Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet?

Bericht door Merwede1969 »

Beste Christophe blijf AUB zover mogenlijk van de Beroeps vaart vandaan, op 6 september was ik aan boord van een koppelverband containers aan het laden in Oosterhout in de Amertak , daar was iemand aan het vissen in een Drijfband voor de helft boven water recht tegen over ons voor de kop van een schip dat net leeg was gekomen die wil naar zijn stuurhut gaan om zijn kopschroef te starten en weg te varen , wij aan het gillen om aandacht van die schipper te krijgen , gelukkig stond zijn marifoon aan en gaf aanwoord . eerst de visserman weg daarna weg gevaren gelukkig goed afgelopen. , toen wij vol waren 2 hoog voor de bruggen alles naar beneden stuurhut , masten , een schipper van ons naar voren om te kijken of er nog meer vissers zijn en ja hoor door de 1 ste brug vanaf Oosterhout weer een Bant visser, gelukkig iemand voorop . en wij hadden overal cameraas maar ze ziet ze te laat , nu wilde ik dit even kwijt omdat ik deze reactie las van een sportvisser groetjes Chris Cornet
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Was zaterdag j.l. in A'dam, zag deze bij de ex NDSM liggen. Is deze zo gebouwd of verbouwd, zag in de schoorsteen iets van JR staan.
Mvg.
Geert
Bijlagen
Amstel...jpg
Amstel...jpg (99.09 KiB) 1436 keer bekeken
Amstel.jpg
Amstel.jpg (190.96 KiB) 1436 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

De BOTEL AMSTEL is in 1992 besteld bij scheepswerf Peters in Kampen, 110 meter lang, als vervanging van de Botel Mermaid die maar 70 meter was. De eigenaars waren Jan & Linda Raadschelders, dus daar komt JR vandaan.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Er is toen heel wat over te doen geweest.
Kranten artikel
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Ja, hij moest naar Amsterdam, twee jaar voordat de Willem Alexandersluis klaar was. Dat was nog wel een dingetje.
Maar Geert, het is dus gewoon een ponton waar een hotel op gebouwd is. Niet gebouwd om zelf te varen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Gert en Pieter,
Bedankt voor jullie info.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Harry 1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2019 19:23

Wie Weet : Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Harry 1957 »

57.jpg
57.jpg (140.77 KiB) 1490 keer bekeken
.
plaatje uit de veenkolonie zo te zien , mogelijk dat er wat namen te voorschijn komen
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Tja, dit is de EXCELSIOR uit Musselkanaal, dus dan zal dit de familie Vos wel zijn.
Gebouwd in 1924 bij Thiecke in Martenshoek. 24,12 x 4,67 x 53 ton.
1924 EXCELSIOR - Gerrit & Gezina Vos in Musselkanaal.
1942 EXCELSIOR - Geert Vos in Musselkanaal.
1952 PAX - D. Ijzer te Amsterdam, 24,12 x 4,68 x 1,19 - 63 ton, 924 B WINSCH 1937.
1962 PAX, brandmerk vervallen.

Ik vroeg me nog even af of dit familie van me was. Mijn overgrootmoeder was een Vos uit Gieterveen, dat is daar vlakbij. Maar ik kan het niet koppelen. Ze moeten elkaar wel gekend hebben. Mijn opa voer vanaf 1918 vanuit datzelfde gebied.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

Vandaag bij het zoeken kwam ik over deze foto in 1982 in de haven van Lisabon/ Portugal met een paar binnenvaart scheepen . De eene een sleepschip zo te zien de andre tegen de kant een motor schip. Vond wel uit dat er een Ex Damco sleepschip naar toe is gegaan in de jaaren 70. Weke scheepen kunnen dit geweest zijn.
Bijlagen
lisabon 1982-2.jpg
lisabon 1982-2.jpg (65.98 KiB) 1342 keer bekeken
lisabon 1982-1.jpg
lisabon 1982-1.jpg (84.59 KiB) 1342 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Peter K
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:15

Tankschip naar Portugal verscheept

Bericht door Peter K »

Alvracht 9
Alvracht 9
Alvracht 9 verscheept naar Portugal.jpg (164.25 KiB) 1333 keer bekeken
Mij is bekend dat het tankschip Alvracht 9 van het Algemeen Vrachtkantoor (Unilever) waar mijn vader op heeft gevaren naar Portugal is verscheept. Het zou best kunnen dat er ook VT schepen naar Portugal verscheept zijn, maar dit is mij niet bekend. Als bijlage een foto van de verscheping van de Alvracht 9 vanuit Rotterdam naar Portugaal.
vr gr Peter
Plaats reactie