Kapitein Spok schreef: ↑25 apr 2020 22:26
Pieter dat heb je heel goed opgemerkt.
Het is inderdaad de Louisa.
De kempenaar die er naast ligt, is de Bernardus van Piet Wanders.
Hallo Theo,
In mijn beleving had Piet Wanders toch ook een klipper ?
Volgens mij stond hier een Caterpillar in 172 PK in.
Of heb ik dit mis ?
Of heeft hij later deze Kempenaar gekocht ?
Pieter, heb jij iets met Caterpillar?
Maar het klopt wel wat je zegt.
Piet Wanders kocht in 1964 de klipper St Antonius van Peters uit Nijmegen.
Die heeft hij ergens midden jaren zeventig verkocht en werd toen Aaltje Cornelia.
Hij kocht zelf de kempenaar Tarragona van Charles Luykx en dat werd de tweede Bernardus, het schip dat op de Rotterdamse foto staat.
Hieronder de gegevens van deze schepen uit de liggers.
Kapitein Spok schreef: ↑25 apr 2020 22:26
Pieter dat heb je heel goed opgemerkt.
Het is inderdaad de Louisa.
De kempenaar die er naast ligt, is de Bernardus van Piet Wanders.
Hallo Theo,
In mijn beleving had Piet Wanders toch ook een klipper ?
Volgens mij stond hier een Caterpillar in 172 PK in.
Of heb ik dit mis ?
Of heeft hij later deze Kempenaar gekocht ?
Pieter, heb jij iets met Caterpillar?
Maar het klopt wel wat je zegt.
Piet Wanders kocht in 1964 de klipper St Antonius van Peters uit Nijmegen.
Die heeft hij ergens midden jaren zeventig verkocht en werd toen Aaltje Cornelia.
Hij kocht zelf de kempenaar Tarragona van Charles Luykx en dat werd de tweede Bernardus, het schip dat op de Rotterdamse foto staat.
Hieronder de gegevens van deze schepen uit de liggers.
Inderdaad dat was opvallend. De oude roef was door Luyckx vervangen door de dekhut simpel door trekken, zoals op deze foto.
Het was een vrij kleine woning, maar nog puntgaaf en vrij nieuw toen Piet het schip kocht. Omdat de "basis" prima in orde was heeft Piet enkele jaren later die woning met de nodige meters verlengd.
Daardoor werd het uiterlijk van het schip beslist niet mooier.
Maar van binnen was deze woning werkelijk een juweeltje.
Heel veel ruimte en alles vanaf het dek gelijkvloers.
3053f1ea4f50f5230805e6e830fffb6f.jpg (147.25 KiB) 1494 keer bekeken
Oosterkade in de jaren 30 met een aantal goederen raderboten en beurtvaarders en een sleepkastje, Leonardus. Raderboten zijn waarschijnlek van de rederijen Fop Smit of Rederij Op de Lek. Op de achtergrond het toen hoogste gebouw van de stad.
gr. Bas
kabo schreef: ↑30 apr 2020 16:49
3053f1ea4f50f5230805e6e830fffb6f.jpg Oosterkade in de jaren 30 met een aantal goederen raderboten en beurtvaarders en een sleepkastje, Leonardus. Raderboten zijn waarschijnlek van de rederijen Fop Smit of Rederij Op de Lek. Op de achtergrond het toen hoogste gebouw van de stad.
gr. Bas
Het witte huis was toen het hoogste gebouw van Europa Bas.
Hoe had het gemoeten op een Schippers Beurs met 1.50 afstand , of de Beurs dicht had dan de oplossing geweest en de schepen stil , zeeboten niet kunnen lossen je vraag je dat wel eens af nu je ook thuis zit en tijd hebt om na te denken . de Bakens zijn verzet en alles vaart door , de tijden veranderen , of beter of slechter wil ik maar geen discussie voeren ik zat zomaar te denken .. Gr Chris Cornet sr
Merwede1969 schreef: ↑08 mei 2020 11:40
Hoe had het gemoeten op een Schippers Beurs met 1.50 afstand , of de Beurs dicht had dan de oplossing geweest en de schepen stil , zeeboten niet kunnen lossen je vraag je dat wel eens af nu je ook thuis zit en tijd hebt om na te denken . de Bakens zijn verzet en alles vaart door , de tijden veranderen , of beter of slechter wil ik maar geen discussie voeren ik zat zomaar te denken .. Gr Chris Cornet sr
in die tijd had ook runners lopen ze konden voor je aannemen je had mogelijkheid gehad om aan boord te blijven zegelboekje en charter per bode naar boord brengen of aan een apart loket afhalen