Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Luxe motors.

Bericht door piet42 »

Merwede1969 schreef: 17 sep 2019 09:59 De Eben Haezer op pag 332 te Schoonhoven is de Maria van Geluk uit Goes geweest, De Maria van Adrie Leijten uit Raamsdonkveer is een heel ander schip een omgebouwdw klipper van Jan Buijks uit Raamdonveer geweest met een gedeeltelijk nieuwe boven kop en veel zand en grint naar Bergen op Zoom gevaren op het trechtertje van de Schelde in de oude haven van Bergen op Zoom Adrie was gehuwd met Annie Snijder die in 1992 op plm 47 jarige leeftijd is overleden er is ergens een foto dat hij de Volkerak uit vaart en staat er onder Maria van Zwol Vdg Chris Cornet
Chris ik heb het gewijzigd op blz 332 bedankt voor de aanvulling
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Luxe motors.

Bericht door Schier Hameete »

[quote=kabo post_
gr.Bas
Gazelle ex Mado ter hoogte van Korsor in nov. 1947 met zeiltje er bij . Bwj . 1932 150 pk Brons werf Vooruitgang Foxhol.
De Gazelle is hier al meer geplaatst.
Hij is enige tijd in bezit geweest bij onze familie en in die periode zijn de dekken verhoogd zodat hij wat groter werd in tonnen.
Er heeft altijd een twee cilinder Bolnes in gestaan 60 pk.
Bij deze link staat er een stukje geschidenis
https://www.marhisdata.nl/schip&id=2377
gr, schier

[/quote]
Afbeelding Afbeelding
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door Binnenvaart »

Onrust , 30,75 x 5,00 x 1,76 , 176 ton , Bouwjaar 1914 , Werf De Dageraad in Woubrugge ( Nederland ) , 110 pk Gardner , ex Antonie , ex Antonie 1 , ex Gean , ex Spes , ex Ridder , eigenaar A.H. Wissink in Nijmegen , ENI 03030348

Foto's gemaakt op 24-04-2011 op het Johan Frisokanaal.

https://binnenvaartlog.nl/onrust-2/

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
jan de waard
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 dec 2013 09:55
Locatie: Bergen lb

Re: Luxe motors.

Bericht door jan de waard »

Luxe motor.jpg
Luxe motor.jpg (157.5 KiB) 1859 keer bekeken
Lena Margriet op de voorgrond. Krimpen aan de IJssel
jan de waard
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 dec 2013 09:55
Locatie: Bergen lb

Re: Luxe motors.

Bericht door jan de waard »

Maria (3).jpg
Maria (3).jpg (133.09 KiB) 1836 keer bekeken
Maria (2).jpg
Maria (2).jpg (101.65 KiB) 1836 keer bekeken
Maria (1).jpg
Maria (1).jpg (145.81 KiB) 1836 keer bekeken

Dit mooie scheepje trof ik afgelopen winter of wellicht de winter daarvoor aan op scheepswerf 't Ambacht in H I Ambacht.

Het heeft jaren liggen wegroesten als opslagruimte naast een woonark in Zijkanaal I in Amsterdam-N en is dan uiteindelijk toch verkocht.
De nieuwe eigenaar heeft het iets laten inkorten om door een bepaald sluisje te kunnen komen. Ook had hij een oude langzaamloper paraat om in te bouwen. Mooi scheepje met een hoop werk. Ben benieuwd hoever het scheepje al opgeknapt is.
grt Jan de Waard
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Luxe motors.

Bericht door DPLA »

Het scheepje is heel mooi ingekort, de mooie zeeg is gebleven.
Het scheepje zit er nog mooi strak uit.
Mooi dat dit scheepje gered is van de sloop !

De inkorting is straks niet zichtbaar, als alles om mooi in de verf zit.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Luxe motors.

Bericht door piet42 »

jan welke maria is dat geweest een mooie maat scheepje moet nog wel veel aan gebeuren zo te zien
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
jan de waard
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 dec 2013 09:55
Locatie: Bergen lb

Re: Luxe motors.

Bericht door jan de waard »

Piet, ik weet er verder niets van. Ook niet van vorige namen. Het is een heel lief scheepje en inderdaad, er moet nog veel aan gebeuren. Maar ik heb wel het idee dat ze in goed handen is. Ik heb de nieuwe eigenaar heel kort en oppervlakkig gesproken. Hij was druk bezig en ik wilde hem niet van zijn werk houden. Wellicht reageert hij zelf nog een keer.
grt Jan
jan de waard
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 dec 2013 09:55
Locatie: Bergen lb

Re: Luxe motors.

Bericht door jan de waard »

Cornelis 1 (2).jpg
Cornelis 1 (2).jpg (152.08 KiB) 1346 keer bekeken
Cornelis 2 (2).jpg
Cornelis 2 (2).jpg (146.44 KiB) 1346 keer bekeken
Cornelis 3.jpg
Cornelis 3.jpg (145.49 KiB) 1346 keer bekeken

De Cornelis ter inspectie en werfbeurt na aankoop. Werf Bokxe in Delft. Het zal in 1986 of 87 geweest zijn.
We hebben het schip gekocht van een firma die uit een paar broers bestond, die vroeger in de buurt van Den Haag een paar scheepjes hadden varen.
De naam weet ik niet meer. Later is het een wegtransportbedrijf geworden. De Cornelis werd nog gebruikt als moederschip voor wherry's als ze naar Frankrijk gingen.
Op het moment van koop hadden ze nog 1 scheepje met een kraantje erop. Ze stortten daar puin mee als beschoeiing in de wateren rond Den Haag/ Leidschendam. Toen we naar de werf voeren met één van de oude eigenaren zei hij, toen hij een blik op de oevers wierp, "Mooi puin".
Ik wist niet dat er ook mooi puin bestond, maar hij zal er wel meer kijk op hebben gehad dan ik.
De Cornelis hebben we omgedoopt tot Waterland en vaart nog steeds als zodanig rond. Op het Forum zijn er meerdere foto's van te vinden.
Als je de foto's van voor en na de verbouwing bekijkt, zijn uiteraard de foto's van voor de verbouwing mooier, maar ja, het positieve is wel dat hij gered is van de sloop en nog steeds economisch mee kan.

Groet Jan
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Jan

Ik heb een FB site van Luxe Motors,misschien leuk om de foto's daar te plaatsen,als je tenminste Facebook hebt

https://www.facebook.com/groups/250122128513574/

gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie