen oa. een haspel kabel en kisten etc. Vlot gelost en met de koffie lag ik al weer in de Maashaven.
Daar zowat een hele week gelegen want er valt niet veel te varen momenteel; weinig vracht en lage prijzen. Dus wat geklust want op een schip is altijd wat te doen.
Zaterdag was de enige mooie dag van de hele week, en een stukje hardgelopen in Zeeland. Samen met de schipper van de Glissando, terwijl andere schippers de afstand met de mountainbike deden. Wie zegt dat schippers niet sportief zijn?
Zondag leeg naar Amsterdam, want daar kon ik split laden voor Lisse. Zonde van de leegvaart maar iets beters was er niet.
Gisteravond op 2,50m maximale diepgang in Haarlem en de Ringvaart 580 ton split geladen in de Vlothaven. Kwam uit Noorwegen met de Nederlandse coaster Tjonger. Officiele naam Eklogiet 0/8mm. Zwaar spul, het zat er zo in.
Ik was de laatste van 3 schepen, de rest ging de wal op. Voor me uit zaten het beunschip Hildamar en de kempenaar Spes. Mooi scheepje en aardige mensen.
Overnacht in de Minervahaven naast een oud sleepschip Vitalis. Er liggen daar nog een paar van dat soort schepen te vletten.
Vanmorgen richting Lisse. Via zijkanaal-C en sluis Spaarndam, waar ik 18€ moest afrekenen. Door Haarlem is een heel geslinger met veel smalle bruggen dus best opletten. Bovendien mag (en kan, want zo diep is het er niet) je niet harder dan 6km/u, dus het je bent er wel even zoet mee. Ook in de Ringvaart mag je niet harder dan 6km/u. Om twee uur gemeerd op de palen door de Elsbroekerbrug in Lisse.
Daar lig ik nu in de wacht, morgenochtend om acht uur lossen in het Veenenburg-Elsbroekkanaal.
En dan maar terug naar Amsterdam, in afwachting van wat er te vervoeren is.
De plaatjes, want daar gaat het hier tenslotte om:
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14
Re: Vliegende Vaart
Die rotor hebben wij 2 weken geleden daar gelost, in Moerdijk geladen, waar hij een paar maanden terug door de Deo Volente gelost is...
Johan van der Voet
Ms Solutio
Ms Solutio
Re: Vliegende Vaart
Klopt, de Moerdijk-sticker zat er nog op:
Dan is er heel wat afgesjouwd met dat ding. Misschien was-ie afgekeurd en is er aan gewerkt.Re: Vliegende Vaart
Weer een mooie serie Erik. Blijft knap dat je tijd hebt/neemt om foto's te maken en die met ons deelt.
Ziet er aan boord allemaal weer spic en span uit. Stickers geen gebrek
Flink kraantje in de Waalhaven die 100 ton over de Deo Valente pakt.
grt Wim
Ziet er aan boord allemaal weer spic en span uit. Stickers geen gebrek
Flink kraantje in de Waalhaven die 100 ton over de Deo Valente pakt.
grt Wim
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14
Re: Vliegende Vaart
Heeft in Moerdijk in de opslag gestaan, op een vrijdagochtend geladen met bestemming Kalloo, gaat de deur van de Kieldrechtsluis net achter je dicht, werd het toch vijfde havendok, lagen in de Kalloo sluis belden ze of ik hem naar Rotterdam kon brengen, prijs voor gemaakt, was in principe akkoord, maar uiteindelijk werd het toch weer Antwerpen. Wel nog een 'via Kalloo omvaartoeslag' gehad. Hebben er toch weer een hele boel mensen wat aan verdiend
Johan van der Voet
Ms Solutio
Ms Solutio