Rijnvaartnostalgie.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 dec 2019 19:04
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo Harry,op foto Scan 20 ligt het schip nog als sleepschip TOEN NOG in Ruhrort en is jaren later naar Freudenberg gegaan zo bedoelt; Franzose ernst ; en is daar omgebouwd tot motorschip. gr Wim
Re: Rijnvaartnostalgie.
gr.Bas
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo WimHallo Harry,ik denk bij foto Scan (14)aan shamotte klei (thon ) laden in Bendorf km 600,voor keramiek industie, zo werden ook de basalt stenen toen geladen in Vallendar tussen het eiland Niederwerth km 598 (met dank aan Sjaak voor de Rijnvaart Atlas) gr Wim
Ich glaube nicht an Bendorf.
Die Bebauung am linken Ufer passt nicht zu Sankt Sebastian und Kaltenengers Km 599 – 601
Vallendar ist es auch nicht.
Das Schiff liegt in Linz an den Basalt Werken.
Am linken Ufer der Ort Kripp Km 630
Ebenso bei der Ladung mit Schamott, Kleie, Tonerde.
Das Schiff liegt „voll in der Eich“ und das Lukendach ist geschlossen.
Ich glaube da an Basaltsteine für NL
gr ernst
- Bijlagen
-
- Scan (14) - kopie_03.jpg (202.95 KiB) 918 keer bekeken
Re: Rijnvaartnostalgie.
De Ex Schweiz
At the station in Bordeaux we transferred for the short run into Libourne, a sleepy little village on the Dordogne River, where we boarded our vessel, the aptly named MS Bordeaux. The ship was originally commissioned in the 1920s as a Rhinetug hauling commercial barges on the Rhine River.
The old gal went through a number of iterations over the decades before being converted into a passenger vessel. The boat has 49 cabins, but there were only 23 guests, so we became friends with everyone on board – crew and clientele alike. It was a cozy, intimate experience.
On the weeklong voyage, we drifted slowly down the Dordogne toward the Bay of Biscay. When we reached the wide Gironde estuary we made a u-turn and rode the incoming tide up the Garonne River to Castets-en-Dorthe where we were to disembark. It was late fall, the ship’s last sailing of the season. The weather was ideal. The autumn hues of southern France were on full display.
En deze foto hang nog steeds aanboord daar op die boot
At the station in Bordeaux we transferred for the short run into Libourne, a sleepy little village on the Dordogne River, where we boarded our vessel, the aptly named MS Bordeaux. The ship was originally commissioned in the 1920s as a Rhinetug hauling commercial barges on the Rhine River.
The old gal went through a number of iterations over the decades before being converted into a passenger vessel. The boat has 49 cabins, but there were only 23 guests, so we became friends with everyone on board – crew and clientele alike. It was a cozy, intimate experience.
On the weeklong voyage, we drifted slowly down the Dordogne toward the Bay of Biscay. When we reached the wide Gironde estuary we made a u-turn and rode the incoming tide up the Garonne River to Castets-en-Dorthe where we were to disembark. It was late fall, the ship’s last sailing of the season. The weather was ideal. The autumn hues of southern France were on full display.
En deze foto hang nog steeds aanboord daar op die boot
- Bijlagen
-
- Schweitz r.jpg (151.71 KiB) 913 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 dec 2019 19:04
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo Ernst, betreft scan 14 van mij. Het zou best weleens Linz kunnen zijn want mijn
grootvader had het heel vaak over Linz am Rhein waar hij heel bekend stond.
grootvader had het heel vaak over Linz am Rhein waar hij heel bekend stond.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 dec 2019 19:04
Re: Rijnvaartnostalgie.
Ik vond ergens een foto van de haven van Strassbourg met een aantal sleepschepen.
Zie eerste foto.
Ik heb een foto van het schip waar mijn overgrootvader als schipper op voer, de "Orbite 43".
Zie tweede foto.
Mooi is dat men op beide foto's de laad(kraan) ziet, van afstand en dichtbij.
Zie eerste foto.
Ik heb een foto van het schip waar mijn overgrootvader als schipper op voer, de "Orbite 43".
Zie tweede foto.
Mooi is dat men op beide foto's de laad(kraan) ziet, van afstand en dichtbij.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Harry,
Mooie oude foto's van de haven van Straatsburg.
Ik denk dat je met de laadkraan de losinstallatie bedoeld.
Wij noemden dat een Jacobsladder (geen idee of het zo ook heet) hiermee werd graan gelost.
grt Wim
Mooie oude foto's van de haven van Straatsburg.
Ik denk dat je met de laadkraan de losinstallatie bedoeld.
Wij noemden dat een Jacobsladder (geen idee of het zo ook heet) hiermee werd graan gelost.
grt Wim
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo hier ist die Chronik vom MOGADORde haven van Strassbourg met een aantal sleepschepen
Name: MOGADOR
Eigner: Compagnie Générale pour la Navigation du Rhin (C.G.N.R.)
gemeldet in: Strasbourg
Nationalität: F
Reg.Nr.: 250 F Strsb
Technische Daten
Länge: 80,00 m
Breite: 9,48 m
Tiefgang: 2,53 m
Tonnage: 1345 t
Baujahr: 1924
Erbaut in: Mainz Kastel
Bauwerft: Chr. Ruthof
Baunummer:
und
Hallo hier ist die Chronik vom ORBITE
Name: ORBITE (S.F.N.R. 43)
Eigner: Société Francaise de Navigation Rhénane (S.F.N.R.)
gemeldet in: Strasbourg
Nationalität: F
Reg.Nr.: ??? F Strsb
Technische Daten
Länge: 83,00 m
Breite: 10,15 m
Tiefgang: m
Tonnage: 1497 t
Baujahr: 1897
Erbaut in: Bolnes
Bauwerft: Gebr. Pot
Baunummer:
Chronik 1897
Name: FENDEL Nr.19
Eigner: Rheinschiffahrt Gesellschaft (vormals Gebr. Fendel)
gemeldet in: Mannheim
Nationalität: D
Reg.Nr.:
Chronik 1923
Name: ORBITE (S.F.N.R. 43)
Eigner: Société Francaise de Navigation Rhénane (S.F.N.R.)
gemeldet in: Strasbourg
Nationalität: F
Reg.Nr.: ??? F Strsb
gr ernst