Inderdaad, zo staat er snel een heel huis. Ziet er goed uit.
Hoboken. Uit een ver verleden herinner ik mij dat dat een scheepswerf was.
Wordt daar nog iets aan schepen gedaan? Of is het nu meer constructie's, zoals jij daar geladen hebt.
Enig idee waar jou constructie voor gaat dienen?
Je ziet, je roept vragen op
grt Wim
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ze bouwen daar fundaties voor windmolens op zee, wat ik in had was geloof ik n soort aanlegsteiger van zo n windmolenpaal, maar helemaal zeker weten doe ik t niet, ze noemden het een “blit” meen ik
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ligt het nog een beetje rustig om te slapen bij de tunnelbouw?
grt Wim
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Nou , op zich blijf je wel liggen ,maar rustig is anders, maar dat komt dan weer doordat je spudpaal nogal aankomt af en toe, en ze hebben als wrijfhout van die zware hardhouten dragline schotten aan kettingen vertikaal in het water hangen die je ook tegen de buizenpalenwand hoort bonken
dus als we er nog eens lossen misschien eens andersom gaan liggen, nu een paar x met de kop naar beneden gelost, dan lig je maar startklaar voor de goeie richting
Maar goed ik zal even wat laten zien wat we zoal doen, het lijkt saai werk, maar tot nu toe verveeld het ons niet
we hebben de meeste reisjes in Schiedam gelost, dat bevalt tot nu toe t beste
je ligt daar rustig en op welliswaar wat drassig, maar open terrein.
we hebben tot nu toe 2 x in Maassluis, naja km 1016 dan, gelost, dat komt omdat de schepen die daar naar toe voeren het met 1 week op proef wel zat waren, en dan natuurlijk opgeruimd opgeleverd dienen te worden, maar ze hebben daar geen bobcat dus moesten ze het laatste reisje dan in schiedam lossen alwaar ze die wel hebben, en wij zodoende dan daar...
verder zie je dagelijks de grootste container boten om je heen varen, het verbaasd me hoeveel en hoe snel ze daar af en aan varen
Ook varend erfgoed komt voorbij, hier de Holland, onderweg naar Dordt, en later de Furieade..
ondertussen is op t huis een dak dichtgelegd..
vieren sommige mensen een feestje omdat de nieuwe waterweg nu volledig op diepte is voor de grote jongens....
Varen we dagelijks hier 2x langs, Yangtse kanaal, met de euromax terminal..
Spot Marco (007) ons van grote hoogte aldaar
1 x was ik er eerder dan de laadploeg en kon ik even door t zand banjeren..
maar al snel kwam men opdagen
en weer retour in de opvaart, is wel goed voor mn kennis van de rotterdamse havens
we gebruiken gelukkig niet veel olie, maar t water gaat wel door natuurlijk, ook dat is in Rotterdam wel goed geregeld, en bij t havengeld inbegrepen
Hier gaat "Erik`s" constuktiedeeltje naar zee
afgelopen week nogal veel wind, dat resulteerd dan in n zandstorm aldaar..
de kraan kreeg motorproblemen, en kon nog net terug komen naar de plaats waar er een monteur bij kon, gelukkig had men nog een kraantje staan en hielp de shovel dan mee, om met gelijke snelheid door te kunnne blijven laden.
Nu liggen we dan in Rozenburg, zoals enkele van jullie al wel gezien zullen hebben, het is geloof ik de bedoelig dat we nu hier een weekje lossen, was alleen n beetje jammer dat we dat niet zo lang van te voren hoorde, want de auto stond nog in schiedam, daar word tie vast minder zout als aan dek heel de week
maar goed ook hier rijden taxi`s.
we zijn benieuwd hoe t lossen hier gaat, ze willen me graag om 13u weer terug hebben in de alexia haven, das 1,5 uur varen van hier, dus we zien wel, alleen dacht de mens hier dat we pas om 15u leeg zouden zijn, als dat zo is zal ik , of half geladen terug varen, of als ik daar ben achter de rest van de laadvloot moeten aansluiten, en dan kan het wel eens nachtwerk worden, dan gaat de lol er snel af ben ik bang, maar goed, we wachten morgen even af, misschien hebben ze een file extra vrachtautos ingehuurd
gister nog even thuis gekeken, daar is de achterkant zo goed als dicht, het onderste gedeelte planken moet no een x extra geverfd worden, je kan t verschil met boven goed zien.
we doen dus nog maar even voort zolang t goed gaat, het kan wel tot eind van t jaar duren zei men van de week, maar dat bied nooit garanties voor de toekomst...
grt Bram
dus als we er nog eens lossen misschien eens andersom gaan liggen, nu een paar x met de kop naar beneden gelost, dan lig je maar startklaar voor de goeie richting
Maar goed ik zal even wat laten zien wat we zoal doen, het lijkt saai werk, maar tot nu toe verveeld het ons niet
we hebben de meeste reisjes in Schiedam gelost, dat bevalt tot nu toe t beste
je ligt daar rustig en op welliswaar wat drassig, maar open terrein.
