Boele en Oosterwijk.

Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Roy »

Maar welke V.O. tanker is daar omhoog gelopen ?.
Zou het de "Tracia" kunnen zijn ?,.

m.v.g., Roy
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

Escotia is destijds genoemd in het Van Ommeren topic Roy. Gr. Klaas.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Iemand die aanslaat op de locatie van onderstaande foto?
Op achtergrond lijkt ruimtevaarder te liggen.
ruimtevaarder achtergrond.jpg
ruimtevaarder achtergrond.jpg (142.06 KiB) 1169 keer bekeken
Groet,
Hans.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Roy »

Bedankt voor de info Klaas.

m.v.g., Roy
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door piet42 »

ik weet niet of je een jaartal weet maar het zou de witte tonnen vlije kunnen zijn rond 1966
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Arie »

karelzijpe schreef: 03 feb 2020 17:45 We zijn weer helemaal op de hoogte, was wel een huzarenstukje om ze daar in het Albertkanaal te krijgen ( en weer terug ) of over Antwerpen ?

Kwam nog een mooi plaatje tegen van de Boogschutter met sleepboot Gijsbert of was het de Gijsbert met de Boogschutter ?Boogschutter Vlaardingen.JPG.

Locatie : Vondelingenplaat Pernis op de oever Albatros Superfosfaatfabriek met een steiger uit de wal. Vaak fosfaat gelost aan de binnenkant steiger de "sloot" geheten, kon er flink gieren en zuigen van de voorbijkomende zeevaart.

Roy dacht dat er een zat te slapen op de Boogschutter, heb dit zelf meermalen meegemaakt en geen vuiltje aan de lucht.
Nol van Thull voer met de Gijsbert ( alleen zonder personeel, een soort zzp-er ). Een verschrikkelijke vakman, komt over de eb de Oude Maas uit en op de Nieuwe Maas ook een flinke ebstroom . Vaart zonder wat te minderen ruim de bocht door, dan krijg je deze situatie. Niets aan de hand maar het oogt een beetje vreemd . Hij helt wel een beetje over de Boogschutter, maar er werd toentertijd nooit gezeurd over wat water aan dek.
Fruitbootje van United Fruit volgens Roy, denk ik ook , Merwehaven 1e gat ?
Sleepvlag in de mast bij de Boogschutter en de olielantaren nog in de stuurhut om bij te vullen.Je moet tenslotte met z'n bedrijf op de kleintjes letten. En een extra kabel naar het voorschip kost tenslotte niet niks. Maar wel een echolood voorop en achterop.

Leeg naar de Ahoy voer ome Noll graag door het Spui en het Haringvliet, in het Haringvliet ging hij zijn bootje soppen met zoet water en een grote spons. Zonder iemand aan het roer liep hij kaarsrecht op koers (zonder apparatuur ), je kon z'n bootje door een ringetje halen ! Ook was hij schipper geweest op de Oosterschelde van Oosterwijk.

Dus vol aan zeer ruim de Oude Maas uit was geen probleem, ziet er alleen wat lullig uit. :D

Dit wou ik even kwijt ( het lag niet aan de bemanning van de Ruimte-ketser).

De Hr. van Dalen van Oosterwijk vond dit oksefibieus wat ik een bijzonder treffend woord vond.

Karel

ps. De A4 is gedaan inmiddels, dat ik het nog meegemaakt hebt en zelfs nog zand over voor de A15.
De Gijsbert.

Een oud collega van mij, Martin vd Geer had het veel over deze sleepboot, als ik t me goed herinner van Martin dan stond er een Worthinton hoofdmotor in.
Schijnt een zeer goede sleepboot geweest te zijn.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Teus
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 okt 2018 22:23

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Teus »

De zandzuiger is de Rival II, met de Disponibel in belading op de Oosterschelde ter hoogte van Goes. Op de achtergrond dacht ik de Ahoy.
De foto is genomen 1966, mogelijk 1967.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Prachtig Piet en Teus. :D
Dank jullie wel.
Groet,
Hans.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Gijs,het was een bijzonder mooie sleepboot de Gijsbert, de voormalige stoomsleper Herman.
Nol van Thull en Martin vd Geer konden aardig overweg met elkaar, twee sleepboot experts. Gijsbert met een Worthington 625 pk.
Ik heb nog een dia gemaakt van de Gijsbert in de Kil, vanaf de Zijpe. Dat hij door anderen wordt gebruikt maakt mij geen fluit uit.
We moeten het met elkaar delen toch ? in een oude doos heeft niemand er wat aan. ( toch een mooi geel hekje op de roef van de Zijpe).
gijsbert dia karelzijpe.jpg
gijsbert dia karelzijpe.jpg (73.63 KiB) 994 keer bekeken
.

Die zandzuiger Rival II voor Goes heb ik niet meer erg op mijn scherm, dat is toch niet de ex Metta II ?
Martin Pols moet het weten dacht ik.

Karel
Teus
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 okt 2018 22:23

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Teus »

De Rival II was van De Zwetsplaat(Verschoor). Het was een omgebouwde Engelse coaster, de Mytongate.
Plaats reactie