Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

De Zeebrugge ligt buiten de haven van Tanger met de sleepboot voor anker em ik denk water eten etc etc bunkeren en dan op eigen kracht verder naar Nigeria onder de kust . De Alcyon met de Debotank en de Linge 2 daagen boven de Kanarische eilanden maar gisteren avond hadden ze wel een deel raare bokke sprongen met die sleep . Alcyon veranderde koers naar het Noorden terug en een deel vreemde koersen maar nu wer zuidwaarts . En ik zie ook 2 andere sleepen kort bij elkaar een dag meer naar het Zuiden en ook richting Gran canaria . Kan wel eens zijn dat er meerder tanker s daarheen gaan nu . Niet alleen in Holland worden ze verkocht want laagen er ook een deel op de Donau tekoop en misschien daar vandaan. En hoop dat mijn man in las Palmas tijd heeft te gaan kijken wat er binnenkomt en plaatjes er van maakt.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Hier heb ik op zitten wachten en ja de Zeebrugge op AIS te zien buiten Tanger en hoop dat die hem aan laat staan onder de reis naar het zuiden . Maar ik denk dat deze Zeebrugge en de Debotank binnen de kortste tijd daar gepakt worden . Want de mannen kunnen het niet laaten te probeeren grof geld te verdienen daar.
Bijlagen
tanger.jpg
tanger.jpg (90.48 KiB) 1745 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Afloskapitein
Berichten: 758
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Afloskapitein »

Foto van 20-10-2019
De Debotank op transport onder de kust van Engeland thv Portscatho
Links de sleper Buddah 2 en rechts de Alcyon.
Debotank_Buddah 2_Alcyon bij  Portscatho UK 20-10-2019.jpg
Debotank_Buddah 2_Alcyon bij Portscatho UK 20-10-2019.jpg (50.02 KiB) 1710 keer bekeken
m.vr.gr. Ronald
v gilske
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 jan 2006 20:52
Locatie: waspik

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door v gilske »

De Zeebrugge ligt nog steeds buiten tanger
groeten marcel

Afbeelding
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

v gilske schreef: 29 okt 2019 09:37 De Zeebrugge ligt nog steeds buiten tanger
4 Minuten geleeden ook te zien 20.00 voor hij waarschijnlijk als een Ghostship naar het Zuiden vaart .
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

En mijn man in Las Palmas maakte foto s van de Alcyon in Las Palmas vanmiddag , de Debotank werd gister avond op zee bij Fuertevantura overgedraagen aan de Budda 2 ( Ex Linge 1500 Pk) . En die sleep gaat langzaam ik zie 2,5 tot 3 Knoopen en ik dacht dat 1500 Pk er wat meer vaart in zouden krijgen . En zo te zien niet zeeker dat die Las Palmas binnen komt . En het voorschip van de Therese Straub ligt nu in Dakar .
Bijlagen
Alcyon las palmas.jpg
Alcyon las palmas.jpg (44.94 KiB) 1461 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Afloskapitein
Berichten: 758
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Afloskapitein »

Nog een tweetal foto's van het transport van de Debotank. Toen nog onder de Engelse kust.
De sleepboot Alcyon had dus naast de Debotank, ook de kleinere sleper Buddah 2 er achter hangen. (zie ook de seinvoering in de mast)

Inmiddels is het transport thv Las Palmas, waar de Alcyon even een paar uur is binnen geweest (waarschijnlijk bunkeren) En de Buddah 2 sjokte heel langzaam met de Debotank verder. Tenminste dat vermoed ik.

Debotank_Buddah 2_Alcyon_1.jpg
Debotank_Buddah 2_Alcyon_1.jpg (115.05 KiB) 1356 keer bekeken
Debotank_Buddah 2 op sleep door Alcyon_2.jpg
Debotank_Buddah 2 op sleep door Alcyon_2.jpg (111.44 KiB) 1356 keer bekeken
m.vr.gr. Ronald
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Jinny B »

Mooie foto's
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Bedankt voor de inleg Ronald en mooie foto s ik zie dat die Alcyon van uit Las Palmas bij die Budda geweest is maar nu weer met 9 knoopen terug richting Las Palmas . En ik zie dat die Budda maar 2 2.5 3 knoopen doet dat betekent met dat vaartje 6 weeken dobberen voor ze in Calabar zijn.

En ja de Budda 2 heeft de Debotank er achter hangen
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Het laatste jaar veel van deze tankers die nog vaarden zijn daar gepakt en de laatste tijd moeite mee wat daarvan te vinden . Maar dze foto zie ik zo te zien 3 binnenvaart tankers liggende in Warri zond dat de foto niet beeter is . En bv de oude Bominflot de Intruder en Aquamarin etc is heel de oude bemanning av en daarvoor een deel contacten kwijt en neemt tijd nieuwe te vinden.
Bijlagen
Warri September 2019.jpg
Warri September 2019.jpg (79.02 KiB) 1090 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie