Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Roy »

Ook ik zou het betreuren als Martin stopte met z'n berichtgevingen over het wel en wee van de tankers die naar Nigeria gaan of er al verblijven.
Elke plaatsing wordt door mij met veel interesse gelezen. Dat ik er niet op reageer komt omdat ik er niets aan toe kan voegen. Heb wel op de nodige oude bekenden gevaren, maar dat voegt toch niets toe ?.
Neen, gewoon doorgaan met plaatsen hoor. Echt, ik beschouw het als een verlies voor het forum als Martin er mee ophoud.

m.v.g., Roy
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Fluks schreef: 28 mar 2020 11:10 Zou men soms een omweg via de Middellandse zee maken,om de Golf van Biscaye en de Portugese Noord te vermijden?In de Middellandse kan het zelfs in de zomer flink spoken,weet ik uit ervaring.
Deze Zaanstroom lag een paar jaar geleeden dicht getimmerd in de Waalhaven klaar om naar Nigeria gesleept te worden . Maar werd veranderd en de zaak weer open gemaakt en ging op eigen kracht de rijn op naar boven en zo verder naar de Donau . Daar lag het schip maanden op een helling en misschien een deel reisjes gedaan daar maar de laatste 2 jaar vlijtig geadverteerd in Nigeria . Maar over de Donau heeft voor deelen want is geen hond die je tegen houd als daar met een binnenvaart schip naar zee steekt . Dat gaat s zomers zeeker goeed maar s winters is de Middenlandse zee ook helemaal niets voor een binnenvaart tanker.

Deze Sky 1 ex Almandin op de foto gefotografeerd bij het uitvaaren van de Bosporus onderweg naar Nigeria op eigen kracht en dit schip is nog steeds in de vaart daar maar de laatste tijd lek als een gieter en ligt nu in Lome binnen
Bijlagen
Skye 1.jpg
Skye 1.jpg (88.49 KiB) 1368 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Een van mijn contacten daar schreef het volgende

The people that buy this oil from Nigerians re still Europeans
Some bring in this barge for this this oil thieves , station a bigger vessel offshore like 200nm deep
To use this barges to shuttle them Mostly Greeks

En ook interesses uit India zijn daar ook bij betrokken en Ukraine er bij en dat het meeste van die gejatte oile naar Europa gaat weet ik . Ook naar Rotterdam
Groeten Martin

Roest rust nooit.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door k-k »

Misschien koopt de Schelp wel zijn eigen olie Martin. Gr. Klaas.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Zeebrugge celina.jpg
Zeebrugge celina.jpg (99.33 KiB) 1330 keer bekeken
12 Februarie bij Lagos de Zeebrugge in arrest met op zij de Celina die daar al een paar jaartje in arrest heeft geleegen.

Grooter formaat https://247ureports.com/wp-content/uplo ... G_1019.jpg
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Ronald stuurde me deze serie mooie foto sen vroeg of ik ze op het topic wilde setten . De foto s zijn bij Penische in Portugaal genoomen een paar dagen geleeden De oorzaak dat ze daar kwamen was omdat de sleepboot Grace 1 een tros in de schroef had gedraaid .De Fotos zijn gemaakt van af de sleepboot Alcyon een van de foto s laat zien dat de Alcyon de Grace 1 met de Almerode er achter op sleep heeft . En dat kleine boot bij die Grace is van een firma met duikers die daar bezig waaren die tros weer uit de schroef te haalen. Nu is de Grace 1 met de Almeroode er achter weer verder op eigenkracht en nu ter hoogte van Agadir. En Ronald schreef dat volgens de Kap van de sleepboot gaat de zaak naar Gambia maar kan dan ook wel zijn dat de Almeroode dan verder gaat op eigen kracht naar Nigeria
Bijlagen
Grace penische-1.jpg
Grace penische-1.jpg (110.4 KiB) 1212 keer bekeken
Grace penische-2.jpg
Grace penische-2.jpg (154.71 KiB) 1212 keer bekeken
Grace penische-3.jpg
Grace penische-3.jpg (94.01 KiB) 1212 keer bekeken
Grace penische-4.jpg
Grace penische-4.jpg (105.84 KiB) 1212 keer bekeken
Grace penische-5.jpg
Grace penische-5.jpg (110.4 KiB) 1212 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Gerrit
Berichten: 199
Lid geworden op: 24 mar 2019 16:35

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Gerrit »

Maarpol: AUB niet stoppen met posten , hoewel ik niets weet van tankers en tankvaart lees ik altijd wat hier is geplaatst.
En lees ik gaarne wat er in dat deel van de wereld word gedaan met schepen die hier zijn afgekeurd,ik verbaas mij er altijd over waar jij het vandaan haalt, hier moet erg veel werk in zitten.
gerrit
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Kwam nu te weten via Ronald dat er 4 jaar geleeden ook een binnenvaarttanker gebrooken is bij Dakar en zal probeeren uit te vinden welke dit geweest kan zijn.

En een foto van de Tristan in 2015
Bijlagen
Tristan 2015.jpg
Tristan 2015.jpg (76.52 KiB) 1130 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

En het voorschip van de Zaanstroom is er nog en 4 foto s met dank aan Malta ship foto s . Zo te zien flink wat ballast er in gehad maar ik denk dat het schip het zonder ballast langer uit gehouden had.

De Ex Zaanstroom Lady Sandra vaarde niet onder Engelse vlag maar vlag van Togo

The aft part of the small Togo registered tanker (or bunkering barge) which split in two in heavy seas off Malta.
The crew of 3 were saved by the AFM.
This part being heavier sunk soon after.
Bijlagen
Zaanstroom kop-1.jpg
Zaanstroom kop-1.jpg (107.02 KiB) 971 keer bekeken
Zaanstroom kop-2.jpg
Zaanstroom kop-2.jpg (99.75 KiB) 971 keer bekeken
Zaanstroom kop-3.jpg
Zaanstroom kop-3.jpg (99.27 KiB) 971 keer bekeken
Zaanstroom kop-4.jpg
Zaanstroom kop-4.jpg (95.33 KiB) 971 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie