Ditjes en datjes op de Eemspoort,en nu schipperen met de Spartitaxus
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Ed, als je de waterverplaatsing een beetje kunt inschatten: Uitgaand van 5,90 x 2,10 x 0,80? zal het gewicht dan een ton of 5 zijn. Dat is wel wat veel voor een autokraan. Maar even schroef wisselen moet wel lukken.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Misschien, maar dat wil ik de autokraan ook niet aan doen.
Ze gaat de kant op als ze in Delfzijl is, dan kan ik over de winter alvast wat werk doen. Ergens in mei gaat ze dan weer te water en dan hoop ik toch wel het nodige gedaan te hebben. Niet fris in de lak, maar toch een stuk beter dan ze nu is.
Ze gaat de kant op als ze in Delfzijl is, dan kan ik over de winter alvast wat werk doen. Ergens in mei gaat ze dan weer te water en dan hoop ik toch wel het nodige gedaan te hebben. Niet fris in de lak, maar toch een stuk beter dan ze nu is.
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
- Locatie: Spijk Gn.
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. )
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Aha! Dat is wel een leuk scheepje om te gebruiken met de opduwer, ja! Maar ophalen met de opduwer?
Ik ben niet zo avonturistisch ingesteld, dat ik zonder toilet, bed en keuken zo'n reis zou ondernemen.
Maar zeker een lief scheepje! En het zou inderdaad voor een memorabel verhaal zorgen.
Scheepje kan zelf niet (meer) varen?
Ik ben niet zo avonturistisch ingesteld, dat ik zonder toilet, bed en keuken zo'n reis zou ondernemen.
Maar zeker een lief scheepje! En het zou inderdaad voor een memorabel verhaal zorgen.
Scheepje kan zelf niet (meer) varen?
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
schip kan zelf niet varen
maar weet jij dan niet iemand die wat avontuurlijker is dan jij?
en heb je er al aan gedacht dat je op de heen weg met je camper mee kunt rijden en op de terugweg kun je op de tjalk wonen
gr
leo
maar weet jij dan niet iemand die wat avontuurlijker is dan jij?
en heb je er al aan gedacht dat je op de heen weg met je camper mee kunt rijden en op de terugweg kun je op de tjalk wonen
gr
leo
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Ik niet, nee. Trouwens, dan zou ze ook nog onder de 20 meter moeten zijn, anders is het al niet meer interessant. En zoiets hangt dan ook nog af van "symbolische" bedrag. Maar wel leuk, ja, zeker wat van te maken.
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
hij is onder de 20 meter .
en dit heb ik er al eens over geschreven.
en dit heb ik er al eens over geschreven.
mastodont schreef: ↑27 apr 2018 16:25 een vraagje van mijn Franse nicht
wie kan er iets met deze gegevens?
gebouwd in 1900 in Klooster Tille
16,62 lang
3,64 breed
Het gaat over de tjalk Lady Lise
het schip lig al sinds 1989 in Parijs met een kapotte motor
ik heb het schip zelf mee gesleept van Hansweert waar de motor kapot ging op weg naar Parijs
tot aan Mortagne du Nord ,2 breed de Belze Schelde op
daarvandaan is hij meegenomen door een andere spits over het kanaal du nord tot aan Parijs
nu is het de bedoeling om te kijken of het gehermotoriseerd kan worden om dan in 2020 bij leven en welzijn Acte de présence te kunnen geven bij SAIL Amsterdam 2020
ik heb haar gevraagd of ze ergens nog een ingehakt nummer kan vinden maar daar moet ze nog naar kijken
de foto's zijn maar klein
maar dat heb je zeker als je alles met je telefoon doet
Gert gaf deze informatie:
Leo, hier is de geschiedenis:
NOOIT GEDACHT, 1e eigenaar J. Dam te Beetsterzwaag
ijzeren Tjalk, gebouwd in 1901 bij v/d Werf in Kootstertille. meetbrief 10 okt 1901 met nr L269N.
16,58 x 3,58 - 30.962 ton.
NOOIT GEDACHT, 2e eigenaar E. de Vries te Leeuwarden.
NOOIT GEDACHT, 3e eigenaar Roel Kerkhof te Heerenveen.
roefschip, meetbrief 9 februari 1932 met nr L2244N
17,00 x 3,64 x 1,09 - 30,125 ton. Brandmerk 173 B Leeuw 1938.
NOOIT GEDACHT, 4e eigenaar J. Koen te Rijshorne.
tjalk, meetbrief 29 mei 1947 met nr G7503N, ligplaats 4e Wijk te Bontebok.
16,62 x 3,64 x 1,12 - 34,620 ton
Een kleinzoon van een van de eerdere eigenaren is op zoek naar het schip. Zie HIER in het Skutsje Stamboek.
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
Stoer schip, en nog een echte, dus. Ja, dat zou moeten lukken met die 70 DAF, daar ben ik niet zo bang voor.
En de terugreis zou ook prima gaan, dan heb je alles bij. Maar de reis er naar toe lijkt me toch wat... spartaans...
Maar ik ken wel iemand met een Luxe Motor, die kan haar vast wel ophalen. De man is er nog plaatselijk bekend ook.
En de terugreis zou ook prima gaan, dan heb je alles bij. Maar de reis er naar toe lijkt me toch wat... spartaans...
Maar ik ken wel iemand met een Luxe Motor, die kan haar vast wel ophalen. De man is er nog plaatselijk bekend ook.
Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort.
ik zie wel dat jij niet bekend bent dus voor jou is het een studie reis.op kanaal du nord kun je niet twee breed door de sluizen daar voor zou je een opduwertje moeten hebben .
nee je valt mij toch wel een beetje tegen hoor
ik dacht nu hij toch bezig is om voor een scheet en drie knikkers een vloot op te bouwen is hij hier ongetwijfeld wel in geïnteresseerd
nee je valt mij toch wel een beetje tegen hoor
ik dacht nu hij toch bezig is om voor een scheet en drie knikkers een vloot op te bouwen is hij hier ongetwijfeld wel in geïnteresseerd