Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Wie weet?

Bericht door veen1195 »

Lijkt meer op Fulton,Willebroek.
Gr. Jan.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

Dank zij de mannen op FB de naam van de zuiger in Ierland Adamfa in 2010 naar Noord Ierland gegaan,

http://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/3908/

En een filmpje van het transport van het schip over de weg naar dat meer. https://www.youtube.com/watch?v=Xitlgfz ... 3NjFsyXhlU
Bijlagen
Zuiger onbekend.jpg
Zuiger onbekend.jpg (55.37 KiB) 1394 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
jacob
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2019 17:31

Re: Wie weet?

Bericht door jacob »

DAT SCHIP OP HET BLAUWE MEER LIJKT MIJ DE SJOERD EX ALM,LIS EN TINY EEN 47M.SPITS.
GROETEND,JACOB.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

jacob schreef: 26 nov 2019 11:58 DAT SCHIP OP HET BLAUWE MEER LIJKT MIJ DE SJOERD EX ALM,LIS EN TINY EEN 47M.SPITS.
GROETEND,JACOB.
Heb wat gezocht maat tot nu toe niets
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

En hier een schip wat ik al meer boven gehad heb ook in Noord Ierland op dat meer en ja Ex Hollands schip maar welke . Daar onder de naam Tramp

In 1987 Lagan Holdings acquired a Dutch Rhine river barge converted her to a suction dredger with a cargo capacity of 500tons and re-named her Tramp. She was delivered by road in two halves and welded together at Antrim. On 14th August 2002 she sank in 5 metres of water 1.25 miles off the Ballinderry River after being in collision with the Norman. Lough Neagh Rescue was quickly on the scene and took off the Tramp’s crew. After several unsuccessful attempts, she was raised, towed to Sandy Bay where she was refurbished, including a new wheelhouse. As a precaution, the Norman was briefly beached near Curran but soon after refloated and returned to Derryadd Sand Quay for repairs
Bijlagen
Tramp.jpg
Tramp.jpg (50.9 KiB) 1239 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

maarpol schreef: 26 nov 2019 13:35
jacob schreef: 26 nov 2019 11:58 DAT SCHIP OP HET BLAUWE MEER LIJKT MIJ DE SJOERD EX ALM,LIS EN TINY EEN 47M.SPITS.
GROETEND,JACOB.
Heb wat gezocht maat tot nu toe niets
Deze Libertas lijkt op een spits : Lough Neagh sandbarge libertas

Afbeelding


https://s0.geograph.org.uk/photos/86/23 ... cf.jpg[img]
[/img]
Groeten Martin

Roest rust nooit.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Eerder een kastenmodel, het heeft immers zeeg :-D
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

maarpol schreef: 26 nov 2019 13:39 En hier een schip wat ik al meer boven gehad heb ook in Noord Ierland op dat meer en ja Ex Hollands schip maar welke . Daar onder de naam Tramp

In 1987 Lagan Holdings acquired a Dutch Rhine river barge converted her to a suction dredger with a cargo capacity of 500tons and re-named her Tramp. She was delivered by road in two halves and welded together at Antrim. On 14th August 2002 she sank in 5 metres of water 1.25 miles off the Ballinderry River after being in collision with the Norman. Lough Neagh Rescue was quickly on the scene and took off the Tramp’s crew. After several unsuccessful attempts, she was raised, towed to Sandy Bay where she was refurbished, including a new wheelhouse. As a precaution, the Norman was briefly beached near Curran but soon after refloated and returned to Derryadd Sand Quay for repairs

En hier dit schip in 2 delen zoals beschrevet werd in Irland gedeelt en na transport weer samen gelast . Op de foto de 2 delen maar raar schip met die vierkante kont en schottel er op . Maar voor zo te zien een gewoone kop.
Bijlagen
Zuiger ierland onbekend.jpg
Zuiger ierland onbekend.jpg (123.42 KiB) 1353 keer bekeken
Tramp.jpg
Tramp.jpg (50.9 KiB) 1353 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet?

Bericht door Merwede1969 »

Eerste Zandzuiger je hebt gelijk Jan meer een fulton ,, als ik het achter schip zie , denk ik een zusterschip van de Gerleta gebouwd bij De Wide in Burcht 1964 , ook op transport het wapen van holland op de kop geklonken van buiten die roeren , Maar de Gerleta had van die grote Berghouten over de bergplaten van steven naar voorste 3 bolders dat had niemand, Gr Chris Cornet
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

Merwede1969 schreef: 26 nov 2019 16:58 Eerste Zandzuiger je hebt gelijk Jan meer een fulton ,, als ik het achter schip zie , denk ik een zusterschip van de Gerleta gebouwd bij De Wide in Burcht 1964 , ook op transport het wapen van holland op de kop geklonken van buiten die roeren , Maar de Gerleta had van die grote Berghouten over de bergplaten van steven naar voorste 3 bolders dat had niemand, Gr Chris Cornet
De eerste zuiger is de Cornelis Sr
http://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/3908/
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie