Rijnvaartnostalgie.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo allen, deze opvarende Ewijk aan de Loreley is een mislukte foto want hij is nog niet ver genoeg ,slechts de dam van de Loreley haven is te zien .Bubenheim is zeker geschrokken van de stoomfluit ,en de vlaggen signaalpost toont dan bij kmr554,35 een bord met verwisselbare cijfers de waterstand in Caub.
gr Wim
gr Wim
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Wat niet mislukt is, is het opjutten van het vuur in de ketel.
Genoeg rook en het witte vlaggetje bij overdruk.
Groeten,
Jan
Genoeg rook en het witte vlaggetje bij overdruk.
Groeten,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 dec 2019 19:04
Re: Rijnvaartnostalgie.
Deze foto's zijn van een sleepschip waarvan de eigenaar een zuster en zwager waren van mijn vader.
Het schip heette de "Katharina" uit Pfaffendorf in Duitsland. De eigenaren heetten Hans Meyers en zijn
vrouw Coba Meyers van den Enden.
Ik heb deze foto's gekregen van hun zoon Norbert Meyers die in Duitland (Koblenz) woont.
Het schip heette de "Katharina" uit Pfaffendorf in Duitsland. De eigenaren heetten Hans Meyers en zijn
vrouw Coba Meyers van den Enden.
Ik heb deze foto's gekregen van hun zoon Norbert Meyers die in Duitland (Koblenz) woont.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 dec 2019 19:04
Re: Rijnvaartnostalgie.
In 1930 lag de "Katharina" in Bonn-Beul in Duitsland toen er aan boord een
Schiffsbrand uitbrak in de lading.
Hiervan twee foto's.
Schiffsbrand uitbrak in de lading.
Hiervan twee foto's.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 dec 2019 19:04
Re: Rijnvaartnostalgie.
Ook kreeg ik nog een mooie foto van het sleepschip "Margarete" uit Coblenz.
Hiervan is nog niet weten te achterhalen wie de eigenaar was. Maar dat komt
wellicht nog boven water.
Hiervan is nog niet weten te achterhalen wie de eigenaar was. Maar dat komt
wellicht nog boven water.
Re: Rijnvaartnostalgie.
In het IVR 1914 komen deze gegevens voor.
Margaretha (bezw. Margarethe) [Dus misschien ook Margarete ?] Dit is het enige schip met die naam die van Coblenz vaart.
Het formaat van het schip lijkt wel te kloppen.
Maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Misschien zegt de naam Lorenz Töpfer je iets?
Groet K.T.
https://schepen-en-schippers-van-bergen ... jouwweb.nl
Margaretha (bezw. Margarethe) [Dus misschien ook Margarete ?] Dit is het enige schip met die naam die van Coblenz vaart.
Het formaat van het schip lijkt wel te kloppen.
Maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Misschien zegt de naam Lorenz Töpfer je iets?
Groet K.T.
https://schepen-en-schippers-van-bergen ... jouwweb.nl
Re: Rijnvaartnostalgie.
gr. Bas
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 dec 2019 19:04
Re: Rijnvaartnostalgie.
Uit Duitsland ontving ik kortgeleden de volgende beelden van de zoon van
de eigenaar van de "Katharina". Het betreft een foto uit het Rheinschiffsregister.
Daar in staat dat het schip is gebouwd door Boele Bolnes in Nederland.
Ook zaten er een aantal foto's bij van het dienstenboekje van Johan (Hans) Meyers.
de eigenaar van de "Katharina". Het betreft een foto uit het Rheinschiffsregister.
Daar in staat dat het schip is gebouwd door Boele Bolnes in Nederland.
Ook zaten er een aantal foto's bij van het dienstenboekje van Johan (Hans) Meyers.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Ik denk dat die KATHARINA in 1902 gebouwd is als ANNA MARIA voor H. Witt in Weissenturm.
Toen 51,36 x 7,35 - 506 ton. Bouwnr 477, maar dan zou het de werf in Slikkerveer, even verderop, moeten zijn geweest.
Toen 51,36 x 7,35 - 506 ton. Bouwnr 477, maar dan zou het de werf in Slikkerveer, even verderop, moeten zijn geweest.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 dec 2019 19:04
Re: Rijnvaartnostalgie.
Persoonlijk zou ik geen reden weten waarom het "Rhreinschiffsregister" en het originele
"Bewijs van deugdelijkheid" in twijfel zou moeten worden getrokken voor wat betreft
de bouwplaats, de lengte van 56,25 m, de breedte van 7,34 m en de tonnage van 499,626.
Dat is nogal een verschil met wat u aan lengte opgeeft (51,36 m) en tonnage van 506 van
de "Anna Maria".
Dat zou zomaar betekenen dat met de maten die u opgeeft het schip dus later
zou moeten zijn verlengd en waardoor bovendien de tonnage is verminderd.
Sorry dat ik mij dat voorlopig niet kan indenken, maar ik zal er een berichtje aan wagen
want ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Met vriendelijke groet
Harry van den Enden
"Bewijs van deugdelijkheid" in twijfel zou moeten worden getrokken voor wat betreft
de bouwplaats, de lengte van 56,25 m, de breedte van 7,34 m en de tonnage van 499,626.
Dat is nogal een verschil met wat u aan lengte opgeeft (51,36 m) en tonnage van 506 van
de "Anna Maria".
Dat zou zomaar betekenen dat met de maten die u opgeeft het schip dus later
zou moeten zijn verlengd en waardoor bovendien de tonnage is verminderd.
Sorry dat ik mij dat voorlopig niet kan indenken, maar ik zal er een berichtje aan wagen
want ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Met vriendelijke groet
Harry van den Enden