Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 7981
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Kees Keijzer »

Ik denk het wel, Brugge.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding


JC
Berichten: 2364
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart.

Bericht door JC »

Gernot Menke schreef:
17 dec 2019 18:04
Pieter, vagus-vagrant zegt: werf Lambrechts in Boom.gr. Gernot
Volgens de laatste post op dat forum is de LATYANOR in Saarbrücken gebouwd, een stuk aannemelijker dan Boom.

ichthus
Berichten: 611
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Spitsenvaart.

Bericht door ichthus »

JC schreef:
20 dec 2019 21:51
Gernot Menke schreef:
17 dec 2019 18:04
Pieter, vagus-vagrant zegt: werf Lambrechts in Boom.gr. Gernot
Volgens de laatste post op dat forum is de LATYANOR in Saarbrücken gebouwd, een stuk aannemelijker dan Boom.
Hallo, bij de scheepswerf gebr Saar in Saarbrucken met euronr 01821446 en P 12380 F de schipper Pauwels van Dunkerque

pieter53
Berichten: 7046
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Ede (Gld)
Contacteer:

Re: Spitsenvaart.

Bericht door pieter53 »

Tja, maar wie moet ik geloven? Vagus-Vagrant waar hopelijk veel kenners meelezen of jullie?
Pieter Klein, Ede
Afbeelding
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Gernot Menke
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Gernot Menke »

Ze lezen mee, Pieter, maar ze denken niet dat de LATYANOR van de werf Gebrüder Saar is, omdat de eigenaar zegt: Boom in 1949!

Gr. Gernot

pieter53
Berichten: 7046
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Ede (Gld)
Contacteer:

Re: Spitsenvaart.

Bericht door pieter53 »

En waarom zou de eigenaar het verkeerd hebben.
Ik neem aan dat HIJ een meetbrief en een eigendomsbewijs heeft waar de werf in genoemd wordt.
Pieter Klein, Ede
Afbeelding
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Guy.Matignon
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 jun 2005 19:45
Locatie: paris

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Guy.Matignon »

Bonjour,

je vais vous expliquer! Il y a eu 2 LATYANOR
-NY3063F de 1930, chantier de Sarrebruck (je ne sais pas lequel) à Chainon

-P12380F de 1949, chantier Boom, à Broutin avant Pauwels A VENDRE

GM

pieter53
Berichten: 7046
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Ede (Gld)
Contacteer:

Re: Spitsenvaart.

Bericht door pieter53 »

Merci! :D
Pieter Klein, Ede
Afbeelding
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

ichthus
Berichten: 611
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Spitsenvaart.

Bericht door ichthus »

Hallo,ook in meet brieven worden fouten gemaakt ,voor al als het schip van nationaliteit en naam verandert, en men door gaat strepen.Ik heb de meetbrief (een Franse) mogen inzien toen wij onze motor Entreprise in Dyon terug vonden en omgedoopt in; bateau de logement Shanty ; daar stond 1929 chantier naval Nimwegen ,maar hij is bij van der WERFF in Deest gebouwd, en dat stond er niet meer.

pieter53
Berichten: 7046
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Ede (Gld)
Contacteer:

Re: Spitsenvaart.

Bericht door pieter53 »

Ik heb enige honderden liggers overgetypt en ken de fouten, maar ergens moet je eens een keus maken.
495px_Latyanor_bakken[1].jpg
495px_Latyanor_bakken[1].jpg (56.5 KiB) 301 keer bekeken
De foto is gemaakt door Frederic Logghe. Aangezien de schipper op één van de foto's staat, neem ik aan dat Frederic de werf Boom van de schipper heeft en aangezien hier P123.... staat en dat ook het bericht van Guy.Matignon bevestigd en er verder weinig concreets is wat het tegen spreekt, blijf ik, tot het tegendeel bewezen is, maar vast houden aan een werf te Boom.
Pieter Klein, Ede
Afbeelding
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.



Plaats reactie