we hebben tot nu toe 2 x in Maassluis, naja km 1016 dan, gelost, dat komt omdat de schepen die daar naar toe voeren het met 1 week op proef wel zat waren, en dan natuurlijk opgeruimd opgeleverd dienen te worden, maar ze hebben daar geen bobcat dus moesten ze het laatste reisje dan in schiedam lossen alwaar ze die wel hebben, en wij zodoende dan daar...
verder zie je dagelijks de grootste container boten om je heen varen, het verbaasd me hoeveel en hoe snel ze daar af en aan varen
Ook varend erfgoed komt voorbij, hier de Holland, onderweg naar Dordt, en later de Furieade..
ondertussen is op t huis een dak dichtgelegd..
vieren sommige mensen een feestje omdat de nieuwe waterweg nu volledig op diepte is voor de grote jongens....
Varen we dagelijks hier 2x langs, Yangtse kanaal, met de euromax terminal..
Spot Marco (007) ons van grote hoogte aldaar
1 x was ik er eerder dan de laadploeg en kon ik even door t zand banjeren..
maar al snel kwam men opdagen
en weer retour in de opvaart, is wel goed voor mn kennis van de rotterdamse havens
we gebruiken gelukkig niet veel olie, maar t water gaat wel door natuurlijk, ook dat is in Rotterdam wel goed geregeld, en bij t havengeld inbegrepen
Hier gaat "Erik`s" constuktiedeeltje naar zee
afgelopen week nogal veel wind, dat resulteerd dan in n zandstorm aldaar..
de kraan kreeg motorproblemen, en kon nog net terug komen naar de plaats waar er een monteur bij kon, gelukkig had men nog een kraantje staan en hielp de shovel dan mee, om met gelijke snelheid door te kunnne blijven laden.
Nu liggen we dan in Rozenburg, zoals enkele van jullie al wel gezien zullen hebben, het is geloof ik de bedoelig dat we nu hier een weekje lossen, was alleen n beetje jammer dat we dat niet zo lang van te voren hoorde, want de auto stond nog in schiedam, daar word tie vast minder zout als aan dek heel de week
maar goed ook hier rijden taxi`s.
we zijn benieuwd hoe t lossen hier gaat, ze willen me graag om 13u weer terug hebben in de alexia haven, das 1,5 uur varen van hier, dus we zien wel, alleen dacht de mens hier dat we pas om 15u leeg zouden zijn, als dat zo is zal ik , of half geladen terug varen, of als ik daar ben achter de rest van de laadvloot moeten aansluiten, en dan kan het wel eens nachtwerk worden, dan gaat de lol er snel af ben ik bang, maar goed, we wachten morgen even af, misschien hebben ze een file extra vrachtautos ingehuurd
gister nog even thuis gekeken, daar is de achterkant zo goed als dicht, het onderste gedeelte planken moet no een x extra geverfd worden, je kan t verschil met boven goed zien.
we doen dus nog maar even voort zolang t goed gaat, het kan wel tot eind van t jaar duren zei men van de week, maar dat bied nooit garanties voor de toekomst...
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Staat er van te kijken een houten huis in Holland ik dacht dat wij alleen houten huizen bouwden . In Noorwegen 99 % houten huizen . En de rest worden in hout gebouwd en dan buiten om met steen verblind zodat het op een steenen huis lijkt . Maar mooi huis Bram
Hout
Hout
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Hier doen we het andersom, Martin, beton-elementen met hout er tegenaan. Maar ziet er leuk uit!
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ha, hier idd hout skalet, met achterste gedeelte gepotdelsde houten planken, maar voor worden er nog stenen rondheen gemetseld, hier een impressie
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Mooi Bram zoals ik shreef met muur stenen verblind
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Impressie ziet er goed uit, alleen die BMW 7-serie op de oprit....
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram, zo te zien los je aan de Romers loswal, ik ben al vele jaren daar niet geweest, maar als de kraan van Romers er nog staat en operationeel is, die loste wel snel, de Calandbrug heb ik in mijn reservetijd 1981-1983 veel dienst gedaan en van 1983 tot 1993 10 jaar als vaste werkplaats de Rozenburgsesluis, in 1993 werd gezegd als de Beerdam ook weg is dan gaat de Rozenburgsesluis ook weg, daarom ben ik in 1993 naar het hoofdkantoor gegaan, als ik alles geweten had dan had ik nog heerlijk op de sluis gewerkt, want de Rozenburgsesluis gaat niet weg, er komt zelfs een spoorviaduct (brug) over de sluis als vervanger van de Calandbrug welke technisch op is
Gr. Arie
Gr. Arie
Hou de vaart er in.